Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:



Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ArKos
2010-04-18, 21:16
Autor Wiadomość
Bartas Sam Naprawiam Audi
Junior Admin
Junior Admin



Marka: Opel
Model: Kadett E caravan
Oznaczenie silnika (symbol): c20ne
Paliwo: PB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 369
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2010-04-18, 21:06   [podwozie]Wymiana tulei wspornika drążka Mercedes W202

Rozpocznijmy najpierw od tego, jak sprawdzić czy wymiana tulei wspornika jest konieczna. Najprościej można to zrobić wjeżdżając na kanał i szarpnąć drążkiem w pobliżu wspornika. Zobaczymy od razu czy tuleja jest luźna czy nie. W moim przypadku drążek na tulei wahał się około 2cm w górę (to dość znaczny luz).



Do wymiany potrzebny nam będzie:

* nowy wspornik
* kanał
* klucz imbusowy 5 lub 6 (nie pamiętam) - ewentualnie pół metrowa żabka
* klucz 8mm
* 2 klucze 17mm (cholera to chyba 17 była, tak to jest jak się pisze po paru dniach)
* 20 minut czasu



Wjeżdżamy na kanał i skręcamy koła mocno w prawo - nie musimy do oporu - to nam ułatwi wykręcenie śruby imbusowej.



Wykręcamy śrubę nr 1 która przytrzymuje osłonę tulei wspornika. Osłonę wyginamy do góry. Można ją zdjąć zupełnie, ale nie jest to konieczne więc po co sobie komplikować życie.



Kluczem 17mm od dołu oraz takim samym od góry do przytrzymania odkręcamy śrubę tulei nr 2. Trochę ciężko od góry się dostać, ale płaskim kluczem można spokojnie od góry dojść.



Wyciągamy wspornik z tuleją na zewnątrz uchwytu. Po to właśnie skręcaliśmy koła żeby umożliwić sobie dostęp do śruby nr 3. U mnie jest już wymieniona na śrubę z łbem 6-kątnym ale oryginalnie jest na imbus. Dlatego jest wymieniona bo po prostu przeskoczył imbus (nie dało się jej ruszyć) dlatego na wszelki wypadek proponuje zaopatrzyć się w żabkę.



Po wykręceniu śruby nr 3 wkładamy śrubokręt w szparę nr 4 i wybijamy starą zniszczoną tuleję. Wkładamy nową tuleję zakręcamy ją (śruba 3) dość solidnie, a następnie ustawiamy w uchwycie i skręcamy (śruba 2) też dość solidnie.



Zakręcamy osłonę (śruba 1) i cieszymy się zdecydowanie lepszym trzymaniem na zakrętach.



Koszt tulei to ok 35zł.







Autor: dorbb

Źródło: http://www.w202.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana końcówki drążka kierowniczego Astra G
fotoporadnik
Grzes997 Opel 0 2010-06-15, 17:09
Grzes997
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tulei tylnego wahacza E30
fotoporadnik
ArKos BMW 0 2010-03-08, 09:43
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tulei przednich wahaczy E39
fotoporadnik
ArKos BMW 0 2010-03-09, 20:21
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tulei wahacza przód Audi 80 B4
fotoporadnik
Grzes997 Audi 0 2010-06-16, 15:28
Grzes997


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17