Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
autominus Sam Naprawiam Audi
Początkujący
autominus


Marka: Opel
Model: Kadett E
Oznaczenie silnika (symbol): C16NZ
Paliwo: PB
Wiek: 36
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 42
Wysłany: 2018-02-14, 18:19   Problem z silnikiem krokowym

Witam,
Posiadam pojazd Opel Kadett E i mam nietypowy problem, ponieważ kilka dni temu wymieniłem jednostkę sterującą silnikiem, ponieważ nie działał silnik krokowy. Po wymianie komputera silnik krokowy funkcjonował poprawnie. Jednakże, po kilku odpaleniach silnik ponownie na wolnych obrotach zaczął się kołysać (gdy silnik był zimny). Wymieniłem świece zapłonowe, gdyż na starych pojawił się matowy nalot czarnej sadzy. Wymiana świec nic nie zmieniła. Ostatnio jadąc pojazd przy dojeżdżaniu do świateł zgasł mi kilka krotnie.
Silnik odpala poprawnie, ale strasznie nim szarpie, gdy nie dodam gazu.

Wymontowałem silnik krokowy, przekręcam zapłon, a on nie reaguje. Zmierzyłem wartość uzwojenia:
Styk A-B: 50 ohm
Styk C-D: 50 ohm

Silnik nie posiada przebicia na masę. Podmieniłem silnik krokowy na inny i też nie działał.

Przypuszczam, że ponownie uszkodzeniu uległa chyba jednostka sterująca. Wymieniłem już drugi komputer, a problem ponownie powrócił. Każdy z wymienionych komputerów działał tylko kilka dni, i cały czas problem dotyczy silnika krokowego.


Z zamieszczonego schematu wynika, że jest on bezpośrednio podłączony do jednostki sterującej.

Co może być powodem uszkadzania układów w jednostce sterującej?
Może macie jakieś sugestie jak rozwiązać mój problem?

Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 455 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4606
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-02-14, 21:10   

Warto sprawdzić instalacje miedzy silnikiem krokowym a ECU może jest gdzieś zwarcie lub jakaś inna ustaka, miernik w ręce i zrób pomiar oporności kabli.
 
 
autominus Sam Naprawiam Audi
Początkujący
autominus


Marka: Opel
Model: Kadett E
Oznaczenie silnika (symbol): C16NZ
Paliwo: PB
Wiek: 36
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 42
Wysłany: 2018-02-15, 09:34   

Sprawdziłem przejście na przewodach pomiędzy ECU, a krokowym i wszystko jest w porządku. Również nie mają zwarcia do masy.

Zmierzyłem napięcia, które dochodzą do silniczka krokowego z ECU po przekręceniu stacyjki.

A: od 2,8V do 3,3V
B: 0V
C: 0V
D: od 2,7V do 3,4V

Wartości na pinach A i D wahają się w podanych zakresach.

Czy to by wskazywało na uszkodzony komputer? Tylko dziwne, że w poprzednich uszkodziło się również sterowanie silnikiem krokowym.

Czy silnik krokowy może uszkodzić ECU?
 
 
somebody777 Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Truble Maker



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): X14XE>X16XE/C16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 49
Wysłany: 2018-02-15, 10:19   

A sprawdzałeś czy nie mają zwarcia między sobą, może być poprzecierana izolacja na kablach i problem może występować chwilowo bo są drgania, poza tym może być też przebicie do innych kabli w końcu z ecu wychodzi więcej niż 4 kable. Jak nic nie pomaga to prujesz wiązkę i oglądasz.
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 455 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4606
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-02-15, 15:45   

Tak jak kolega wyżej pisze lub przeprowadzasz cztery nowe przewody z silnika krokowego do ECU
 
 
autominus Sam Naprawiam Audi
Początkujący
autominus


Marka: Opel
Model: Kadett E
Oznaczenie silnika (symbol): C16NZ
Paliwo: PB
Wiek: 36
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 42
Wysłany: 2018-02-15, 17:00   

Zwarcia między przewodami nie ma, ruszałem nawet wiązką i miernik nie wykazał żadnej przerwy.

Następnie przekręciłem zapłon i silniczek ruszył maksymalnie 1 mm do tyłu, a następnie po wyłączeniu zapłonu powrócił do pozycji początkowej.
Później złączyłem piny A i B w złączu diagnostycznym i po przekręceniu zapłonu silnik krokowy zaczął poruszać się do przodu i do tyłu w zakresie 3 mm. Komputer nie wyświetla błędów.

Przy odpalaniu ile powinien schować się silniczek krokowy?
Wydaje mi się, że jak podłączałem kiedyś nowy, to trzpień schował się na znacznie większą odległość (ok. 5mm) po przekręceniu stacyjki.
 
 
somebody777 Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Truble Maker



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): X14XE>X16XE/C16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 49
Wysłany: 2018-02-20, 14:41   

A ten krokowy to oryginał czy chińskie g....?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Problem z silniczkiem krokowym Astra 1,6 1994r
sokol1514 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 12 2013-01-31, 18:33
sokol1514
Brak nowych postów problemy z silniczkiem krokowym
jabcok007 Ogólne 0 2014-11-18, 22:24
jabcok007
Brak nowych postów PROBLEM Z SILNIKIEM
Gość Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 5 2012-12-14, 11:06
motoalles
Brak nowych postów problem z silnikiem help
gasnie , skacza obroty , duzo pali
wazi2 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 4 2013-04-26, 19:43
slawek3710


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 25