Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2010-09-19, 23:29
Autor Wiadomość
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1995
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-04-02, 13:59   [Układ kierowniczy]Wymiana końcówki drążka kierowniczego R19

Witam, wymienimy dziś końcówki drążka kierowniczego w 19stce..


Potrzebne czesci;
- końcówka drążka kierowniczego (prawa lub lewa, sa różne)

Potrzebne narzedzia;
- klucze oczkowe 16mm i 17mm
- klucz płaski 22 lub 24mm a najlepiej mały klucz nastawny "francuz"
- młotek lub ściągacz


Klinujemy koła, luzujemy sruby, podnosimy auto do góry i ściągamy koło.
Kluczem 16mm lub 17mm, najlepiej oczkowym odkrecamy CAŁKOWICIE nakrętke na sworzniu końcówki drążka. Teraz przyda się francuz, którym trzeba odkręcić przeciwnakrętke miedzy końcówka a drązkiem kierowniczym (UWAGA przed odkręceniem sprawdzić jaki to gwint, lewo czy prawozwojny) i luzujemy kontre. Jesli mamy ściągacz to przy jego pomocy ściagamy koncówke, jesli nie mamy to palcami nakręcamy nakrętke na 3-4 zwoje i młotkiem mocno uderzamy w ucho w którym siedzi sworzeń. Można całość polać WD40 napewno pomoże gdy połączenie jest mocno zastane. Gdy w końcu wyskoczy odkręcamy nakrętke i wyciagamy go z ucha.

Przy wyciaganiu końcówki powinno sie;
- zostawić przeciwnakrętke nakręcona do drążka (żeby wiedziec jak głęboko wkręcic nowa)
- liczyc zwoje/obroty podczas wykręcania starej cześci

Wyciągamy końcówke z drążka i przymierzamy do nowej
Ustawiamy przeciwnakrętke w tym samym miejscu (tak jak na starej) i porównujemy czy długosc gwintów jest taka sama, jeśli nie to wtedy przeciwnakrętka jest naszym punktem do którego nalezy wkręcić nową cześć.
Idziemy z nowa końcówka do auta i wkręcamy ją do nakrętki kontrujacej, potem wkładamy sworzeń w ucho na ramieniu zwrotnicy i całość skręcamy dość mocno.
Zakładamy koło, opuszczamy auto, i szykujemy sie na wizyte w Stacji Diagnostycznej, podczas której pan diagnosta ustawi nam zbieżnosc. :jupi:

Po wymianie;
- drążków kierowniczych
- końcówek drążków kierowniczych

NALEŻY ustawić zbieżność kół przednich



Autor Szymon 1587cm3
_________________
Ostatnio zmieniony przez ArKos 2010-04-02, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana końcówki drążka kierowniczego Astra G
fotoporadnik
Grzes997 Opel 0 2010-06-15, 17:09
Grzes997
Brak nowych postów Końcówki drążka kierowniczego - Tigra
superkwasek Podwozie 3 2012-04-12, 21:21
Bisu
Brak nowych postów Wymiana końcówki drążka Renault Megane I '02 kombi
coob Podwozie 1 2011-06-09, 19:52
Grzes997
Brak nowych postów układ kierowniczy
sosik1111 Podwozie 6 2014-12-31, 19:32
sosik1111


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,78 sekundy. Zapytań do SQL: 24