Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2010-09-19, 22:23
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 450 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7045
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-02-28, 16:53   [silnik benzyna] Wymiana i ustawianie rozrządu Opel

Zasada generalna:
Rozrząd powinien być wymieniany kompletnie - pasek, pompa wodna, rolki i napinacz.
Tej czynności należy poddawać silnik co 60.000km - to, że wytrzyma 70,80tyś czy więcej, to po prostu ryzyko. Producent tak zaleca i koniec. Zerwanie paska rozrządu to w zdecydowanej większości silników kosmiczne koszta, ponieważ należy wykonać remont głowicy z zaworami, nieraz dźwigniami zaworowymi, w skrajnych wypadkach pękają wałki lub krzywią się korbowody tłoków, czasami dziury w tłokach. Jak widać przerażające, ale prawdziwe.
Znam jedną ze szkół, mówiącą, że pompa wodna może być wymieniana co drugą wymianę paska, czyli co 120.000km. Jeżeli faktycznie kupiłes oryginalną lub bardzo dobrego producenta, to można iść tym torem, jednak pasek + rolki + napinacz to bezwzględnie podlegające wymianie elementy.

Podsumowując:
wymiana paska rozrządu - co 60.000km
wymiana rolek prowadzących i napinacza - co 60.000km
wymiana pompy wodnej - co 60.000km zalecane, dopuszcza sie co drugą wymianę paska czyli co 120.000km


Poniżej rysunki techniczne obrazujące proces ustawienia rozrządu.
Zasada generalna towarzysząca czynnościom i obowiązująca w każdym przypadku niezależnie od modelu silnika: wszystkie cechy kół rozrządu powinny dokładnie pokrywać się z cechami na elementach silnika (dekle, obudowy czy kadłub).
Jeżeli chodzi o silniki z napinaczem, również jedna wspólna zasada: napinacz powinien być ustawiony dokładnie w środku cechy - ani za mocno ani za słabo.

Silniki nie posiadające napinacza mają regulację naciągu paska rozrządu pompą wodną. Pompę obraca się jak mimośród, dzięki czemu uzyskuje się napięcie paska.

Zbyt słabo napięty pasek może przeskoczyć lub spaść, zbyt mocno napięty może się zerwać lub w bardzo krótkim czasie wykończyć pompe wodną (konkretnie jej łożyska - zbyt silne obciążenie).

Ustawianie rozrządu:
__________________________________________________________________

wszystkie silniki 8v bez napinacza


__________________________________________________________________

wszystkie silniki 8v z napinaczem


__________________________________________________________________

wszystkie silniki 16v - zasada identyczna, przykłady:

c20xe


z16xep


x20xev

__________________________________________________________________

silniki v6 - zasada taka sama, przykłady:

x25xe, x30xe, y26se


c25xe


Autor: ArKos
Źródło: http://forum.opel24.com
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
Opel Mokka Cosmo - 2014 1.4T
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik benzyna] Wymiana i ustawianie rozrządu Opel
poradnik
ArKos Opel 0 2010-03-09, 08:50
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik benzyna] Wymiana rozrządu silniki 16v ecotec
fotoporadnik
ArKos Opel 0 2010-06-13, 21:16
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik benzyna] Wymiana wałka rozrządu C20NE
fotoporadnik
ArKos Opel 0 2010-03-13, 10:20
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik benzyna] Wymiana wałka rozrządu Punto II
fotoporadnik
ArKos Fiat 0 2010-03-03, 10:11
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 20