Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
slawek7 Sam Naprawiam Audi
Początkujący


Marka: Opel
Model: Corsa B
Oznaczenie silnika (symbol): X10XE
Paliwo: PB
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 33
Wysłany: 2013-06-22, 18:40   Przepływomierz objawy zawyżonych wskazań (Corsa X10XE)

Cześć.

Czy możecie mi powiedzieć jakie są objawy uszkodzonego przepływomierza.

u siebie zauważyłem że chyba jego wskazania są zawyżone.

Np na jałowych obrotach odczyty mam na poziomie 9-10 kg/h a wymagane w granicach 7.

Nie odczuwam jakiś problemów z tym związanych.

Czy jest to w miarę prawidłowy odczyt, czy coś jest jednak nie tak?

I jak to ogólnie pracuje, bo przecież jest jeszcze sonda która powinna wpływać na dawke paliwa
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1984
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2013-06-22, 19:43   

slawek7 napisał/a:
objawy uszkodzonego przepływomierza.


Dziura w obrotach, szarpie, muli

slawek7 napisał/a:
Np na jałowych obrotach odczyty mam na poziomie 9-10 kg/h a wymagane w granicach 7.


Silnik był ciepły czy zimny? I jakie dokładnie miał obroty? Wartosc 7 to jest orientacyjna, a nie wymagana.

slawek7 napisał/a:
I jak to ogólnie pracuje, bo przecież jest jeszcze sonda która powinna wpływać na dawke paliwa


I wpływa, korygując dawke. Przepływomierz informuje komputer ile powietrza zasysa silnik i to jest jedna ze składowych do ustalenia dawki paliwa. Po spaleniu mieszanki sonda bada zawartosc tlenu w spalinach i w razie nieprawidłowosci koryguje kolejną porcje paliwa - tak w skrócie

slawek7 napisał/a:
Nie odczuwam jakiś problemów z tym związanych.


Więc nie grzeb bo moga sie zaczac problemy...
_________________
 
 
 
slawek7 Sam Naprawiam Audi
Początkujący


Marka: Opel
Model: Corsa B
Oznaczenie silnika (symbol): X10XE
Paliwo: PB
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 33
Wysłany: 2013-06-22, 20:53   

Silnik nagrzany obroty jałowe (w tym silniku 900)
Pytam ponieważ mam dwa i muszę zamienić u siebie a nie wiem jak było kiedyś (ten wskazuje cały czas 1V i trup).
Jeden na wolnych pokazuje nawet 11, a drugi 8 w tych samych warunkach.
Czytałem że na litr pojemności silnik ssa 6kg.

Nie wiem który zostawić, jak dam ten co dużo pokazuje to powinno się zwiększyć spalanie, ale przecież jest sonda która wyłapie bzdurne wskazania, więc jakoś to się wyklucza

A i jeszcze takie pytanko, o co tak na prawdę chodzi jak t skanerze mam taką wartość "pożądane powietrze jałowe"
 
 
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1984
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2013-06-23, 08:14   

slawek7 napisał/a:
Jeden na wolnych pokazuje nawet 11, a drugi 8 w tych samych warunkach.


Zostaw ten na ktorym lepiej sie jezdzi. Różnicy pewnie i tak nie odczujesz.

slawek7 napisał/a:
Czytałem że na litr pojemności silnik ssa 6kg.


Znow to jest tylko orientacyjne, na to sklada sie kilka innych czynnikow.

slawek7 napisał/a:
pożądane powietrze jałowe


Wyliczone przez sterownik, założenie ze tyle w danych warunkach powinien zassać. Dalej powinno być "rzeczywiste..." i dobrze jesli to sa porównywalne wartosci.

slawek7 napisał/a:
Nie wiem który zostawić, jak dam ten co dużo pokazuje to powinno się zwiększyć spalanie, ale przecież jest sonda która wyłapie bzdurne wskazania, więc jakoś to się wyklucza


I to sie nazywa adaptacja.
_________________
 
 
 
slawek7 Sam Naprawiam Audi
Początkujący


Marka: Opel
Model: Corsa B
Oznaczenie silnika (symbol): X10XE
Paliwo: PB
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 33
Wysłany: 2013-06-23, 10:28   

Czyli z tego co piszesz to najlepiej wstawić ten przepływomierz którego wartości są zbliżone do tego czego oczekuje sterownik.

Przy okazji może mi jeszcze pomożesz. Jak silnik wejdzie na wyższe obroty np 2-3tyś i puszczam gaz to obroty nie schodzą od razu do wartości jałowych tylko na chwilę zatrzymują się na 1500 (około) i dopiero schodzą na jałowe 900.

Co t może być, czy to normalne a wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Czy może mieć to coś wspólnego z przepływomierzem?
 
 
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1984
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2013-06-23, 20:52   

slawek7 napisał/a:
zatrzymują się na 1500 (około) i dopiero schodzą na jałowe 900.


Jeśli to trwa moment to nie ma sie czym przejmowac. Podczas dojezdzania do skrzyzowania na luzie taki stan jest dopuszczalny.
_________________
 
 
 
slawek7 Sam Naprawiam Audi
Początkujący


Marka: Opel
Model: Corsa B
Oznaczenie silnika (symbol): X10XE
Paliwo: PB
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 33
Wysłany: 2013-06-24, 06:20   

Trwa to może 1-2 sekund, ale jest to zawsze jak silnik wkręcam na obroty. Jest to dość drażniące a koledzy z takim samym silnikiem twierdzą że u nich płynnie schodzi na jałowe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Opel Corsa 1.0 12x X10XE brak reakcji
perzykk Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 2 2014-06-02, 11:05
perzykk
Brak nowych postów Wymiana docisku sprzęgła corsa b x10xe
kolabor2000 Skrzynia biegów 1 2012-06-12, 05:50
ArKos
Brak nowych postów Brak wskazań temperatury silnika.clio 1.2 16v
Yoda Elektryka i elektronika 2 2011-03-10, 18:37
Yoda
Brak nowych postów BMW e34 1.8i uszkodzony przepływomierz
marcinciuba Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2010-12-19, 15:26
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 23