Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2014-04-13, 20:43
Autor Wiadomość
Wasyl Sam Naprawiam Audi
Zasłużony



Marka: Opel
Model: Kadett, Senator
Oznaczenie silnika (symbol): c20xe, c30se
Paliwo: PB
Pomógł: 19 razy
Wiek: 27
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 637
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-06-21, 11:30   Podstawowe narzędzia warsztatowe - kompresor i migomat

Migomat - byle nie firma krzak, byle na dużą szpulę i normalny na butlę, a nie ten drut samoosłonowy czy jakoś tak. Czy jeszcze coś jest, na co zwrócić uwagę przy kupnie? Może używka - na co przy używce zwrócić uwagę?

Kompresor - chcę nim coś malować (bardzo rzadko całe auto, nie wiem, raz, dwa razy do roku...) no i używać go do dmuchania w klucz pneumatyczny. Na forach lakierniczych powiedzą mi, że z kompresorem poniżej 200l mam nie podchodzić do malowania lusterek, więc uderzam tutaj - jaki wybrać? Nie chciałbym wydawać fortuny, ale tak ja wiem, ze 1000-2000zł.

Klucz pneumat do kompresora - jaki? chciałbym nie dużo wydać, ale żeby służył mi trochę i odkręcił więcej niż moja ręka :P ~300zł




Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi, fajnie byłoby, jakby zawierały konkretne propozycje :)
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 546 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7966
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2010-06-21, 12:03   

Wasyl napisał/a:
na co zwrócić uwagę przy kupnie?


na prąd maksymalny
im więcej tym lepiej, bo nie tylko blaszki będziesz mógł nim spawać
ja mam made in england - shermann
prąd 180A i jest w stanie przetopić kątownik 6-7mm grubości, spawałem sąsiadowi drzwi do garażu bo mu podgniły - szedł jak lala

Wasyl napisał/a:
byle nie firma krzak, byle na dużą szpulę i normalny na butlę

np einhell
znane, tanie, relacja cena/jakość wypada dobrze
ważne gdzie jest wyprodukowany a nie jaka firma
to tak jak ze sprzętem elektronicznym: czy sony, czy pioneer czy inne, to wszystko i tak klepane na tajwanie albo w chinach za miskę ryżu dziennie
migi są zunifikowane i np przewód z uchwytem pasuje z jednego do drugiego

Wasyl napisał/a:
Kompresor - chcę nim coś malować (bardzo rzadko całe auto, nie wiem, raz, dwa razy do roku...) no i używać go do dmuchania w klucz pneumatyczny.


taki za 399 z nomi starczy
ja takim badziewiem 24l zrobiłem 3 całościówki i sporo drobiazgów

Wasyl napisał/a:
Na forach lakierniczych powiedzą mi, że z kompresorem poniżej 200l mam nie podchodzić do malowania lusterek, więc uderzam tutaj - jaki wybrać?


bo do profi prac sie nie nada taki mały
im chodziło o to, że jak lakiernik maluje to maluje i powietrza ma mu nie zabraknąć
w takim badziewiu 24l powoli bo powoli ale da się pomalować całe auto, malowałem matiza w metaliku ii wyszedł super
zdecydowanie lepiej, gdybym miał wydajniejszy, to nie trzeba by co chwilkę przerywać i czekać aż dobije ciśnienie

Cytat:
Klucz pneumat do kompresora - jaki?

na domowe potrzeby nawet dolna półka cenowa z allegro wystarczy
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 433 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4469
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-06-21, 12:32   

Witam, teraz ja się wypowiem na małe co nie co, ArKos ma rację co do migomatu czym większy prąd tym lepszy w każdym jest regulacja więc i blaszki pospawasz nie przepalając, co do kompresora to tu bym proponował na twoje warunki 100 l minimum 50 l patrząc na wydajność minimum 200-250 l/min jak wiadomo szybkość malowania tez jest ważna i zależy jaki pistolet będziesz używał nisko czy wysoko ciśnieniowy a szkoda by było żeby brakło lub spadło ciśnienie powietrza podczas malowania no i kwestia klucza pneumatycznego on potrzebuje dużo powietrza i wielkim ciśnieniu 5 at i już ma kłopot cokolwiek odkręcić, klucz pneumatyczny kupiłem 3 lata temu w Castoramie za 120 zł z kompletem nasadek śmiga do dziś tylko trzeba dbać o jego smarowanie, jak już tak wyposażasz swój warsztat zadbaj o przewody ciśnieniowe żeby nie były za cienkie możesz mieć max ciśnienie na kompresorze a klucz nie odkręci śruby tak jak wcześniej pisałem klucz ma ogromny apetyt na powietrze.
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 546 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7966
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2010-06-21, 13:47   

ja tak sie jeszcze zastanawiam...

Grzes997 napisał/a:
klucz ma ogromny apetyt na powietrze


większość kompresorów do domowego użytku, czy to takie ze zbiornikiem 24l jak mam, czy to z 50l, one mają ciśnienie robocze 8atm

skoro potrzeba dużo powietrza w sensie objętości, to może by taki mariaż zrobić:
kompresor powiedzmy 50l i do tego podłączyć dodatkowy zbiornik na powietrze, np wykonany z butli na gaz, co to już homologacja minęła

za pare groszy taki baniak 50-60l da sie kupić, spiąć go z tym zbiornikiem z kompresora i już jest magazyn 100l powietrza

do malowania na pewno lepiej, przypuszczam że i narzędzia na powietrze tez polecą jak należy - nie uzytkuję takich więc tu musimy się oprzeć na tym co pisze Grześ - ma i szlifierkę i klucz więc wie jak to wygląda :)
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 433 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4469
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-06-21, 14:31   

Ja mam trzy tłokowy kompresor baniak chyba ma 200 lub nawet więcej litrów i jak podłączę szlifierkę silnik w kompresorze się nie wyłącza takie zapotrzebowanie na powietrze co tu dużo pisać szlifierka to jest tak jak byś wąż przeciął. Będę miał chwile to zrobię foty mojego wyposażenia warsztatu
 
 
Wasyl Sam Naprawiam Audi
Zasłużony



Marka: Opel
Model: Kadett, Senator
Oznaczenie silnika (symbol): c20xe, c30se
Paliwo: PB
Pomógł: 19 razy
Wiek: 27
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 637
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-06-21, 14:57   

Ok, czyli na wstępie skupię się na migu i pistolecie (kompresorek pożyczać będę jak na razie, bo tyle kasy nie będzie)

Dzięki za info i w miare postępu w poszukiwaniach sprzętu będę tutaj się radził co i jak
 
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 433 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4469
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-06-21, 15:28   

Zapraszamy :-)
 
 
elmer Sam Naprawiam Audi
Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Astra G kombi
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 134
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-02-19, 14:05   

Ja mam migomat bester 1501s od ponad 2 lat. Jak na takie prace garażowe jest ok. Sporo już nim spawałem.
 
 
Bronekx Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: xxxxxxxx
Model: xxxxxxxx
Oznaczenie silnika (symbol): xxxxxxxx
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 1
Wysłany: 2011-04-13, 16:00   

Prowadzisz firmę o profilu mechaniki samochodowej? Chcesz zwiększyć swoje możliwości jako mechanik?
Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
Ostatnio zmieniony przez ArKos 2011-04-13, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 546 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7966
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2011-04-13, 16:31   

Koledze już podziękujemy.

Ban za spam i reklamę komercyjną bez zgody Redakcji.
 
 
Wasyl Sam Naprawiam Audi
Zasłużony



Marka: Opel
Model: Kadett, Senator
Oznaczenie silnika (symbol): c20xe, c30se
Paliwo: PB
Pomógł: 19 razy
Wiek: 27
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 637
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-13, 22:59   

Jak się już temat podniósł, to pokażę nabytek:
http://allegro.pl/einhell...1507421840.html
za pińcet złotych kupiłem niedaleko Lublina, teraz jeszcze kompresor :)
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 546 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7966
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2011-04-14, 08:35   

Starczy na domowe zabawy - elegancja :)
 
 
Wasyl Sam Naprawiam Audi
Zasłużony



Marka: Opel
Model: Kadett, Senator
Oznaczenie silnika (symbol): c20xe, c30se
Paliwo: PB
Pomógł: 19 razy
Wiek: 27
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 637
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-14, 10:46   

ArKos, kupiłem go głównie z myślą o cienkich blaszkach, ale jak zobaczyłem Vectrę od spodu, to nie wiem czy da radę pokleić podłużnice tylne. Tak jak w kojojowym spawałeś te gniazda, jak sądzisz, starczy 150A?
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 546 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7966
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2011-04-14, 12:38   

Starczy. Mój ma 170A i przetopi kątownik stalowy 5mm - robiłem bramę znajomemu.
Na blaszki podłogowe to pół gwizdka starczy :-D
 
 
prezesik25 Sam Naprawiam Audi
Zasłużony



Marka: Fiat
Model: Stilo 5D
Oznaczenie silnika (symbol): 1.9 JTD 115 KM
Paliwo: DIESEL
Zaproszone osoby: 107
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 376
Skąd: Łęczyca / Daszyna
Wysłany: 2011-04-14, 13:42   

Grzes997 napisał/a:
minimum 50 l patrząc na wydajność minimum 200-250 l/min

Chodzi o wydajność na wejściu, czy o wydajność efektywną?

Znalazłem na allegro kompresor, który ma parametry:

Zasilanie 230 Volt / 50 Hz
Kompresor posiada kółka ułatwiające przemieszczanie się z kompresorem
Podwójna kontrola start / stop oraz kontrola pracy kompresora.
Zbiornik 50 litrów
Moc 1500 Wat
Ciśnienie 8 bar
Zbiornika z zaworem bezpieczeństwa
Wydajność na wejściu 206 litrów / minutę
Wydajność efektywna 130 litrów / minutę

WAGA 32 KG


Co jest ważniejsze?

Jeszcze jedno...

Podpowiedzcie choć jakie firmy produkujące m. i. kompresory są godne polecenia.

Szukam takiego niedużego 50l, ostateczność 25l, ale takiego, żeby po 5-6 razach nie szedł do serwisu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Nasze zabawki warsztatowe
narzędzie, przyrządy etc
Grzes997 Sprzęt warsztatowy 301 2017-02-23, 15:21
t-Irek
Brak nowych postów kompresor samochodowy
tobik Ogólne 3 2012-09-29, 20:58
Grzes997
Brak nowych postów wymiana pasków kompresor G60
kris8810 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 0 2010-11-29, 04:40
kris8810
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi narzędzia Bahco
magiam Ogólne 4 2011-10-04, 21:16
Grzes997


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 34