Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2010-09-19, 23:51
Autor Wiadomość
Bartas Sam Naprawiam Audi
Junior Admin
Junior Admin



Marka: Opel
Model: Kadett E caravan
Oznaczenie silnika (symbol): c20ne
Paliwo: PB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 369
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2010-04-21, 15:15   [podwozie]Wymiana sworzni w górnym wahaczu Honda Accord VI

Wymiana sworzni w górnym wahaczu Honda Accord VI gen



Zaprezentuje wyjęcie wahaczy, wybicie sworzni, nabicie nowych i zamontowanie wahacza.



Wymiana wahacza to koszt minimum 200zl a wymiana sworznia to koszt max 50-70zl (w zależności od jakości itp.). A mamy takie po obu stronach samochodu, w sumie wybierasz 400zl czy 100zł.



Do rzeczy:

1. Odkręcamy koło.



2. Odkręcamy mocowanie amortyzatora pod maska, 5 śrub widocznych na zdjęciu:



3. Odkręcamy dolne mocowanie resoru, 1 śruba:



4. Odkręcamy mocowanie kabelka od ABS, 1 śruba:




5. Odkręcamy sworzeń i wybijamy go z (brakuje mi tu fachowej terminowości) tego w co jest wsadzony, u mnie na rysunku wyraźnie już lekko odkręcony. Odkręcamy go do końca i wybijamy, robimy to w ten sposób ze z jednej strony przykładamy młotek a z drugiej strony uderzamy energicznie drugim, po kilku takich próbach sworzeń powinien wyskoczyć. W razie komplikacji można sobie pouderzać jeszcze z rożnych innych stron, ogólnie to przedstawiony przeze mnie sposób powinien być tym głównym sposobem.



6. Odkręcamy wahacz górny, 2 śruby łącznie:




7. Wyjmujemy wahacz (pierwszy sukces).




8. Ze sworznia zdejmujemy gumę, wystarczy podważyć np. segierem okalający ja drucik (widoczny za zdjęciu).




9. Teraz będzie potrzebny młot i jakieś rurki, na których będzie można położyć wahacz tak żeby sworzeń mógł sie wpasować do środka rurki podczas wybijania go, rurka powinna być jak najmniejsza żeby tylko i wyłącznie okalała sworzeń, minimalizujemy tym samym ryzyko pokrzywienia wahacza podczas jego wybijania, natomiast wybijamy go również nakładając na wystający element sworznia (ten z gwintem) rurkę i mocno lecz bez przesady uderzamy, po kilku uderzeniach powinniśmy zauważyć jak zaczyna odchodzić. Warto wszystko to położyć sobie na kowadle o ile sie ma takie (u mnie sie zachowało). Tak wygląda efekt finalny:




A tu bliźniaczki:



10. A teraz nowe sworznie:



!!!Uwaga!!!

Podaje katalogowe numery sworznia do naszych han, łatwo sie pomylić, wiec pamiętajcie:

* ŚREDNICA => 3,5cm
* STOŻEK => 1,3cm
* NUMER KATALOGOWY => J24003CTR



Bierzcie tylko ten, jak zamówiłem telefonicznie to dali mi inny i średnica była o 2mm mniejsza.

W pasującym zestawie były: sworzeń, nakrętka, guma, opaska na gumę, seger na sworzeń, smar.






11. Teraz zakładamy sworzeń.



!!!Uwaga!!!

Pamiętajcie na sworzniu i na wahaczu jest mała kropka i kropka ma być w kropkę w przeciwnym razie będzie tak ze źle nabijemy sworzeń a nie jest to obojętne, ponieważ nie rusza sie on w każdą stronę tylko po prostej (do przodu i do tylu). Sworzeń, który kupiłem bym o 0,2mm większy w średnicy od oryginalnego jednak spokojnie da sie go wbić, ale na, na zimno nie da sie! Następnie zakładamy seger, które również były w zestawie i pasuje można powiedzieć idealnie o ile dobrze nabijemy sworznie, później dajemy smar (tez był w zestawie) i gumy, trochę ciężko było, ale da sie rade, bo ja dałem a fachmanem nie jestem.

W efekcie otrzymujemy to:




12. Założenia wahacza nie będę opisywał, ponieważ robi sie to analogicznie jak sie zdejmowało. Ma być tak w efekcie końcowym i ma nic nie stukać:



Proponuje wszystko na koniec zamalować farba żeby nie zardzewiało bo po palniku została sama blacha.



Autor: tomahawk5000

Źródło: http://www.accordklubpolska.pl
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tylnych tarcz i klocków Honda Accord
fotoporadnik
Bartas Honda 0 2010-04-21, 16:29
Bartas
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana sworzni wahaczy Vectra B
fotoporadnik
ArKos Opel 0 2010-06-13, 22:45
ArKos
Brak nowych postów Wymiana tarcz tył Honda Accord
Marceloo0 Podwozie 4 2011-10-15, 18:23
Wasyl
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana sworznia górnego wahacza Honda Accord V
automux Honda 0 2012-07-24, 21:03
automux


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 17