Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Grzes997
2014-03-26, 18:46
Autor Wiadomość
grzegorz13 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Audi
Model: A6
Oznaczenie silnika (symbol): AKE
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 1
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2014-03-26, 14:04   VAG/VCDS Wstępna ocena pompowtryskiwaczy

W ocenie stanu układu paliwowego oraz układu wtryskowego silnika logi bywają pomocne ale są jedynie wstępem do dalszej starannej diagnostyki.

Bloki pomiarowe dotyczące pompowtryskiwaczy:
- 013 => korekcje dawki paliwa w celu wyrównania czasu pracy cylindrów

- 018 => stan pracy elektrozaworu PD (pozwala określić m.in. ewentualne zapowietrzenie)

- 023 => BIP-y, czyli mówiąc potocznie odczyty określające ewentualną korektę czasu pracy elektrozawora PD

- 001 =>
oszacowanie bieżącej dawki paliwa (pomaga w diagnozowaniu i stawianiu wstępnych hipotez diagnostycznych

Pomiary przeprowadzamy na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami prądu.


Grupa/log statyczna-y 013


W tym logu czujnik Halla mierzy prędkość obrotową wałka rozrządu i czas pomiędzy kolejnymi zapłonami. Sterownik ECU poprzez korekcje dawki oleju napędowego stara się aby silnik na biegu jałowym pracował równomiernie/ optymalnie.
Idealnymi wskazaniami są wartości równe zeru („0”) ale w praktyce występują niewielkie odchyłki.

Pomimo tego, że VAG dopuszcza korekcje (dodatnie i ujemne) w zakresie od – 3 mg/suw do + 3 mg/suw, niezależni fachowcy przyjmują, że bezpieczna granica korekcji jest o połowę mniejsza i zawiera się od – 1,5 do + 1,5 mg/suw., zaś wszystko co wykracza poza ten przedział należy starannie analizować i eliminować.

Duże rozbieżności mogą wskazywać na uszkodzenie pompowtryskiwacza (np przez słabe rozpylanie oleju napędowego) ale również mogą wskazywać na (będące skutkiem usterki lub naturalnego zużycia):

- nieszczelność (i/lub zużyte gniazdo PD w głowicy) w osadzeniu pompowtrysku

- utratę kompresji skutkiem różnorodnych uszkodzeń głowicy lub jej uszczelki

- utratę kompresji poprzez elementy układu korbowo-tłokowego, szczególnie pierścieni tłokowych

- uszkodzenia wałka rozrządu

Korekcje ujemne => pojawiają się zazwyczaj w cylindrach bardziej sprawnych, ponieważ uzyskując większą moc zasilanie paliwem jest redukowane.

Korekcje dodatnie => pojawiają się w cylindrach słabszych, co bywa skutkiem wcześniej wskazanych niesprawności silnika lub też pogorszonej sprawności pompowtryskiwacza (np. zacierająca się iglica rozpylacza)..

Warto zauważyć, że duże różnice w sprawności poszczególnych cylindrów znacząco wpływają na powstawanie i pogłębiania się drgań układu korbowo-tłokowego w relatywnie niskich częstotliwościach.

To bardzo niekorzystne zjawisko działa destrukcyjnie między innymi na niektóre elementy dwumasowego koła zamachowego wymiernie przyczyniając się do przyspieszonego zużycia tego kosztownego elementu.

W przypadkach, kiedy za podwyższonymi korekcjami nie kryją się żadne ułomności mechaniczne silnika należy zbadać i ewentualnie wyregulować lub zregenerować pompowtryski.

Regenerację pompowtryskiwaczy powinien przeprowadzić profesjonalny serwis posiadający doświadczenie i odpowiednie urządzenia diagnostyczne.

Grupa/log statyczna-y 018
Określa stan zaworu pompowtryskiwacza podczas pracy silnika na biegu jałowym jak i podczas zwiększania obrotów silnika. Prawidłowa wartość wskazywana we wszystkich blokach powinna wynosić „0” (zero).

Jeżeli na obrotach jałowych zamiast „0” pokazywane są inne wartości może to oznaczać problemy z wysterowaniem zawora PD, brak paliwa (np. ze względu na zapowietrzony układ paliwowy) lub brak kontaktu elektrycznego w wiązce elektrycznej.

W przypadku problemów z wiązką elektryczną często wystarczającym jest odpięcie wtyczek, oczyszczenie połączeń i delikatne podoginanie konektorów. Takie czynności zapewniają prawidłowy kontakt elektryczny i możliwe zakończenie problemów z szarpaniem , nieregularną pracą silnika.


Grupa/log statyczna-y 023 czyli BIP-y

BIP ( Begining of Injection Period), jest wskazaniem czasu (odchyłki) otwarcia elektrozaworu od zakładanego prawidłowego/idealnego wyniku którego wartość wynosi „0” (zero) - czyli tyle ile jest przewidywane w oprogramowaniu ECU.
Sterownik mierzy czas w jakim jest pobierany prąd przez cewkę i podczas kolejnego suwu zadaje identyczną wartość.

- Bipy dodatnie oznaczają, że elektrozawór pozostaje otwarty dłużej, co może wynikać z oporów które napotyka kotwica elektrozaworu np. ze względu na przytarcie

- Wartość ujemna oznacza krótszy od wzorcowego czas otwarcia i może oznaczać zbyt małą dawkę paliwa dostarczaną do elektrozaworu np. spowodowaną zbyt niskim ciśnieniem oleju napędowego dostarczanego poprzez pompę tandemową, zapchanym filtrze paliwa czy złej jakości paliwie.

W silnikach z PDE (do 2005) prawidłową wartością uważa się przedział liczbowy pomiędzy -/+ 30 jednostek.
Silniki nowsze ale z tradycyjnymi, elektromagnetycznymi PD (PDE) zależnie od modelu mają większy zapas tolerancji ( np. -/+ 60 i więcej).

W silnikach z PPE problemy zaczynają się od wartości -/+ 100 jednostek.

Wypada pamiętać że na wskazywane wartości BIP duży wpływ może mieć jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu.
W tym przypadku warto przeprowadzić pomiary/odczyty na wysokich obrotach silnika, np. 3000 rpm.

Źródło: http:// www.a6forum.pl
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ocena paska rozrządu
grom546 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 27 2012-10-04, 11:30
bartollo
Brak nowych postów Zużycie panewek, ocena stanu
slawek7 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 8 2016-10-03, 05:39
slawek7
Brak nowych postów Ocena działania sondy lambda
Asiny Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 2 2015-07-13, 20:23
Asiny
Brak nowych postów Ocena stanu wałków rozrządu X18XE1
kajpa Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 18 2012-11-01, 14:30
caba1986


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 20