Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Arkom Sam Naprawiam Audi
Auto-expert


Marka: Audi
Model: A4B5
Oznaczenie silnika (symbol): ADP B5
Paliwo: PB
Pomógł: 31 razy
Wiek: 25
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 717
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-07-14, 23:11   Opel Astra H 1.6 Twinport - uszkodzony gwint świecy

Witam,

w w/w aucie świeca wykręciła się razem z gwintem ... cóż zdarza się, moje pytanie jest następujące czy taki zestaw:

http://allegro.pl/zestaw-...6892269019.html

powinien załatwić sprawę? W zestawie nie ma wiertła z odpowiednim rozmiarem, które będę musiał dokupić ale sam rozmiar gwintownika i tulei w zestawie będzie ok?
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
somebody777 Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Truble Maker



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): X14XE>X16XE/C16XE
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 33
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 33
Wysłany: 2017-07-15, 09:02   

Jak wyszla z gwintem to obstawiam ze nie ma co rozwiercac tylio gwintowac. Zamierzasz gwintować bez zdejmowania glowicy?

Świeca wykręcana na ciepło czy ktośdokręcał zamiast dynamometrem to na oko i przeciagnął?
 
 
Arkom Sam Naprawiam Audi
Auto-expert


Marka: Audi
Model: A4B5
Oznaczenie silnika (symbol): ADP B5
Paliwo: PB
Pomógł: 31 razy
Wiek: 25
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 717
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-07-15, 10:06   

Fakt, że silnik był ciepły ale reszta świec odkręciła normalnie a ta już się nie trzymała jak trzeba w momencie odkręcania - czyli gwint był już uszkodzony ..... Generalnie mówisz, że nie trzeba tego rozwiercać tylko przejechać tym gwintownikiem co jest w zestawie i będzie git?
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
somebody777 Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Truble Maker



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): X14XE>X16XE/C16XE
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 33
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 33
Wysłany: 2017-07-15, 20:31   

Nominalna wielkość otworu pod gwint 16x1,5 to 14,5 co prawda w zestawie jest na 1,25 ale to nie wielka różnica więc myślę,że nie ma co rozwiercać, natomiast co z opiłkami po gwintowaniu?!
 
 
Arkom Sam Naprawiam Audi
Auto-expert


Marka: Audi
Model: A4B5
Oznaczenie silnika (symbol): ADP B5
Paliwo: PB
Pomógł: 31 razy
Wiek: 25
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 717
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-07-17, 17:47   

No zapewne będę musiał to odessać jakoś z cylindra, szczęście jest tam sucho co ułatwi sprawę
 
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 433 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4469
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-07-17, 19:41   

Proponuje gwintownik dobrze smarem nasmarować opiłki będą się kleić do smaru a nie spadać do cylindra
 
 
somebody777 Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Truble Maker



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): X14XE>X16XE/C16XE
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 33
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 33
Wysłany: 2017-07-17, 20:39   

Zawsze zostaje jeszcze odkurzacz zredukowany do słomki :) smar dobry pomysł aczkolwiek z doświadczenia alu lepiej się gwintuje na mydło w płynie :) tylko efektu lepienia wtedy nie ma :(
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 433 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4469
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-07-18, 06:27   

W tym przypadku nie chodzi o łatwość gwintowania a o klejenie opiłków do gwintownika
 
 
somebody777 Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Truble Maker



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): X14XE>X16XE/C16XE
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 33
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 33
Wysłany: 2017-07-18, 23:12   

Zgadzam się, ale nie tyle o łatwość co o jakość gwintu mi chodziło(jest gładszy bo nie przychodzi mi lepsze określenie) natomiast w tym przypadku ważniejsze żeby opiłki nie trafiły do silnika. Alu jest wyjątkowo wredne do gwintowania bo potrafi bez ostrzeżenia zakleszczyć gwintownik i wtedy ni do przodu ni do tyłu mniejsze to nawet potrafią pęknąć. Przy alu trzeba częściej niż przy żelastwie cofać co by sobie biedy nie narobić.
 
 
Arkom Sam Naprawiam Audi
Auto-expert


Marka: Audi
Model: A4B5
Oznaczenie silnika (symbol): ADP B5
Paliwo: PB
Pomógł: 31 razy
Wiek: 25
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 717
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-07-19, 22:20   

Powiem tak, prze gwintowałem to na sucho i wyciągnąłem (mam nadzieję wszystko) odkurzaczem. Następnie włożyłem kamerkę do komory spalania i opiłków nie było widać ale czy nie poszło coś na pierścienie tego nie wiem. Generalnie auto chodzi już ale nie tak jak powinno i od razu mówię tak samo chodziło przed wykonaniem gwintu i właśnie z tym problemem do mnie przybyło.

Generalnie auto chodzi tak jakby był źle ustawiony zapłon w samochodzie z aparatem zapłonowym XD . Świece wymienione na GM-y, stare świece wyglądały w miarę ok każda tak samo - może trochę za dużą szczelinę miały ale mimo to wymieniłem. Podłączyłem op coma i były 3 błędy:

1. sonda lambda - usunięty (auto ma LPG - tak samo zle pracuje na LPG jak i BP),
2. błąd czujnika wałka rozrządu - usunięty i nie wrócił narazie (chodzi ten błąd tłumaczy objawy pracy silnika wg mnie ale błędu obecnie nie ma w sterowniku),
3.błąd P1300 i tutaj błąd po skasowaniu na trochę powraca - czytałem trochę w necie i różnie piszą ale najczęściej mówią, że jest to błąd wypadania zapłonu. Planuje podmienić cewkę chodź sądzę, że to nie jest to. Zmierzę jeszcze kompresję i spr rozrząd.

Jakie wy macie pomysły? Dodam, że auto przyjechało do mnie właśnie z problemem "kulawego" chodzenia - zerwany gwint wyszedł przy okazji wymiany świec.
 
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z20LER
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 433 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4469
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-07-20, 06:15   

Arkom napisał/a:
błąd wypadania zapłonu


Jeśli po wymienia cewki ustaka nadal zostaje to były tez przypadki że sterownik silnika jest uszkodzony a dokładnie ma luzy na połączeniach lutowanych wewnątrz obudowy.
 
 
Arkom Sam Naprawiam Audi
Auto-expert


Marka: Audi
Model: A4B5
Oznaczenie silnika (symbol): ADP B5
Paliwo: PB
Pomógł: 31 razy
Wiek: 25
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 717
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-07-21, 22:18   

Jednak cewka była winna zamieszania, choć po kolorze świec nie obstawiałem jej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Opel Astra H 1.6 Twinport rozrząd
Arkom Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 9 2016-02-22, 23:07
Arkom
Brak nowych postów Opel Astra H 1.6 Twinport demontaż kół ZFR
Arkom Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 5 2016-02-24, 23:36
maniek765
Brak nowych postów Opel Astra H 1.6 Twinport kontrolka "auto z kluczykiem
Arkom Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 2 2016-03-02, 10:35
Arkom
Brak nowych postów Astra H 16XEP Twinport Stukanie od 3tys
gucios011 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 0 2012-01-14, 16:42
gucios011


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 29