Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2010-09-19, 22:35
Autor Wiadomość
prezesik25 Sam Naprawiam Audi
Zasłużony



Marka: Fiat
Model: Stilo 5D
Oznaczenie silnika (symbol): 1.9 JTD 115 KM
Paliwo: DIESEL
Zaproszone osoby: 107
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 376
Skąd: Łęczyca / Daszyna
Wysłany: 2010-02-28, 21:11   [silnik benzyna] Wymiana termostatu VW 1.4 ABD i 1.6 ABU

Witam!

Dziś postanowiłem wymienić termostat, przy okazji zrobiłem kilka fotek.

Potrzebne narzędzia:

- klucz płaski nr 10 (do odkręcenia górnej śrubki obudowy termostatu)
- kombinerki (do poluzowania opaski z węża)
- żabka (do ściśniecia opaski na wężu)
- klucz nasadowy nr 10 (do odkręcenia dolnej śrubki obudowy termostatu)
- nowy termostat (najlepiej niemiecki WAHLER)
- litr nowego płynu do chłodnicy (przy upuszczaniu płynu może trochę się wylać /mi poszło 3 litry/ :blush: )
- butelka np. po płynie do spryskiwaczy położona na płask z wyciętą boczną ścianką lub jakaś brytwanna o pojemności najlepiej min. 5 litrów - posłuży jako naczynie do złapania spuszczonego płynu



zdjęcie ogólne miejsca gdzie znajduje się termostat



- zaczynamy od podłożenia pod spód silnika wspomniajej wcześniej uciętej butelki, aby złapać płyn
- odkręcamy korek wlewu płynu na zbiorniczku wyrównawczym
- bierzemy kombinerki i ściskając obejmę węża ściągamy wąż (UWAGA!!) będzie leciał płyn do naczynia pod silnikiem



Jeżeli już płyn zleciał odkręcamy śrubkę górną kluczem płaskim nr 10 i dolną kluczem nasadowym też nr 10.

Tak wygląda po odkręceniu:



tu mamy przedstawiony stary termostat VERNET(po prawej) i nowy termostat WAHLER (po lewej)



tak będzie wyglądać obudowa termostatu po demontażu



trzeba dokładnie wyczyścić krawędzie suchą szmatką



a tu już przedstawiona kolejność montażu termostatu:

- obudowa termostatu
- oring uszczelniający
- termostat



a tu już zdjęcie przedstawiające jak to wszystko wygląda złożone w środku



przykręcamy obudowę wraz z termostatem do króćca wodnego uważając, aby termostat był równo ułożony (nic na siłę)



potem zakładamy wąż na budowę termostatu używając przygotowanej wcześniej żabki (niestety kombinerkami nie zdołamy objąć dwóch końców obejmy)



No i potem zalewamy ubytek płynu, odpalamy autko, czekamy aż do włączenia się wentylatora chłodnicy, aby się odpowietrzył cały układ chłodzenia i jedziemy :okej:

Powodzenia
Ostatnio zmieniony przez ArKos 2010-02-28, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik benzyna] Wymiana termostatu Escort silnik ZETEC
fotoporadnik
ArKos Ford 0 2010-03-15, 15:09
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik benzyna] Wymiana termostatu 8V - 1,2 1,4 1,6
fotoporadnik
ArKos Opel 0 2010-03-13, 13:27
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik benzyna] Wymiana termostatu Alfa 2,0 TS
poradnik
ArKos Alfa Romeo 0 2010-03-03, 13:19
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik benzyna] Wymiana termostatu Punto
fotoporadnik
ArKos Fiat 0 2010-03-09, 08:37
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 19