Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
maciek3001 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: VW
Model: Jetta
Oznaczenie silnika (symbol): 1.4TSI (122KM)
Paliwo: PB
Dołączył: 24 Paź 2018
Posty: 1
Wysłany: 2018-10-24, 13:05   Ściąganie auta - kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (WSZ)

Witam.
Zwracam się z prośbą o poradę w następującej kwestii (dotyczy VW Jetta 1.4TSI 2011r.)
Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy auto delikatnie ściąga na prawą stronę co wymusza kontrowanie kierownicą poprzez lekkie jej skręcenie w lewo. W celu ustalenia przyczyny podjechałem na stację kontroli pojazdów gdzie uzyskałem informację, że luzów nie zaobserwowano, a zbieżność jest w porządku. Podejrzenie padło na problem z kołami (wyważenie, uszkodzona opona). W dniu wczorajszym wymieniłem jednak opony na zimowe, koła zostały wyważone, a problem nadal występuje. Dzisiaj odwiedziłem serwis zajmujący się geometrią kół i po laserowym sprawdzeniu geometrii okazało się, że występuje problem z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (WSZ) w prawym kole, co w efekcie prowadzi do ściągania auta na prawo – zdjęcie wydruku z pomiarów pod tym linkiem: https://zapodaj.net/d9e614cdc4d2c.jpg.html
W związku z powyższym chciałbym zapytać czy ktoś spotkał się z takim problemem i potrafi mi doradzić co w takiej sytuacji zrobić aby pozbyć się ww. usterki?
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 557 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8060
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2018-10-24, 17:58   

Moje zdanie:
trzeba WYREGULOWAĆ geometrię w tym aucie.
1.
jest lekko rozjechana zbieżność przodu - mieści się w tolerancji, ale według wyników pomiaru kierownica minimalnie w prawo jest przy jeździe na wprost
2.
zbieżność z tyłu rozjechana (może mieć wpływ na ściąganie)
3.
brakuje mi przesunięcia osi przedniej i tylnej - na tej podstawie można stwierdzić, czy odległość kół LP->LT oraz PP->PT jest taka sama, bo to też ma istotne znaczenie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: WAŻNE - wzorzec opisu eksploatacyjnego Twojego auta
przeczytaj, zanim umieścisz opinię
ArKos Oceny i recenzje naszych samochodów 2 2010-08-15, 19:11
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie]Wymiana sworznia zwrotnicy Audi 80 B4
fotoporadnik
Grzes997 Audi 0 2010-06-17, 08:38
Grzes997
Brak nowych postów Duży problem z wymianą wkręcanego sworznia zwrotnicy
Wkręcany w zwrotnicę przegub kulowy nie daje się wykręcić odpowiednimi narzędziami ani zastępczymi sposobami.
saxonzet Podwozie 1 2013-06-11, 20:22
Krhid
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Bicie na kierownicy, ściąganie auta
tematy o sterze i fajerze
ArKos Ogólne 0 2010-02-23, 21:25
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 18