Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ArKos
2010-04-16, 20:55
Autor Wiadomość
Bartas Sam Naprawiam Audi
Junior Admin
Junior Admin



Marka: Opel
Model: Kadett E caravan
Oznaczenie silnika (symbol): c20ne
Paliwo: PB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 369
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2010-04-16, 20:54   [podwozie]Wymiana amortyzatorów tylnych Ford Fiesta MK3

W tym temacie wymianę w punktach krok po kroku wymianę amortyzatorów tylnych w MK3.



1. Podnosimy samochód i kładziemy na kobyłkach opierając o krawędź gdzie wsuwa się w rowek w lewarku. Robimy to z jednej jak i z drugiej strony samochodu. Jak nie mamy kobyłek do kładziemy na bardzo szerokich i w miarę wysokich cegłach na tyle dużych że podczas gdy będziemy szarpać odkręcania nie zwalił się nam samochód na Ziemię.



2. Odkręcamy oby dwa koła.



3. Gdy już mamy koła odkręcone spryskajmy WD-40 lub innym odrdzewiaczem na śruby.



4. Dla pewności dajmy śrubie młotkiem przez łeb (dosłownie).



5. Chwytajmy klucz nasadowy z 6 kotną nasadka nr 19 (bywają klucze nasadowe z nasadkami gwiazdkowymi w stylu kluczy oczkowych). Nawet nie myśmy odkręcać kluczami oczkowymi czy płaskimi bo nie damy rady.



6. Odkręcamy śrubę.



7. Gdy nie idzie to przedłużka i wsio.



8. Gdy już pójdzie. Odkręcamy śruby które są w bagażniku.



9. Zdejmujemy czarne kołpaki które po otwarciu bagażnika zauważymy.



10. Pod kołpakami znajdziemy 3 śruby.



11. Odkręcamy kluczem płaskim 13 śruby.



12. Wyjmujemy amorek z samochodu.



13. Powtarzamy czynność z drugiej strony.



14. Gdy już dwa amorki mamy na ziemi albo idziemy do mechanika by nam ściągnął i założył sprężyny na nowe lub robimy to sami.



15. Jeśli robimy to sami to ściskamy sprężynę(np. kawałkiem drutu oplatamy z dwóch stron i skręcamy lub kupić ściągacz cena 20/30zł). UWAGA!!! Ta czynność jest dosyć niebezpieczna bo w razie nagłego rozprężania sprężyny możemy nią dostać.



16. Jeśli po ściśnięciu sprężyny nadal żyjemy to odkręcamy śrubę.



17. Od tej chwili bądźmy ostrożni z obchodzeniem się ze sprężyną.



18. Zdejmujemy sprężynę z amorka.



19. Zakładamy na nowy. Pamiętajmy by sprężyna weszła odpowiednio w żłobienie w amortyzatorze jak i w gumie na górze, a zaś ta guma weszła odpowiednio w metalową czasze.



20. Skręcamy śrubę.



21. Powtarzamy analogicznie w drugim amortyzatorze.



22. Gdy mamy już sprężyny na amortyzatorach zaczynamy montaż w samochodzie.



23. Robimy to analogicznie do demontażu pamiętając by pierw przykręcić te dwie śruby w bagażniku, a potem tą jedną na dole.



24. Gdy już mamy zamontowane amorki to zakładamy koła.



25. Opuszczamy samochód.



UWAGI!!!

1. Samochód powinien mieć obydwa koła jednocześnie w powietrzu.

2. Jeśli mamy kanał możemy robić to na kanale będzie nam łatwiej.

3. Wszystkie nakrętki samokątrujące wymieniamy na nowe, stare już nie będą spełniać swojego zadania.



Autor: Michał Lewandowski (Maki)

Źródło: http://www.fiestaklubpolska.pl
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tylnych amortyzatorów Audi 80
Fotoporadnik
ArKos Audi 0 2010-03-13, 09:59
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tylnych amortyzatorów Toyota Corolla E10
fotoporadnik
Bartas Toyota 0 2010-03-30, 18:42
Bartas
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów Tico
ursus Daewoo 0 2012-09-27, 15:25
ursus
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana amortyzatorów tył Escort mk5
fotoporadnik
ArKos Ford 0 2010-03-20, 12:15
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 17