Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Ptaho Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Honda
Model: crv
Oznaczenie silnika (symbol): rb1
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 2
  Wysłany: 2011-11-10, 21:39   przegrzewa się silnik

Dzień Dobry
Samochód Honda CRV 2.0 16V z instalacją gazową. Problem jaki mnie męczy to przegrzewanie się silnika, a mianowicie:
Podczas jazdy wzrasta temperatura na max, wąż dolny letni wentylatory nie pracują, kliku sekundowe zwolnienie i temperatura wraca do normy.(gwałtownie)
Jazda zwłączonym ogrzewaniem (otwartym zaworem na nagrzewnicę nie ma konieczności włączenia nadmuchu) powoduje "usunięcie usterki" tzn. wąże mają podobną temperaturę wentylatory pracują, temperatura nie wzrośnie powyżej połowy pomimo jazdy pod bardzo ostre wzniesienia.
Pierwsze podejrzenia skierowałem na uszczelkę pod głowicę ale na szczęście okazał sie to ślepy trop (brak CO2 wpłynie).
Kolejne podejrzenia kieruję na instalację gazową (pojazd zakupiony z lpg - problem od samego początku,wcześniejszy użytkownik nie jeżdził pojazdem zamontowanym lpg).
Gazownik reduktor podłączył pod baypass wodny a niemiem czy tam można podłączać, mam Vitarę z gazem i tam jest podłącony pod nagrzewnicę a mimo to zanim go odpowietrzyłem to wymienił mi warsztat termostat,wisko na chłodnicy oraz chłodnice:(
Proszę o podpowiedz osoby w temacie czy można tak pozostawić podłączenie reduktora oraz jak odpowietrzyć układ wszelkie znane mi metody zawiodły? Oraz oczywiście czy problemu szukać w lpg?
(Vitare odpowietrzam metaodą "na brutala" otwarty korek włączone ogrzewanie i czekam aż będzie gejzer :) )
a bym zapomniał reduktor jest bardzo nisko, chłodnica nagrzewa się równomiernie, węże nie są twarde. Płyn chłodniczy wymieniony.
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
automux Sam Naprawiam Audi
Moderator
ManCats



Marka: Hyundai/Opel
Model: Matrix/ Corsa C 2001
Oznaczenie silnika (symbol): 1,6 / Z10XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 143 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 2087
Skąd: ZMC
Wysłany: 2011-11-10, 22:09   

Ptaho napisał/a:
Gazownik reduktor podłączył pod baypass wodny a niemiem czy tam można podłączać

Najlepiej było by odłączyć przewody wodne od reduktora połączyć jak było oryginalnie i sprawdzić na benzynie czy jest ok.
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 434 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4503
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-11-11, 07:49   

Jest jedna zasadza, reduktor musi być poniżej zbiorniczka wyrównawczego, możesz mieć zapowietrzony układ i jeśli reduktor jest wyżej to w nim będzie powietrze blokowało swobodny przepływ, warto jeszcze sprawdzić termostat czy się nie zawiesił.
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 548 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8002
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2011-11-11, 08:32   

Kiedy była wymieniana pompa wody?
 
 
Ptaho Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Honda
Model: crv
Oznaczenie silnika (symbol): rb1
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 2
Wysłany: 2011-11-11, 09:10   

Dziekuje za tak szybką odpowiedz.
Jeszcze dziś odłącze reduktor,tylko niewiem czy baypass wodny to zwykły wąż, czy może występuje w układzie jakiś zawór zwrotny nie dane mi było zobaczy niegrzebany układ :( .
Sytuacja jest dziwna bo gotuje tylko na zamkniętej nagrzewnicy jak jest otwarta to układ działa prawidłowo termostat się otwiera.
Reduktor zamontowany jest bardzo nisko - poniżej zbiorniczka wyrównawczego.
Pompa wody przezemnie nie była wymieniana samochód mam dopiero tydzień jeżeli wierzyć książce serwisowej to była wymieniana około 60 000 km temu.
 
 
HondaB20Z1 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
JDM PASSION


Marka: Honda
Model: CRV
Oznaczenie silnika (symbol): B20Z1
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 6
Wysłany: 2013-03-29, 22:54   

Witam ! Napisz jak mozesz jaka byla przyczyna takiego nagrzewania sie motoru? Ja mam dokladnie ten sam problem u siebie i wszyscy rozkladaja rece...
 
 
slawek3710 Sam Naprawiam Audi
Początkujący
SLAWEK



Marka: Audi A4 AVANT
Model: B5
Oznaczenie silnika (symbol): ADR
Paliwo: PB
Wiek: 47
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: poznan
Wysłany: 2013-03-31, 23:56   

Jeśli podczas szybszej jazdy silnik się przegrzewa ,a przy wolniejszej spada to sprawdź odpowietrzenie (podstawa) a następnie pompa i chłodnica czy nie jest zapchana.Może gdzieś masz wąż zagięty?Jeszcze odnośnie reduktora to musi on być przykręcony równo w pionie nie może być krzywy.Powodzenia i cierpliwości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Silnik za szybko się grzeje
Vectra B 2.0 16v
fifek Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2013-04-26, 13:32
ArKos
Brak nowych postów Poci się silnik 1.3 CDTI
KubaK Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 8 2013-08-23, 14:43
Gość
Brak nowych postów renault megane silnik się grzeje
witek1 Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 2 2013-03-07, 22:19
wojas3
Brak nowych postów Silnik dławi się przy przyspieszaniu
Wiesiek Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2015-02-08, 20:13
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 24