Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kwadi Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Kwadi


Marka: Peugeot
Model: 407
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 HDI 136 KM
Paliwo: DIESEL
Wiek: 33
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-16, 21:05   Pęknięty kolektor wydechowy Opel Vectra X20XEV

Witam.
Mam pytanie dotyczące pękającego kolektora wydechowego w X20XEV - 2 opcje:
* spawanie - ktoś to robił - jaki koszt ?
* wymiana na inny - można podejrzewać że kupiony też pęknie

Miał ktoś do czynienia z w/w przypadkiem, która opcję wybrać ?
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 26
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1974
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2011-03-16, 21:18   

Jesli mozesz sam pospawac to spawaj, jesli masz to komus zlecic to kup inny, ceny nie sa wysokie.
_________________
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 440 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6857
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-03-16, 21:23   

Te kolektory to choroba x18xe i x20xev - kolektor jest żeliwny.
Jesli masz gdzieś sposobnosć pospawać, to na pewno wyjdzie taniej niż uzywka, która nie wiadomo ile pożyje.
Chyba, że chcesz wywalić kilkaset peelenów na nowiznę...
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Dawid Sam Naprawiam Audi
Auto-expert
Laserowa Dzida !!!



Marka: Opel
Model: OB FL STZ kombi
Oznaczenie silnika (symbol): Y22XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 303
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-03-16, 23:43   

Jak byś zdecydował się kupować kolektor to bierz od Daewoo. Pasuje jak ulał i jest lepiej dopracowany - nie pęka tak często. Daewoo odkupiło projekt silnika i przerobili felerny pękający kolektor. Sprawdź tylko rozstaw śrub mocowania do głowicy bo starsze modele od Daewoo miały inny.
_________________

 
 
maniek02
Zasłużony
szukajacy wiedzy...



Marka: Opel VECTRA
Model: "B"
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: LPG+PB
Zaproszone osoby: 2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 661
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2011-08-31, 21:10   

W mojej Viki też walnoł kolektor tylko był już spawany :/
Myślałem o kolekotrze od C20Xe i przerobka pod X20XEv.. ale wujek przyjechał do nas na urlop i zrobił mi to inaczej (Wujek były pracownik Jelcza w Jelczu -Laskowicach)

Co nam potzreba:
- wiertarka+ wiertło 5-6mm
- gwintownik narzynka 5-6 mm
- pret najlepiej miedziany lub mosiezny 5-6 mm
- gumówka, klej do matalu
- browar na umilenie pracy :P

I zaczynamu:) Wiercimy przed peknieciem otwór, narzynamy gwint, gwintujemy pret, maczamy w kleju i wkrecamy,obcinam na równo z kolektorem i tak miejsce koło miejsca az całe pekniecie nam sie skończy, dobrze zrobić otówr jeszcze za peknieciem aby "odprezyć" czy jakos tak :) potem delikatnie szlifujemy i równamy prety wystajace z kolekotrem, profilaktycznie "zamazujemy" klejem po wierzchu i zostawiamy na ok 12-24 h do wsychniecia kleju (zalezy jaki mamy)

Kurde jeżdze już tydzień i super jest :) koszt ok 60 PLN :) zobaczymy jak długo wytrzyma- wujek zapewnił ze bedzie słuzyło i śłużyło :) w ten sposób były robione pekniete bloki silników (np jak sie silnik rozmroził) W Autosanach, Jelczach itp itd :)
Niestety fotek nie posiadam:(
_________________
Każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec....
Była Corsa B 1.2, jest Vectra B 2.0, a co bedzie- może SAAB 9 3 ;)
 
 
Barton Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): X20LET
Paliwo: PB
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: płd Wlkp
Wysłany: 2011-09-02, 23:02   

Albo bez kombinacji z klejem, prętem, gwintowaniem i Adamem Słodowym; można założyć 4-2-1 z X20XER, pasuje P&P i poprawi dół
_________________
www.astra-g-klub.pl
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 440 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6857
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-09-03, 07:55   

To go zdobądź :-D
Tych silników na rynku jest niewiele więc i gratów typowo do nich za dużo nie ma.
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
szymi870 Sam Naprawiam Audi
Specjalista


Marka: opel
Model: corsa
Oznaczenie silnika (symbol): 1s2l
Paliwo: PB
Wiek: 23
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 183
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2011-09-03, 08:56   

najlepsza opcja to przeróbka kolektora od XE , koszt około 300zł , poprawione osiągi , możliwość wywalenia pompy powietrza wtórnego i EGR za jednym zamachem no i oczywiście problem pękania znika na zawsze ;-)
 
 
GrzECHO Sam Naprawiam Audi
Auto-expert
Old School



Marka: Opel
Model: Vectra C
Oznaczenie silnika (symbol): Z19DT 155KM
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 25 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 447
Skąd: Puławy/IRL
Wysłany: 2011-09-03, 23:26   

szymi870, dobrze gada, dać mu :piwo:
_________________
Diagnostyka komputerowa Dublin: 089 433 67 37

 
 
Barton Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): X20LET
Paliwo: PB
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: płd Wlkp
Wysłany: 2011-09-04, 19:55   

ArKos napisał/a:
To go zdobądź :-D
Tych silników na rynku jest niewiele więc i gratów typowo do nich za dużo nie ma.

Od ręki ;)
Tylko trzeba umieć szukać
Najłatwiej poszukać po forach, gdzie ktoś OPC1 uturbia, to mu zostaje 4-2-1
_________________
www.astra-g-klub.pl
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 440 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6857
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-09-04, 20:49   

Tak samo "od ręki" da się wydębić Lexa albo Irmiego. 4-5 stówek i jest.
Ja osobiście spotkałem 1 raz (słownie jeden) graty z x20xer ;) Może nie miałem szczęścia :-P
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
maniek02
Zasłużony
szukajacy wiedzy...



Marka: Opel VECTRA
Model: "B"
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: LPG+PB
Zaproszone osoby: 2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 661
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2011-09-10, 13:05   

Ja bujam sie po kilku forach i ani razu jescze nie udało mi sie namierzyć nić od X20XER ... w sumie na Astra Klub tylko głwoice i wałki od tego XER ale to kolega dorwał do swojej Vectry... i wsio :roll: mam juz zrobione prawie 2 tysiaki od "remontu" kolektora i jest narazie cacy :-D ;-)
_________________
Każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec....
Była Corsa B 1.2, jest Vectra B 2.0, a co bedzie- może SAAB 9 3 ;)
 
 
Barton Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): X20LET
Paliwo: PB
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: płd Wlkp
Wysłany: 2011-09-12, 19:30   

No popatrz, a mi zalega w garażu kompletny z dwururką :D
_________________
www.astra-g-klub.pl
 
 
 
szymi870 Sam Naprawiam Audi
Specjalista


Marka: opel
Model: corsa
Oznaczenie silnika (symbol): 1s2l
Paliwo: PB
Wiek: 23
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 183
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2011-09-14, 00:10   

Barton, to sprzedaj i się nie podniecaj ...
 
 
brratek Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: VB SW
Oznaczenie silnika (symbol): X18XE
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-06, 08:33   

maniek02 napisał/a:
W mojej Viki też walnoł kolektor tylko był już spawany :/
Myślałem o kolekotrze od C20Xe i przerobka pod X20XEv.. ale wujek przyjechał do nas na urlop i zrobił mi to inaczej (Wujek były pracownik Jelcza w Jelczu -Laskowicach)

Co nam potzreba:
- wiertarka+ wiertło 5-6mm
- gwintownik narzynka 5-6 mm
- pret najlepiej miedziany lub mosiezny 5-6 mm
- gumówka, klej do matalu
- browar na umilenie pracy :P

I zaczynamu:) Wiercimy przed peknieciem otwór, narzynamy gwint, gwintujemy pret, maczamy w kleju i wkrecamy,obcinam na równo z kolektorem i tak miejsce koło miejsca az całe pekniecie nam sie skończy, dobrze zrobić otówr jeszcze za peknieciem aby "odprezyć" czy jakos tak :) potem delikatnie szlifujemy i równamy prety wystajace z kolekotrem, profilaktycznie "zamazujemy" klejem po wierzchu i zostawiamy na ok 12-24 h do wsychniecia kleju (zalezy jaki mamy)

Kurde jeżdze już tydzień i super jest :) koszt ok 60 PLN :) zobaczymy jak długo wytrzyma- wujek zapewnił ze bedzie słuzyło i śłużyło :) w ten sposób były robione pekniete bloki silników (np jak sie silnik rozmroził) W Autosanach, Jelczach itp itd :)
Niestety fotek nie posiadam:(


:jupi: zrobiłem jak wyżej i hula :)


Uwagi:

* Użyłem SuperGlue za 0,99zł z kiosku... w końcu też klei metal

* zamiast kolorowego pręta łatwiej dostać mosiężne śrubki... ja kupiłem 10 sztuk m5 we Wrocławiu ul. Komuny Paryskiej 49, koszt-5zł (150zł/kg (!)).

* nawiercałem otwór w kolektorze (polecam wiertło typu HSS ze stali szybkotnącej) w ten sposób, żeby zazębiał się z poprzednim - brak ryzyka wykręcania się gwintu podczas pracy silnik (wibracje)

* użyłem wiertła 4mm (3zł), gwintownik m5 (17zł), śrubki mosiężne m5 (5zł)

* jak ktoś nie wie: wiercić na WOLNYCH obrotach maczając co chwilę wiertło w zimnej wodzie (kubeczek)

Po robocie zniknęły poniższe usterki auta:

* walenie wydechu pod nogami podczas odpalania (zwalałem to na poduchę pod silnikiem...)

* wyrównały się obroty na benzynie, auto nie przygasa przy V>50km/h

* lepiej się zbiera - POWER IS BACK ;)

* jeszcze nie wiem czy mniej będzie palił (do tej pory 12,5 LPG/100km) ale spodziewam się, że tak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Kolektor wydechowy Astra F isuzu
Dawid Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 1 2012-12-01, 17:16
szymon 1587cm3
Brak nowych postów kolektor ssacy opel vectra
kolektor ssacy stuki
mars Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2013-07-21, 19:28
ArKos
Brak nowych postów Opel Vectra B (X20XEV) - problem z odpaleniem.
R@fik Elektryka i elektronika 1 2011-09-09, 09:16
ArKos
Brak nowych postów wiązka silnika Vectra B X20XEV
szukam
szymi870 Ogólne 3 2011-09-23, 06:48
maniek02


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 32