Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
czeber Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: Kadett
Oznaczenie silnika (symbol): c18nz
Paliwo: LPG+PB
Zaproszone osoby: 1
Wiek: 28
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2010-03-24, 11:17   Łożysko oporowe?

Witam wszystkich
Otóż mój problem polega na tym że jak jadę to strasznie szumiało mi łożysko w skrzyni,
po podniesieniu pedału sprzęgła szum ustaje, dzisiaj wracając do domu, szum ustał , ale z wrzuceniem biegu to już porażka, oczywiście przy włączonym silniku , przy zgaszonym biegi chodzą tak jak wcześniej czyli dobrze :-)
Moje pytanie to: Jak mam się do tego zabrać żeby samemu to zrobić, czyli jak wymienić
Czy ktoś mógłby podrzucić stronkę żebym obczaił te łożysko

może ktoś zna koszta robocizny i części ?

silnik c18nz , skrzynia F16, Kadett
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
holcu Sam Naprawiam Audi
Administrator



Marka: Kia
Model: Sorento
Oznaczenie silnika (symbol): 2.5 CRDi
Paliwo: DIESEL
Zaproszone osoby: 479
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 621
Skąd: Sarajevo
Wysłany: 2010-03-24, 11:34   

Wymiana wysprzęglika (łożyska oporowego) jest dość prosta o ile dostęp do łożyska jest łatwy. Nie znam się na kadettach, ale w innych Oplach radzono sobie bez mechaników.

Przede wszystkim musisz zaopatrzyć się w klucze płaskie rozmiary, trudno mi mówić do kadetta jakie są. Za zwykle znajduje się on na zewnątrz skrzyni przykręcony dwiema śrubami prawdopodobnie 13. Zanim jednak zabierzesz się do dalszej pracy z wykręcaniem jego, sugeruje byś zdemontował przewód z płynem, również do tego celu powinien pomóc płaski klucz.

Wyciągaj łożysko ciągnąc je do tyłu, choć czasem sam wychodzi bez problemu a czasem wyskakuje. Kupujesz nowy wysprzęglik koszt w zależności od marki i modelu około 400 zł.

Montując nowy zwróć uwagę na to by wcelować w środek gumy, która znajduje się w otworze w skrzyni.

Po zamontowaniu skręcasz i odpowietrzasz układ. Jeśli chcesz zobaczyć jak takie łożysko wygląda, najlepiej na allegro. Tylko przed kupnem sprawdź czy znajduje się ono na zewnątrz skrzyni.

Znalazłem informacje, że w skrzyniach F13 jest wysprzęglik za metalową blaszaną pokrywą, pod sprzęgłem. Do jego wymiany nie ma konieczności demontażu skrzyni- wałek sprzęgłowy jest dwuczęściowy, wyciągasz go po zdemontowaniu pokrywy w lewym nadkolu.

Poglądowy rysunek znajdziesz pod tym adresem: http://obrazki.elektroda.net/16_1220303831.jpg

Odpowietrzanie

Różne są techniki, zawsze minimum dwie osoby :) proponuj zalać zbiornik wyrównawczy do pełna, byś mógł zapomnieć o poziomie płynu podczas odpowietrzania.

Osoba wewnątrz auta pompuje pedałem kilka razy ok. 3 a następnie trzyma go cały czas wciśniętego.

Osoba pod autem, lekko popuszcza odpowietrznik na około pół sekundy. Tyle, że nie odkręcaj na full bo będzie kaplica :) pedał wpadnie w ziemie a płyn poleci ciurkiem. Po około pół sekundy zamykasz.

Te dwie czynności powtarzamy aż do momentu, gdy przestanie lecieć płyn z bombelkami. Zakręcasz i cieszysz się z braku szumów.
_________________
 
 
 
czeber Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: Kadett
Oznaczenie silnika (symbol): c18nz
Paliwo: LPG+PB
Zaproszone osoby: 1
Wiek: 28
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2010-03-24, 12:15   

dzięki za odpowiedź, ale trochę mnie zmieszałeś , bo podejrzewam że u mnie jest inaczej, ten link co mi podałeś do aukcji to ta część jest do nowszych silników , z tego co wiem to jest na pewno w środku, ale czy trzeba skrzynię demontować to nie wiem, i na pewno nic tam się nie odpowietrza jeżeli chodzi ci o układ chłodzenia

bardziej prawdopodobne jest to co napisałeś ze skrzynia f13

[ Dodano: 2010-03-24, 12:25 ]
i takie coś znalazłem

http://www.aps.net.pl/skl...oducts_id=12825

bardziej mi się wydaje że to to
 
 
 
holcu Sam Naprawiam Audi
Administrator



Marka: Kia
Model: Sorento
Oznaczenie silnika (symbol): 2.5 CRDi
Paliwo: DIESEL
Zaproszone osoby: 479
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 621
Skąd: Sarajevo
Wysłany: 2010-03-24, 15:07   

Tak, tak wiem że to do innej skrzyni i tak zaznaczyłem, że nie wiem jak w kadetach jest, ale ogólna wymiana wysprzęglika tak wygląda. Zdjęcie dałem w oparciu o silniki Astry i Vectry. Myślałem, że chcesz ogólnie zobaczyć jak to wygląda.

A co do odpowietrzania to chodziło mi o odpowietrzenie sprzęgła hydraulicznego. Powtarzam, nie znam się na kadett, napisałem ogólne kroki wymiany. m.in. dla silników F13
_________________
 
 
 
KubaK Sam Naprawiam Audi
Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Corsa C
Oznaczenie silnika (symbol): Z13DT
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 175
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2010-03-24, 15:40   

Może te dwa tematy by coś pomogły?
http://forum.samnaprawiam...-opel-vt211.htm

http://forum.samnaprawiam...wizja-vt373.htm
 
 
 
rafaln1 Sam Naprawiam Audi
Specjalista
z Opel24 ;)


Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Oznaczenie silnika (symbol): TU5JP4
Paliwo: PB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 292
Skąd: Szlak Piastowski...
Wysłany: 2010-03-25, 19:15   

Łożysko oporowe to groszowy koszt.
Za 300-350 zł. można kupić całe sprzęgło Luk albo Sasch.
_________________
www.forum.opel24.com
 
 
x-ploded Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
JT Moto Center



Marka: Opel
Model: Kadett
Oznaczenie silnika (symbol): 16SV
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 26
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-04-14, 00:59   

Drugi link podany przez KubaK'a pokazuje właśnie jak wymienić sprzęgło w kadecie. Warunkiem jest klapka rewizyjna od spodu skrzyni. Do wysunięcia wałka sprzęgłowego po wykręceniu śrubki imbusem polecam szpilkę głowicy z komarka (M7) ;)
Jak się dobrze sprężysz to i w godzinę wymienisz sprzęgło.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów łożysko piasty przód Vectra B
jerzy N7 Podwozie 2 2011-07-16, 10:42
Grzes997
Brak nowych postów Łożysko koła Astra F Kombi
Dawid Podwozie 11 2011-06-02, 09:08
Dawid
Brak nowych postów łożysko spręzarki pytanie? astra g
problem
Paskudny Klimatyzacje i wentylacje 1 2014-04-15, 19:11
ArKos
Brak nowych postów Łożysko wałka atakującego skrzyni biegów
grom546 Skrzynia biegów 4 2013-02-02, 20:49
Krhid


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,57 sekundy. Zapytań do SQL: 30