Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2010-09-19, 23:55
Autor Wiadomość
Bartas Sam Naprawiam Audi
Junior Admin
Junior Admin



Marka: Opel
Model: Kadett E caravan
Oznaczenie silnika (symbol): c20ne
Paliwo: PB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 369
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2010-03-30, 18:42   [podwozie] Wymiana tylnych amortyzatorów Toyota Corolla E10

Żeby było taniej postanowiłem wymienić sam. Oddałem swoje stare amortyzatory a w zamian dostałem regenerowane z moją dopłatą oczywiście chyba 200zł. Kupujemy również osłony amortyzatorów aby przedłużyć żywotność tłoczyska 10zł/szt.
Dla informacji wziąłem amortyzatory od nowszej Corolli E11 bo akurat do E10 nie miał i musiałbym czekać na zregenerowanie swoich. Tak czy siak wszystko pasowało jak należy i nawet do końca nie wiem jaka jest różnica między nimi ...
Amortyzatory przed montażem wyczyściłem z resztek rdzy i pomalowałem na czarno.

Odkręcamy dwie śruby od zwrotnicy, łącznik stabilizatora (dobrze jest go spryskać dzień/dwa dni wcześniej WD40 wtedy nie musimy go ucinać tylko odkręcić w cywilizowany sposób), zdejmujemy uchwyt przewodu hamulcowego (jest na takiej kwadratowej wsuwce trzeba to najpierw dobrze wyczyścić żeby było widać). W samochodzie od góry demontujemy plastik osłaniający kolumnę McPherson'a i odkręcamy 3 śruby 10 po czym cały McPherson wychodzi dołem.

Wyjęty McPherson ściskamy specjalnymi ściskami do sprężyn, odkręcamy od góry nakrętkę czopa tłoczyska amortyzatora i ściągamy spręźynę. Na regenerowany amortyzator nasuwamy osłonę amortyzatora i w odwrotnej kolejności spręźynę, skręcamy wszystko do kupy i montujemy do samochodu.

Tak wygląda wymieniony amortyzator. Niektórzy piszą, że na regenerowanych amortyzatorach przejechali nawet 100.000km - ja pisząc ten artykuł zrobiłem na nich już ca. 20/25kkm i jak na razie wszystko gra - skuteczność jest w porządku, samochód po ugięciu i puszczeniu wstaje i zatrzymuje się sztywno za pierwszym wahnięciem.



Autor: Paweł Wiącek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ogólne]Wymiana rozrządu Toyota Corolla EE101 E10 4E-FE
fotoporadnik
Bartas Toyota 0 2010-03-30, 18:51
Bartas
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tylnych amortyzatorów Audi 80
Fotoporadnik
ArKos Audi 0 2010-03-13, 09:59
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów Tico
ursus Daewoo 0 2012-09-27, 15:25
ursus
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie]Wymiana amortyzatorów tylnych Ford Fiesta MK3
poradnik
Bartas Ford 0 2010-04-16, 20:54
Bartas


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 22