Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2011-03-03, 08:57
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7001
Skąd: z ASO
Wysłany: 2011-02-04, 19:27   Wymiana chłodnicy wody Opel Astra G

Wymiana chłodnicy wody Opel Astra G
Na przykładzie Opel Astra G kombi 1998 2.0 DTL

1 - Wyciągamy plastikowe kołki. W środku jest bolec rozporowy, który należy wcisnąć do środka tak, aby usunąć go z kołka, od środka zderzaka można przytrzymać ręką, aby nie zgubić wypychanego bolca. (fotografia nr 1)



2 - Odpinamy wtyczki kabli; od czujnika temperatury zewnętrznej (czujnik znajduje się na wewnętrznej środkowej części zderzaka), oraz lamp halogenów, jeśli są zamontowane.

3 – Odkręcamy śruby po obu stronach w górnej części zderzaka od strony przednich kół (zazwyczaj są skorodowane, dobrze jak się urwą gorzej jak omsknie się klucz w główce śruby wówczas można rozwiercić śrubę), oraz wkręty od nadkoli przykręcone do zderzaka od dołu. (fotografia nr 2)



4 – Odpinamy zderzak z obu stron z zatrzasków. Łapiemy za górną część zderzaka od strony nadkola i ciągniemy ostrożnie do siebie. (fotografia nr 3)



5 – Odkręcamy śruby od strony podwozia z dolnej części zderzaka i zdejmujemy zderzak. (fotografia nr 4)



6 – Odpinamy plastikowe spinki z belki podtrzymujące instalację elektryczną. Ściskamy kombinerkami spinki i wciskamy. (fotografia nr 5)



7 – Odkręcamy nakrętki i zdejmujemy belkę. (fotografia nr 6)



8 – Spuszczamy płyn chłodniczy, kran spustowy znajduje się w lewej dolnej części chłodnicy stojąc przodem do samochodu. Zakładamy przewód na króciec przy chłodnicy i luzujemy śrubę/kran spustowy, aby szybciej płyn zleciał można odkręci korek w zbiorniczku wyrównawczym. (fotografia nr 7)



9 – Odkręcamy wentylator chłodnicy klimatyzacji, jeśli jest zamontowany w samochodzie. Odpinamy wtyczkę od zasilania (A) i wyjmujemy przewód z zaczepów (B), odkręcamy dwie nakrętki (C) a następnie odciągamy wentylator od chłodnicy, aby zszedł ze śrub a następnie unosimy do góry, aby wyjąć go z dolnych zaczepów (D) i odkładamy go na bok. (fotografia nr 8)



10 – Odkręcamy i wyjmujemy górne uchwyty chłodnicy, śruby znajdują się pod lampami na przednim pasie. (fotografia nr 9)



11 – Demontujemy pokrywę silnika i obudowę z filtrem powierza, mamy wówczas więcej miejsca do pracy. Odchylamy obie chłodnice do tyłu i demontujemy z przedniego pasa rurę (B) od filtra powietrza, zamocowana jest od góry na dwa zatrzaski (A) do przedniego pasa. (fotografia nr 10)



12 – Odkręcamy chłodnicę klimatyzacji od góry dwie śruby (A), a następnie unosimy chłodnicę do góry, aby wyjąć ją z dolnych zaczepów (B). Następnie powoli odchylamy chłodnicę na bok i mocujemy ją tak, aby nie wisiała na przewodach, najlepiej na coś ją postawić. Można też chłodnicę klimatyzacji przemyć z brudu i owadów tak, aby powietrze lepiej przez nią przepływało. (fotografia nr 11 i 13)



13 – Zdejmujemy plastikową ramkę z chłodnicy wody, zamontowana jest na zatrzaskach z góry i dołu (służy jako dystans i „uszczelnienie” chłodnic, aby powietrze nie uciekało na boki pomiędzy chłodnicami). (fotografia nr 13)

14 – Zdejmujemy opaskę zaciskową i przewód nadmiarowy z chłodnicy, górny prawy róg chłodnicy stojąc przodem do samochodu. (fotografia nr 12)



15 - Zdejmujemy opaskę zaciskową i przewód gumowy z chłodnicy (A) dolna prawa cześć chłodnicy stojąc przodem do samochodu. Na zdjęciu zaznaczyłem lokalizację ramki (B), o której pisałem w pkt 13, oraz dolny zaczep chłodnicy klimatyzacji (C), o którym pisałem, w pkt 12. (fotografia nr 13)



16 - Zdejmujemy opaskę zaciskową i przewód gumowy z chłodnicy (A), górna lewa cześć chłodnicy stojąc przodem do samochodu – przewód od termostatu. (fotografia nr 14)



17 – Odkręcamy śruby (B) z obu stron obudowy wentylator chłodnicy wody kiepski dostęp, ale wówczas nie musimy kombinować z odpinaniem instalacji zasilającej i wyjmowaniem wentylatora. Następnie unosimy wentylator do góry tak, aby wyjąć go z dolnych zaczepów i zostawiamy w samochodzie. Aby poprawić dostęp do lewej śruby (B) stojąc przodem do samochodu można odkręcić uchwyt podtrzymujący przewód od klimatyzacji (C) i unieść go lekko do góry. (fotografia nr 14)

18 – Unosimy chłodnicę do góry tak, aby wyjąć ją z dolnych uchwytów, następnie wyjmujemy chłodnicę z samochodu opuszczając w dołu. (fotografia nr 15)



19 – Przekładamy gumy ze starej chłodnicy do nowej, z bocznych i dolnych uchwytów chłodnicy, jeśli nowa chłodnica ich nie posiada.

20 – Montujemy chłodnicę do samochodu (odwrotność demontażu). Przy montażu nowej chłodnicy do samochodu możemy zabezpieczyć chłodnicę z obu stron kartonem i owinąć taśmą klejącą wówczas przy wkładaniu chłodnicy zabezpieczymy się przed niechcianym pogięciem lamelek rdzenia (blaszek). Po zamontowaniu chłodnicy na dolne uchwyty karton usuwamy.

Autor: hadzii123
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów wymiana pompy wody astra F
mastertec Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2013-10-06, 16:14
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana wentylatora chłodnicy - Astra G
Grzes997 - konkurs
ArKos Opel 0 2011-01-16, 13:53
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana chłodnicy klimatyzacji Astra G/Zafira
fotoporadnik
ArKos Opel 0 2013-04-19, 15:08
ArKos
Brak nowych postów Wymiana chłodnicy opel kadet
Arkom Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 6 2014-01-26, 20:15
Arkom


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 24