Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Bisu Sam Naprawiam Audi
Moderator


Marka: opel/cytryn/AR/daihatsu
Model: cali/C5/146/CharadeGTti
Oznaczenie silnika (symbol): 1.0
Paliwo: PB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 204
Skąd: Knurów
Wysłany: 2012-07-10, 22:22   Słaby ręczny - hamulec tarczowy

Samochód AR 146. Klocki nowe- 3 tys km. Jakim waszym zdaniem możliwa jest przyczyna bardzo słabego ręcznego... generalnie jego siła jest taka że podczas zaciągnięcia go w czasie jazdy, auto powoli traci na prędkości... wywiera tylko dodatkowy opór toczenia... żadnej szczególnej siły...
Wyciągnięte linki do mnie nie przemawiają bo długość wspólną można podciągnąć przy ręcznym. Jedynie krótsze dochodzące od wspólnej do zacisku mogą być wyciągnięte, ale to ewentualnie powodowałoby różnicę w sile hamowania...
ramię w zacisku podczas zaciągnięcia ręcznego, wychylone jest maksymalnie do granicznego położenia (opiera się o śrubę- bardziej się nie da.

Spotkałem się z opinią, że po wkręceniu tłoczka, wymianie klocków pierwszą kolejnością jest wyciśnięcie tłoczków hamulcem nożnym, bo inaczej samoregulatory się nie ułożą.
A dokładny proces wymiany powinien wyglądać następująco: (PONOĆ!)
-poluzowanie linki przy ręcznym.
-zdjęcie linek z zacisku
- demontaż zacisku z jarzma
-wkręcenie tłoczków
- montaż co tam mamy nowego
- przykręcenie zacisku
- montaż linki na ramię w zacisku
- podciągnięcie linki przy ręcznym
....

Ściąganie i zakładanie linki w procesie wymiany klocków ponoć jest najważniejsze, tak jak pisałem w 1 kolejności luz trzeba skasować hamulcem nożnym, bo inaczej samoregulatory się nie ułożą i ręczny będzie słaby...
Dla mnie samo ściągnie linek jest TOTALNIE bez sensu ponieważ dźwignia w zacisku i tak nie jest w żadnym procesie poruszana i JEJ WISI czy jest linka założona czy nie.
A z drugiej strony nie rozumiem co się w samoregulatorze ma "układać" przecież to działa jak "sprzęgło dociskowe" podczas wywarcia nacisku śruba w tłoczku dostaje oporu i "łączy" się z tłoczkiem, gdy nie ma nacisku obraca się luźno w swoim łożysku... Co niby się tam ma "układać"???
Od tego jest chyba samoregulator by sam kasował luz i nie musimy się nim przejmować ani go ustawiać.
_________________
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 353 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3886
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-07-11, 05:57   

Może same klocki są za miękkie, kurde ale proces wymiany bardzo skomplikowany zresztą jak cała Alfa :lol: ja bym tam nie zdejmował linek i ich nie popuszczał czy tez regulował, tylko normalnie wkręcił tłoczek nowe klocki kontrola prowadnic i jazda do środka reszta się sama powinna ułożyć i dopasować jak slipki w kroku :mrgreen:
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 454 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7076
Skąd: z ASO
Wysłany: 2012-07-11, 08:35   

Dziwne to dla mnie jest trochę.
Ja w Audiku wymieniając tylne tarcze i klocki po prostu max wkręciłem tłoczki w zaciski, posmarowałem prowadnice i poskładałem. Nie pompowałem nic nożnym tylko kilkanaście razy zaciągnąłem i zrzuciłem ręczny wajchą. Sam się ułożył, obecnie łapie z maksymalną siłą na 4-5 ząbek, a jak na maxa złapie, to matko i córko. Mając 60km/h zaciągam na max i jest pisk i dymi się z tylnych kół. Masakra jak trzyma.
A czy nie ma czegoś nie halo w samych zaciskach? Jak przed robotą wyglądał ten ręczny?
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
Opel Mokka Cosmo - 2014 1.4T
 
 
Bisu Sam Naprawiam Audi
Moderator


Marka: opel/cytryn/AR/daihatsu
Model: cali/C5/146/CharadeGTti
Oznaczenie silnika (symbol): 1.0
Paliwo: PB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 204
Skąd: Knurów
Wysłany: 2012-07-11, 10:39   

ArKos napisał/a:
Jak przed robotą wyglądał ten ręczny?

Kupiłem auto z z wymienionymi klockami, nawet jeszcze nie dotarte do tarcz były bo ledwo hamowały...
Tłoczki raczej niezapieczone, prowadnice też.
_________________
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 353 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3886
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-07-11, 12:17   

Bisu napisał/a:
jeszcze nie dotarte do tarcz były bo ledwo hamowały


to też może być przyczyna jak tarcza będzie mocno porysowana to zanim się tylne klocki dotrą to troszkę trzeba się na hamować a wiadomo hamulec tył nie łapie jak przód.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
Bisu Sam Naprawiam Audi
Moderator


Marka: opel/cytryn/AR/daihatsu
Model: cali/C5/146/CharadeGTti
Oznaczenie silnika (symbol): 1.0
Paliwo: PB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 204
Skąd: Knurów
Wysłany: 2012-07-11, 13:10   

tak zgadzam się. Dopiero po jakiś 500km po mieście odczułem wyraźną podprawę. Ale tył no cóż... tarcza tak trochę dziwnie brała, ale widać że na klockach fazowane brzegi już znikły (czyli klocek się dotarł i teraz bierze całą swoją powierzchnią). Mam jeszcze pytanko w sprawie tyłu, ale to w innym temacie, bo o inne auto chodzi.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów VW Golf II 1.3 NZ - Słaby hamulec nożny
Vittx Podwozie 1 2013-02-21, 07:22
automux
Brak nowych postów Hamulec ręczny
Tankerd Podwozie 3 2012-08-31, 20:39
Tankerd
Brak nowych postów Hamulec ręczny
solaris Podwozie 5 2010-12-04, 18:43
solaris
Brak nowych postów hamulec ręczny
Maly problem
memento Podwozie 4 2012-03-22, 10:17
memento


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 24