Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
rogart83 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
rogart


Marka: VolksWagen
Model: Golf MKII
Oznaczenie silnika (symbol): 1.8 GU?
Paliwo: PB
Wiek: 30
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-14, 20:23   VW Golf II trudny rozruch silnika, zimny silnik, słaby aku

Witam Wszystkich
Wpisuję się tu pierwszy raz Uważam ze wpisuje problem do właściwego działu ale gdybym się mylił proszę o przesunięcie go w odpowiednie miejsce. Ale do rzeczy.

Najpierw nakreślę w czym rzecz: po ostatniej fali mrozów ( -10 do -15 °C) w kraju miałem problem z odpaleniem auta. Auto stało 3 dni bez uruchamiania (28.11-01.12) i po tym czasie nie mogłem go uruchomić kontrolki się zaświeciły rozrusznik zaczął kręcić ale bardzo powoli-anemicznie. Pierwsza myśl-pewnie aku zdechł. Wziąłem prostownik, wyjąłem aku z auta przyniosłem do domu poczekałem ok 2h żeby sie zaaklimatyzował ( zaraz po przyniesieniu na ściankach aku zebrał się szron-nie wiem czy ma to znaczenie) całą noc się ładował potem go podłączyłem ale nadal kręcił bardzo słabo(02.12). Temperatura wtedy wynosiła juz tylko -3 do -5 St °C
Następnie poprosiłem kolegę żeby użyczył mi prądu(03.12) Najpierw przez ok 15 min silnik kolegi ładował mój układ potem spróbowałem uruchomić auto ale nie było żadnych efektów rozrusznik dalej niemrawo pracował. Wziąłem aku do domu znowu podładować (po ok.3h ładowania wskazywał naładowanie). po tych zabiegach silnik nadal nie mógł odpalić (04.12) rozrusznik kręcił słabo i jak w poprzednich przypadkach po długim kręceniu nie dawał żadnych efektów swej pracy nawet tempo kręcenia mu spadało. Wyjąłęm aku z auta
Auto postało ok tygodnia kiedy temp były juz w granicach zera wsadziłem aku i auto ożyło(10.11)praktycznie z miejsca bez długiego kręcenia rozrusznikiem.
Pojeździłem nim z pół godziny zęby sie rozgrzał, poładował. Potem wyłączyłem silnik i po ok 5-10 minutach chciałem odpalić znowu dla sprawdzenia. Rozrusznik podjął pracę o wiele szybciej niż ostatnio i po przydługawym kręceniu rozkręcił sie na tyle ze odpalił auto.
W chwili obecnej próby odpalenia wyglądają podobnie - przydługawe kręcenie do skutku ( wcześniej było to momentalne) . Podmieniłem akumulator na próbę i sytuacja jest taka sama.
Jakoś od 2-3 tygodni przed tymi zdarzeniami zauważyłem, że auto jakoś gorzej odpala potrzebny jest dłuższy czas kręcenia ale w porównaniu z tym co teraz to prawie nie było widoczne. być może powinienem to napisać na początku ale uważałem ze nie ma to bezpośredniego związku.
Teraz trochę do sprzętu: VW Golf MkII 1.8 benzyna r. prod. 1986 automat, Aku: Varta Black Power 55Ah 420 V 2 letni - jeśli potrzeba więcej danych proszę o napisanie na pewno dodam więcej szczegółów i opisów.


Czy można na tej podstawie zdiagnozować problem i wyciągnąć jakieś wnioski- mogą byc nawet te najmniej prawdopodobne i mało poważne
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 440 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6861
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-12-14, 20:34   

bardzo prawdopodobne a w zasadzie prawie pewne:
rozrusznik do roboty
w rozruszniku wirnik jest łożyskowany na 2 tulejkach (przednia i tylna)
tuleje są z mosiądzu a oś wirnika ze stali
tak więc stali nic a mosiądz sie wyciera, robią sie opiłki
smar który tam jest trzyma te opiłki
jeśli luz będzie zbyt duży, to oś wirnika będzie opierać się o stojan (część stała rozrusznika) i to dodatkowy opór
dodatkowy opór to zwiększony pobór prądu i może go już nie starczyć na wytworzenie mocnej iskry
koszt tulejek to dosłownie kilka złotych... najwięcej zabawy jest z wymontowaniem rozrusznika
jeśli sam będziesz robił to ze 20-30zł wyjdzie, jeśli do fachowca (po zadanym pytaniu widzę że chyba jednak) to kompleksowa regeneracja przywracająca rozrusznik do stanu "extra" to ok. 100-120zł - nowe tulejki, szczotki itepe
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 26
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1974
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-12-15, 11:23   

Tak jak wyzej, mozna jeszcze ewentualnie sprawdzic połaczenia elektryczne. Głównie mase silnik-karoseria i akumulator-karoseria (brak przejscia, zerwana, uszkodzona)
_________________
 
 
 
rogart83 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
rogart


Marka: VolksWagen
Model: Golf MKII
Oznaczenie silnika (symbol): 1.8 GU?
Paliwo: PB
Wiek: 30
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-15, 14:53   

Dzięki za odpowiedzi Rozrusznik będzie wymagał sprawdzenia dokładniejszego lub wymiany. Co do masy do podczas wyciągania akumulatora posprawdzałem wszystkie styki i poczyściłem je - sądzę że dobrze to zrobiłem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Trudny rozruch po nocnym postoju .
ryho13 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 10 2012-02-01, 08:31
automux
Brak nowych postów Opel astra I F słaby rozruch
hardcore1994x Elektryka i elektronika 2 2013-05-30, 18:33
maniek02
Brak nowych postów VW Golf II 1.3 NZ - Słaby hamulec nożny
Vittx Podwozie 1 2013-02-21, 07:22
automux
Brak nowych postów rozruch Vectra c 2,2 16V benz. 2003r silnik Z22E
grzes2371 Elektryka i elektronika 6 2014-05-05, 05:05
grzes2371


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 26