Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2010-09-19, 22:36
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 447 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7002
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-02-28, 10:38   [podwozie] Wymiana klocków tył Audi A6/C6 FWD

Wymiana klocków tył Audi A6/C6 FWD (np. 2.0 TFSI)

Potrzebne narzędzia i materiały:
1)Klucz do kół + adapter śruby zabezpieczającej
2)Lewarek
3)Kobyłka (dla niewtajemniczonych – „stojak” który kładziemy pod auto żeby w razie uszkodzenia lewarka auto nie spadło nam na ziemię, lub jeszcze gorzej - naszą głowę)
4)Grzechotka + 2x klucz nasadowy 13mm (1x krótka nasadka – do dolnych śrub, 1x dłuższa nasadka do śrub na górze)
5)Klucz płaski 15mm
6)Imadełko do cofania tłoczka
7)Szczoteczka druciana (opcjonalnie)
8)Mały pilnik (opcjonalnie)
9)Interfejs VAG +komputer lub urządzenie serwisowe MaxiEST EST201
(jeżeli nie mamy ani jednego ani drugiego, to polecam zakupić to pierwsze - EST201 lub podobne urządzenie kosztuje około 200 euro, za 350 euro można mieć legalnego VCDS'a którego możliwości nie są ograniczone jedynie do hamulców)
10) Klocki hamulcowe – w moim przypadku APEC PAD1324 – są to klocki oznaczone jako klocki do Audi A3 1.9Tdi/3.2Quattro 03+, VW Touran 1.6 FSI/1.9Tdi 03+, VW Caddy 04+. Nie sugerujemy się oznaczeniem – te klocki są na pewno dobre do A6 2.0TFSI
11)Smar miedziany – w tubce lub sprayu

Przebieg operacji:
1.Zabieramy naszego VAGa lub EST201 do samochodu i podłączamy do interface ODB – wtyczka znajduje się po stronie kierowcy na dolnej osłonie deski rozdzielczej w okolicach pedałów. Trudno jej nie zauważyć.
2.Przeprowadzamy procedurę odblokowania tłoczków, czyli:
3. Włączamy zapłon
4.Zaciskamy hamulec ręczny przyciskiem
5.Puszczamy hamulec ręczny przyciskiem
6.Jeżeli mamy VAGa – podłączmy kabel usb do komputera i uruchamiamy program VAG-COM/VCDS – wchodzimy w kontroler hamulca postojowego tzn klikamy 53- Parking brake. Następnie 04 – Nastawy główne (Basic Settings) wpisujemy w okienko wartość 007 i klikamy – idź/Go!. Powinniśmy usłyszeć pracujące silniczki tłoczków przez około 15 sekund. A na ekranie w okienkach zobaczymy zmieniające się liczby oznaczające obciążenie prądowe silniczków (wyrażone w amperach). Po chwili silniczki ucichną a na ekranie pojawi się znów napis Nastawy główne (i 0 A poboru prądu)
7.Jeżeli mamy EST201 – wybieramy z listy „EPB – Other VAG” a następnie otwórz zaciski.
8.Na wyświetlaczu FIS (tym między zegarami) pojawi się napis oznaczający uszkodzenie hamulca ręcznego i zacznie migać czerwona lampka, która zwykle świeci się gdy „zaciągamy hamulec”. Jest to w sumie bzdura, po wyłączeniu i włączeniu zapłonu pojawi się prawdziwy napis „Parking brake under diagnostic”.
9.Wyłączamy zapłon i idziemy podnosić auto.
10.Luzujemy śruby koła.
11.Po podniesieniu lewarkiem samochodu zabezpieczamy kobyłką żeby nam nie spadło.
12.Odkręcamy koło (wrzucamy je pod auto – to taki dobry nawyk, kolejne zabezpieczenie przed upadkiem auta)
13.Przy pomocy klucza płaskiego 15mm oraz nasadowych 13mm i grzechotki odkręcamy śruby trzymające zacisk – górna jest blisko silniczka więc przyda się dłuższa nasadka. Musimy użyć dwóch kluczy bo to są jakby dwie nakrętki skontrowane.
14.Po odkręceniu śrub bez zbędnej siły ściągamy zacisk i kładziemy go tak, np. gdzieś z góry żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym.
15.Palcami usuwamy stare klocki oraz wyciągamy blaszki anty-piskowe.
16.Prawdopodobnie blaszki będą pokryte pyłem z klocków. Dobrze jest je przeczyścić szczotką drucianą i papierem ściernym a następnie powierzchnie trzymające klocek nasmarować smarem miedzianym.
17.Zakładamy blaszki do obudowy zacisku tak jak były.
18.Nowe klocki smarujemy smarem (oczywiście nie od strony okładzin tylko od strony tłoczka/zacisku) zakładamy w blaszki i dociskamy do tarczy. Jeżeli nie chcą wejść na miejsce lekko piłujemy wystające elementy, żeby były równe – przy dobrej jakości klockach nie ma takiej potrzeby.
19.Otwieramy maskę samochodu. Ściągamy uszczelkę ściany grodziowej i podnosimy plastikową osłonę. Pod osłoną znajduje się zbiorniczek płynu pompy hamulcowej. Odkręcamy korek i kładziemy go gdzieś obok. Patrzymy ile jest płynu.
20.Idziemy do koła i przy pomocy imadełka cofamy tłoczek „ile się da”. (niestety silniczki nie cofną nam go tak bardzo żeby się zmieściły nowe klocki)
21.Zakładamy zacisk na swoje miejsce i przykręcamy przy pomocy nowych śrubek, które powinny być w komplecie z klockami. Jeżeli ich nie ma, używamy preparatu przeciw odkręcaniu śrub i wkręcamy śruby tak jak je odkręcaliśmy – czyli przy pomocy dwóch kluczy – płaskiego 15mm i nasadowych 13mm.
22.Zakładamy koło pamiętając o prawidłowej kolejności dokręcania śrub.
23.Patrzymy na zbiorniczek płynu pod maską, jeżeli jest go za dużo to przy pomocy strzykawki odciągamy odpowiednią ilość.
24.Opuszczamy auto. I wykonujemy powyższe czynności z drugiej strony.
25.Zakręcamy korek zbiorniczka płynu, zakładamy plastikową osłonę i uszczelkę pod maską.
26.Włączamy zapłon i znów bawimy się VAGiem/narzędziem EST20. Tym razem zamiast wartości 007 wpisujemy 006. Zaciski zamykają się i dociskają nam klocki do tarczy. W przypadku EST201 wybieramy opcje zamykania zacisku.
27.Uruchamiamy test hamulca postojowego – w przypadku VAGa – 010 i Go!. W przypadku EST 201wybieramy odpowiednią opcje. Zaciski 3 razy z każdej strony otworzą się i zamkną. Odłączamy interface z samochodu.
28.Gotowe.

Na początku hamulce tylne nie będą zbyt hamowały, więc uważamy z ostrym hamowaniem – po
kilkuset kilometrach klocki dotrą się do tarczy i sprawność hamowania powróci. Należy także zwrócić uwagę, żeby nie zabrudzić tarczy lub okładziny ściernej smarem miedzianym, gdyż wtedy nasze hamulce nigdy nie będą hamowały. Najlepiej już po założeniu klocków a przed założeniem i dokręceniem zacisków umyć tarczę specjalnym płynem do hamulców (ja mam taki w sprayu)
PS: Jeżeli ktoś ma Quattro to proszę o różnicę – będzie uniwersalny art. Będę miał chwilę to zrobię foto story na przykładzie mojej niuni.



Autor: screemer
Źródło: http://www.a6klub.pl
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tarcz i klocków Alfa GTV
fotoporadnik
ArKos Alfa Romeo 0 2010-03-06, 17:26
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana klocków hamulcowych w MEGANE II
fotoporadnik
Bartas Renault 0 2010-03-22, 13:22
Bartas
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Astra G wymiana klocków hamulcowych tył
fotoporadnik
Grzes997 Opel 0 2010-09-08, 08:15
Grzes997
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana tarcz/klocków przód Seicento
fotoporadnik
ArKos Fiat 0 2010-02-27, 18:11
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 18