Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kwadi Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Kwadi


Marka: Peugeot
Model: 407
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 HDI 136 KM
Paliwo: DIESEL
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-16, 21:05   Pęknięty kolektor wydechowy Opel Vectra X20XEV

Witam.
Mam pytanie dotyczące pękającego kolektora wydechowego w X20XEV - 2 opcje:
* spawanie - ktoś to robił - jaki koszt ?
* wymiana na inny - można podejrzewać że kupiony też pęknie

Miał ktoś do czynienia z w/w przypadkiem, która opcję wybrać ?
 
 
 
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): c16se
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 2009
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2011-03-16, 21:18   

Jesli mozesz sam pospawac to spawaj, jesli masz to komus zlecic to kup inny, ceny nie sa wysokie.
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 486 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7386
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2011-03-16, 21:23   

Te kolektory to choroba x18xe i x20xev - kolektor jest żeliwny.
Jesli masz gdzieś sposobnosć pospawać, to na pewno wyjdzie taniej niż uzywka, która nie wiadomo ile pożyje.
Chyba, że chcesz wywalić kilkaset peelenów na nowiznę...
 
 
Dawid Sam Naprawiam Audi
Auto-expert
Laserowa Dzida !!!



Marka: Opel
Model: OB FL STZ kombi
Oznaczenie silnika (symbol): Y22XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 302
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-03-16, 23:43   

Jak byś zdecydował się kupować kolektor to bierz od Daewoo. Pasuje jak ulał i jest lepiej dopracowany - nie pęka tak często. Daewoo odkupiło projekt silnika i przerobili felerny pękający kolektor. Sprawdź tylko rozstaw śrub mocowania do głowicy bo starsze modele od Daewoo miały inny.
 
 
maniek02
Zasłużony
szukajacy wiedzy...



Marka: Opel VECTRA
Model: "B"
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: LPG+PB
Zaproszone osoby: 2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 681
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2011-08-31, 21:10   

W mojej Viki też walnoł kolektor tylko był już spawany :/
Myślałem o kolekotrze od C20Xe i przerobka pod X20XEv.. ale wujek przyjechał do nas na urlop i zrobił mi to inaczej (Wujek były pracownik Jelcza w Jelczu -Laskowicach)

Co nam potzreba:
- wiertarka+ wiertło 5-6mm
- gwintownik narzynka 5-6 mm
- pret najlepiej miedziany lub mosiezny 5-6 mm
- gumówka, klej do matalu
- browar na umilenie pracy :P

I zaczynamu:) Wiercimy przed peknieciem otwór, narzynamy gwint, gwintujemy pret, maczamy w kleju i wkrecamy,obcinam na równo z kolektorem i tak miejsce koło miejsca az całe pekniecie nam sie skończy, dobrze zrobić otówr jeszcze za peknieciem aby "odprezyć" czy jakos tak :) potem delikatnie szlifujemy i równamy prety wystajace z kolekotrem, profilaktycznie "zamazujemy" klejem po wierzchu i zostawiamy na ok 12-24 h do wsychniecia kleju (zalezy jaki mamy)

Kurde jeżdze już tydzień i super jest :) koszt ok 60 PLN :) zobaczymy jak długo wytrzyma- wujek zapewnił ze bedzie słuzyło i śłużyło :) w ten sposób były robione pekniete bloki silników (np jak sie silnik rozmroził) W Autosanach, Jelczach itp itd :)
Niestety fotek nie posiadam:(
 
 
Barton Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): X20LET
Paliwo: PB
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: płd Wlkp
Wysłany: 2011-09-02, 23:02   

Albo bez kombinacji z klejem, prętem, gwintowaniem i Adamem Słodowym; można założyć 4-2-1 z X20XER, pasuje P&P i poprawi dół
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 486 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7386
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2011-09-03, 07:55   

To go zdobądź :-D
Tych silników na rynku jest niewiele więc i gratów typowo do nich za dużo nie ma.
 
 
szymi870 Sam Naprawiam Audi
Specjalista


Marka: opel
Model: corsa
Oznaczenie silnika (symbol): 1s2l
Paliwo: PB
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 201
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2011-09-03, 08:56   

najlepsza opcja to przeróbka kolektora od XE , koszt około 300zł , poprawione osiągi , możliwość wywalenia pompy powietrza wtórnego i EGR za jednym zamachem no i oczywiście problem pękania znika na zawsze ;-)
 
 
GrzECHO Sam Naprawiam Audi
Auto-expert
Old School



Marka: Opel
Model: Vectra C
Oznaczenie silnika (symbol): Z19DT @155KM
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 32 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 566
Skąd: Puławy/IRL
Wysłany: 2011-09-03, 23:26   

szymi870, dobrze gada, dać mu :piwo:
 
 
Barton Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): X20LET
Paliwo: PB
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: płd Wlkp
Wysłany: 2011-09-04, 19:55   

ArKos napisał/a:
To go zdobądź :-D
Tych silników na rynku jest niewiele więc i gratów typowo do nich za dużo nie ma.

Od ręki ;)
Tylko trzeba umieć szukać
Najłatwiej poszukać po forach, gdzie ktoś OPC1 uturbia, to mu zostaje 4-2-1
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 486 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7386
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2011-09-04, 20:49   

Tak samo "od ręki" da się wydębić Lexa albo Irmiego. 4-5 stówek i jest.
Ja osobiście spotkałem 1 raz (słownie jeden) graty z x20xer ;) Może nie miałem szczęścia :-P
 
 
maniek02
Zasłużony
szukajacy wiedzy...



Marka: Opel VECTRA
Model: "B"
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: LPG+PB
Zaproszone osoby: 2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 681
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2011-09-10, 13:05   

Ja bujam sie po kilku forach i ani razu jescze nie udało mi sie namierzyć nić od X20XER ... w sumie na Astra Klub tylko głwoice i wałki od tego XER ale to kolega dorwał do swojej Vectry... i wsio :roll: mam juz zrobione prawie 2 tysiaki od "remontu" kolektora i jest narazie cacy :-D ;-)
 
 
Barton Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): X20LET
Paliwo: PB
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: płd Wlkp
Wysłany: 2011-09-12, 19:30   

No popatrz, a mi zalega w garażu kompletny z dwururką :D
 
 
 
szymi870 Sam Naprawiam Audi
Specjalista


Marka: opel
Model: corsa
Oznaczenie silnika (symbol): 1s2l
Paliwo: PB
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 201
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2011-09-14, 00:10   

Barton, to sprzedaj i się nie podniecaj ...
 
 
brratek Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: VB SW
Oznaczenie silnika (symbol): X18XE
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 32
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-06, 08:33   

maniek02 napisał/a:
W mojej Viki też walnoł kolektor tylko był już spawany :/
Myślałem o kolekotrze od C20Xe i przerobka pod X20XEv.. ale wujek przyjechał do nas na urlop i zrobił mi to inaczej (Wujek były pracownik Jelcza w Jelczu -Laskowicach)

Co nam potzreba:
- wiertarka+ wiertło 5-6mm
- gwintownik narzynka 5-6 mm
- pret najlepiej miedziany lub mosiezny 5-6 mm
- gumówka, klej do matalu
- browar na umilenie pracy :P

I zaczynamu:) Wiercimy przed peknieciem otwór, narzynamy gwint, gwintujemy pret, maczamy w kleju i wkrecamy,obcinam na równo z kolektorem i tak miejsce koło miejsca az całe pekniecie nam sie skończy, dobrze zrobić otówr jeszcze za peknieciem aby "odprezyć" czy jakos tak :) potem delikatnie szlifujemy i równamy prety wystajace z kolekotrem, profilaktycznie "zamazujemy" klejem po wierzchu i zostawiamy na ok 12-24 h do wsychniecia kleju (zalezy jaki mamy)

Kurde jeżdze już tydzień i super jest :) koszt ok 60 PLN :) zobaczymy jak długo wytrzyma- wujek zapewnił ze bedzie słuzyło i śłużyło :) w ten sposób były robione pekniete bloki silników (np jak sie silnik rozmroził) W Autosanach, Jelczach itp itd :)
Niestety fotek nie posiadam:(


:jupi: zrobiłem jak wyżej i hula :)


Uwagi:

* Użyłem SuperGlue za 0,99zł z kiosku... w końcu też klei metal

* zamiast kolorowego pręta łatwiej dostać mosiężne śrubki... ja kupiłem 10 sztuk m5 we Wrocławiu ul. Komuny Paryskiej 49, koszt-5zł (150zł/kg (!)).

* nawiercałem otwór w kolektorze (polecam wiertło typu HSS ze stali szybkotnącej) w ten sposób, żeby zazębiał się z poprzednim - brak ryzyka wykręcania się gwintu podczas pracy silnik (wibracje)

* użyłem wiertła 4mm (3zł), gwintownik m5 (17zł), śrubki mosiężne m5 (5zł)

* jak ktoś nie wie: wiercić na WOLNYCH obrotach maczając co chwilę wiertło w zimnej wodzie (kubeczek)

Po robocie zniknęły poniższe usterki auta:

* walenie wydechu pod nogami podczas odpalania (zwalałem to na poduchę pod silnikiem...)

* wyrównały się obroty na benzynie, auto nie przygasa przy V>50km/h

* lepiej się zbiera - POWER IS BACK ;)

* jeszcze nie wiem czy mniej będzie palił (do tej pory 12,5 LPG/100km) ale spodziewam się, że tak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pęknięty kolektor wydechowy. Tymczasowa naprawa
nycer Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 6 2015-08-22, 12:16
nycer
Brak nowych postów Kolektor wydechowy Astra F isuzu
Dawid Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 1 2012-12-01, 17:16
szymon 1587cm3
Brak nowych postów kolektor ssacy opel vectra
kolektor ssacy stuki
mars Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2013-07-21, 19:28
ArKos
Brak nowych postów Opel Vectra B (X20XEV) - problem z odpaleniem.
R@fik Elektryka i elektronika 1 2011-09-09, 09:16
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 1,62 sekundy. Zapytań do SQL: 23