Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2010-09-19, 23:38
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6992
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-03-20, 13:13   [silnik diesel] Wymiana filtra paliwa

Wymiana filtra paliwa byla poruszana na kilku forach, wiec postanowilem zrobic maly opis tutaj. Nie jest to skomplikowane jezeli wie sie co robic i kiedy.

Zdjecie pogladowe 1:


Zdjecie pogladowe 2:


Narzedzia:
- maly srubokret
- klucz nasadowy 10 (chyba)
- kombinerki
- 2 klucze "zabka" z mozliwoscia zacisku lub male zaciski stolarkie
- strzykawka 20ml
- min. pol litra oleju napedowego
- sciereczki lub reczniki papierowe

Oczywiscie wczesniej nalezy sie zaopatrzyc w odpowiedni dla swojego autka filtr paliwa. W moim przypadku (A6 C6 Avant 2.0 TDI) byl to filtr firmy MANN WK842/21X (cena na dzien pisania posta 90,50 PLN).

Kroki:

0. Zdjecie pokrywy silnika w celu zrobienia dodatkowego miejsca. Polecam ostudzenie silnika przed wyjeciem filtra, bo mozna sie poparzyc !!!
1. Odkrecamy srube mocujaca zbiornik plynu chlodniczego (strzalka na zdjeciu nr 1). Nastepnie odginamy do siebie zbiornik, tak aby odslonil dojscie do filtra paliwa.
2. Zakladamy sciski na przewody (1 i 2), tak aby paliwo nie cofnelo sie za bardzo i uklad nam sie nie zapowietrzyl.
3. Wyciagamy zawleczke (3) za pomoca srubokreta i wyciagamy do gory zawor wraz z dwoma przewodami (4 i 5). Uwaga na dwie uszczelki (o-ringi) na koncu zaworu, aby ich nie zgubic/uszkodzic.
4. Zdejmujemy opaski uciskowe z przewodow paliwowych (1 i 2) i sciagamy przewody z filtra. To zadanie wymaga troche sily. Ja pomagalem sobie WD40.
5. Poluzniamy srube (6) mocujaca filtr w koszyku i wyciagamy filtr. Nalezy uwazac aby nie rozlac za duzo paliwa przy tej operacji.
6. Wsadzamy nowy filtr w miejsce starego i nalewamy oleju napedowego poprzez otwor zaworu - oczywiscie do pelna.
7. Do przewodow paliwowych (1 i 2) wstrzykujemy troche oleju napedowego strzykawka i zakladamy szybkim ruchem na filtr, tak, aby mozliwie jak najmniej powietrza pozostalo w przewodach. Przewody mocujemy za pomoca opasek uciskowych - ja uzylem nowych opasek regulowanych.
8. Zakladamy zawor i zabezpieczamy zawleczka (3).
9. Dokrecamy srube mocujaca filtr (6).
10. Zdejmujemy zaciski z przewodow paliwowych (1 i 2).

Chwila prawdy:

Osuszamy miejsce wokol filtra (bo na pewno jest mokre od paliwa) - szczegolnie wszystkie przewody, tak aby po uruchomieniu silnika zobaczyc czy cos sie jednak nie przedostaje. Silnik uruchamiamy normalnie, przy czym warto byc przygotowanym na ewentualne lekkie dodanie gazu. Ja podnioslem obroty tak do 1100obr/min i tylko przez ulamek sekundy dalo sie slyszec dzwiek ktory wskazywal na powietrze w systemie paliwowym. Nie polecam gazowania przy pierwszym odpaleniu, bo mozna uszkodzic pompe! Jezeli jednak silnik zgasnie to nie ma sie co zalamywac. Nalezy probowac odpalic poprzez zwykle krecenie rozrusznikiem. Jezeli po kilkunastu sekundach/probach sie nie uda, to najwyrazniej zapowietrzylismy uklad i nalezy przejsc procedure odpowietrzania opisana gdzies na forum (szukajka twoim przyjacielem!).

Autor: pitt2k,
Żródło: http://www.a6klub.pl
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik diesel] Wymiana filtra paliwa bez czujnika wody
Renault Clio1,5 dCi
Bartas Renault 0 2010-03-25, 19:28
Bartas
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik benzyna] Wymiana filtra paliwa Honda Civic V gen
fotoporadnik
Bartas Honda 0 2010-04-09, 19:22
Bartas
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik diesel] Wymiana termostatu Mercedes C220 W202 Diesel
fotoporadnik
Bartas Mercedes 0 2010-04-14, 17:33
Bartas
Brak nowych postów wymiana filtra paliwa citroen c 5
slowik Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 6 2012-03-08, 14:45
slowik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 23