Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
autominus Sam Naprawiam Audi
Początkujący
autominus


Marka: Opel
Model: Kadett E
Oznaczenie silnika (symbol): C16NZ
Paliwo: PB
Wiek: 36
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 42
Wysłany: 2017-12-16, 18:16   Problem z uruchomieniem silnika - Nexia

Witam,
Ostatnio została wymieniona cewka zapłonowa w moim aucie, która dostała przebicia. Wymieniłem na oryginalną sygnowaną przez Daewoo.

    1) Pojazd odpalił i silnik działał dobrze, ale w obrębie apartu zapłonowego było słychać cykanie.

    2) Na drugi dzień odpaliłem pojazd, ale silnik słabo reagował na dodawanie gazu, jak by nie miał siły. Po kilku minutach zgasł i nie dał się ponownie uruchomić.

    3) Na kolejny dzień podczas próby odpalenia, silnik załapał, ale zaraz zgasł. Kolejne próby nie przyniosły żadnego efektu. Silnik nie odpala.


Gdy przyłoży się rękę w obrębie kopułki aparatu zapłonowego, to na dłoni czuć przeskakiwanie prądu (kopie prąd).

Elementy które są nowe: cewka zapłonowa, przewody zapłonowe, moduł zapłonowy. Jakiś czas temu wymieniane były również palec i kopułka.

Co może być przyczyną mojego problemu? Myślę, że może to mieć związek z dźwiękiem "cykania", który występował w obrębie aparatu zapłonowego.
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 557 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8057
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2017-12-16, 20:00   

No to może skoro kopie, to trzeba wymienić palec i kopułkę?
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 447 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4580
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-12-16, 21:57   

I na koniec wymień świece, widocznie prąd ma szybsza drogę ucieczki w bok niż drogę do świecy.
 
 
autominus Sam Naprawiam Audi
Początkujący
autominus


Marka: Opel
Model: Kadett E
Oznaczenie silnika (symbol): C16NZ
Paliwo: PB
Wiek: 36
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 42
Wysłany: 2017-12-17, 18:31   

Dzisiaj podmieniłem: kopułkę, palec, moduł zapłonowy i świece. Próbując odpalić zaskoczył i od razu zgasł. Przy kolejnych próbach nie udało się uruchomić silnika.

Zaznaczyłem na aparacie ustawienie zapłonu. Gdy kolega kręcił rozrusznikiem, a ja próbując zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu, to kopie prąd kiedy dotykam kopułkę.

Prąd kopie zarówno na starej jak i nowej kopułce.

Co może być przyczyną? Czy jest możliwość, że aparat zapłonowy ma gdzieś przebicie wewnątrz?
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 557 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8057
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2017-12-17, 19:21   

Może tak być.
 
 
autominus Sam Naprawiam Audi
Początkujący
autominus


Marka: Opel
Model: Kadett E
Oznaczenie silnika (symbol): C16NZ
Paliwo: PB
Wiek: 36
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 42
Wysłany: 2017-12-17, 22:13   

Zmierzyłem cewkę impulsatora (halla) w aparacie zapłonowym i ma ok. 880 omów.

Czy istnieje możliwość, że pomimo przejścia pomiędzy stykami cewki może ona przerywać podczas pracy, generować impuls w nie odpowiednim momencie, lub dostawać przebicia w uzwojeniu?

Jakie są objawy uszkodzonej cewki halla?
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 557 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8057
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2017-12-17, 22:17   

autominus napisał/a:
Jakie są objawy uszkodzonej cewki halla?

Między innymi auto nie odpala.
 
 
autominus Sam Naprawiam Audi
Początkujący
autominus


Marka: Opel
Model: Kadett E
Oznaczenie silnika (symbol): C16NZ
Paliwo: PB
Wiek: 36
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 42
Wysłany: 2017-12-19, 12:03   

Wymieniłem cewkę halla, na starej były widoczne całe styki, bo roztopił się klej. Z jednej strony była jakby opalona otulina.



Wymieniłem cewkę na nową i założyłem nowe świece. Nadal przy próbie odpalenia załapuje i od razu spadają obroty.
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 557 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8057
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2017-12-19, 19:13   

A pompa paliwa sprawna jest?
 
 
autominus Sam Naprawiam Audi
Początkujący
autominus


Marka: Opel
Model: Kadett E
Oznaczenie silnika (symbol): C16NZ
Paliwo: PB
Wiek: 36
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 42
Wysłany: 2017-12-19, 19:55   

Pompa paliwa jest sprawna, wtryskiwacz podaje paliwo.

Mam pytanie dotyczące aparatu zapłonowego. Wiem, to zdjęcie jest akurat z opla, ale w nexii to wygląda podobnie i jest taka sama zasada działania.



Część oznaczona jako A, to magnesy.
Czy część (koszyk w którym znajduje się cewka impulsatora) B, to też magnes?

Mierząc miernikiem między częścią A i B jest przejście. Czy tak ma być?

[ Dodano: 2017-12-20, 15:22 ]
Dzisiaj zszedłem do samochodu i odpalił za pierwszym razem.

Z aparatu zapłonowego dobiegał głośny odgłos "cykania". Po rozgrzaniu obroty falowały pomiędzy 750, a 1000 obrotów. Silnik pracował mało stabilnie.

[ Dodano: 2017-12-20, 15:28 ]
Dzisiaj zszedłem do samochodu i odpalił za pierwszym razem.

Z aparatu zapłonowego dobiegał głośny odgłos "cykania". Po rozgrzaniu obroty falowały pomiędzy 750, a 1000 obrotów. Silnik pracował mało stabilnie.

[ Dodano: 2017-12-28, 19:06 ]
Zaraz pod "koszykiem" z cewką halla znajduje się moduł zapłonowy. Przypuszczam, że moduł mocno się nagrzewa i otaczająca go temperatura rozgrzewa klej, który topi się na cewce halla.
Wymontowałem dzisiaj moduł zapłonowy i na jego odwrocie wokół blachy pełniącej rolę radiatora widać czarną/szarą pastę lub silikon. Wydaje się, że to wypłynęło spod tej blachy, ale na jego obudowie nie widać żadnych innych uszkodzeń.


Dziwne wydaje się, to że podmiana modułu na drugi nic nie daje. Ponadto akumulator na bokach obudowy dostał wyraźne wybałuszenie, a ma dopiero 4 lata.

Co mogłoby być przyczyną grzania się modułu zapłonowego?
 
 
Mechanik989
Początkujący


Marka: Nissan
Model: patrol
Oznaczenie silnika (symbol): sls
Paliwo: PB
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 28
Wysłany: 2018-03-02, 13:45   

W pierwszej chwili też pomyślałem o pompie ale jeśli mówisz, że jest w porządku...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Problem z uruchomieniem silnika.
samnaprawiamauto Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2012-09-29, 20:06
ArKos
Brak nowych postów Duzy problem z uruchomieniem silnika
Pan68auto2000 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 4 2012-08-26, 21:47
automux
Brak nowych postów Problem z uruchomieniem silnika 1.8td escort
marcin733 Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 2 2011-11-06, 19:52
szymon 1587cm3
Brak nowych postów Fiat Stilo 2002R PB problem z uruchomieniem silnika
cyja86 Elektryka i elektronika 1 2012-06-20, 06:28
Grzes997


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 28