Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
pewel1
Nowicjusz


Marka: opel
Model: astra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.7td
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 3
  Wysłany: 2010-06-23, 13:37   układ chlodzenia opel astra l dtl

Wymieniłem w moim oplu chłodnicę termostat czujnik temperatury korek zbiorniczka,przeczyściłem układ środkiem do czyszczenia chłodnic a pomimo wszystko jest tak że gdy jadę średnia prędkością tak do 100km/h wszystko jest ok. Gdy trochę przycisnę więcej od 100-do 140km/h temperatura na wskażniku zaczyna rosnąć,gdy odpuszczę noge z gazu po chwili temperatura spada do normy.
Mógłby mi ktoś pomóc o co w tym wszystkim chodzi , co można poradzić na to zja :cry: wisko?
Ostatnio zmieniony przez holcu 2010-06-23, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 485 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7381
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2010-06-23, 13:44   

Cytat:
Gdy trochę przycisnę więcej od 100-do 140km/h temperatura na wskażniku zaczyna rosnąć,gdy odpuszczę noge z gazu po chwili temperatura spada do normy.


ile jest przy spokojniej jeździe czyli "norma"?

jak wysoko wzrasta temperatura podczas gonienia auta?
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 369 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4024
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-06-23, 14:01   

Mnie się wydaje że to jest normalne zjawisko, jak dasz silnikowi popalić to on nie zdąży się wychłodzić czasem nawet włączy wentylator. mam te same zjawisko w Omedze, tylko może być różnica w prędkościach ja jadąc 140 mam około 3000 obr/min Ty masz pewnie więcej podchodzi może nawet pod 4500 obr/min a przy takich obrotach silnik się bardzo szybko nagrzewa.
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 485 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7381
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2010-06-23, 14:03   

dlatego pytam o tą temperaturę "normę"
mam w calibrze podobnie - spokojnie jeżdżąc w mieście trzyma ciut nad pierwszą kreską powyżej 50*

tylko włączyć "S" na lewarku, i 5 minut pogonić i już jest 90* :-D
 
 
pewel1
Nowicjusz


Marka: opel
Model: astra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.7td
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 3
Wysłany: 2010-06-23, 20:25   

Normalna temperatura to 90*,a grzeje się do około 97*. I załącza się wentylator.
Niby normalne zjawisko ale wcześniej tego nie miałem ,doszło do90* i tak trzymało przez cały czas. No ewentualnie przy staniu długo w korku to temperatura urosła.
 
 
holcu Sam Naprawiam Audi
Administrator



Marka: Kia
Model: Sorento
Oznaczenie silnika (symbol): 2.5 CRDi
Paliwo: DIESEL
Zaproszone osoby: 498
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 599
Skąd: Sarajevo
Wysłany: 2010-06-23, 20:33   

pewel1 - taka temperatura to nie jest jeszcze powód do niepokoju. Bardziej bym się martwił tym, że samochód nie mógł przekroczyć 90 stopni mimo dynamicznej jazdy aniżeli przekroczył.
 
 
 
pewel1
Nowicjusz


Marka: opel
Model: astra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.7td
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 3
Wysłany: 2010-06-23, 20:53   

Tak ale niepokoją mnie te ciągłe wachania temperatury na wskażniku .
Wcześniej jak złapał określoną temperaturę to trzymał ją bez żadnych wachań.
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 369 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4024
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-06-23, 22:55   

pewel1 napisał/a:
Wcześniej jak złapał określoną temperaturę to trzymał ją bez żadnych wachań.


To jest właśnie dobry objaw, działa termostat który otwiera i zamyka duży obieg i tak jak termostat zamknie się to płyn płynie tylko w silniku i układzie ogrzewania w między czasie w chłodnicy płyn tak wystygnie że jak się otworzy termostat i dostanie zimniejszy płyn to wskaźnik na chwile spadnie. Z tego wynika że teraz masz sprawny układ chłodzenia tym się nie przejmuj martwił bym się jak by temperatura nie chciała się podnieś lub była za wysoka.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów astra g 2,0 dtl brak mocy
po wymianie wysprzeglika i półosi nie mam mocy w silniku brak przyspieszenia
tkluj Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 4 2012-11-05, 22:57
tkluj
Brak nowych postów Rdza w ukladzie chlodzenia OPEL VECTRA B 1,8 16v
maciekchn Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 4 2015-01-10, 09:40
automux
Brak nowych postów opel zafira 2.0 dtl nie zapali jak ciepla
dajvi Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 8 2012-07-02, 22:31
dajvi
Brak nowych postów Astra II 1,4 16V co 2-3 dni zapowietrzony układ chłodzenia ?
maniek02 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 11 2015-02-07, 16:51
pax1990


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,38 sekundy. Zapytań do SQL: 23