Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dawid Sam Naprawiam Audi
Auto-expert
Laserowa Dzida !!!



Marka: Opel
Model: OB FL STZ kombi
Oznaczenie silnika (symbol): Y22XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 303
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-02-27, 12:41   

To nie temperatura tylko stary filtr miałeś do d... ale dobrze, że już działa :)

syncpoland napisał/a:
Dałbym jakieś [+] użytkownikom]



Pod postami masz taki magiczny przycisk "POMÓGŁ" :D
_________________

 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1985
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2012-02-27, 16:57   

Super ze juz pracuje i ze obylo sie bez wielkich kombinacji - widac silnik jeszcze zdrowy ;)

Untitled Document

Dziękujemy za pozostawienie informacji o rozwiązaniu problemu.

Będzie to pomocne dla osób, które zmagają się z podobnym
problemem w swoim samochodzie.

_________________
 
 
 
klaku
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): tds
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 1
Wysłany: 2012-12-06, 17:52   

Odkopuję temat, ale mam kilka pytań.
Miałem problem z obrotami - podczas jazdy, gdy nie przekraczałem 2,5 tys obrotów wszystko było ok, ale po przekroczeniu silnik trochę przymulał, po puszczeniu gazu od razu gasł, ciężko go było odpalić.
Wymieniłem filtr paliwa, nie odpowietrzałem, nie zalewałem paliwem - założyłem nowy i odpalił bez problemu.
Przejechałem ok 3 km i zaczeły się problemy, silnik pracuje tylko na wolnych obrotach, po dodaniu gazu zachowuje się tak jakby skończyło się paliwo po czym ciężko odpala. Mam pytanie, czy powinienem odpowietrzyć i jeżeli tak to jak to zrobić, jeżeli to nie pomoże gdzie jeszcze szukać przyczyny?
 
 
 
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1985
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2012-12-08, 18:27   

Oczywiscie ze trzeba odpowietrzyc, a sam filtr zawsze nalezy zalac do pełna ropą.
Jak to zrobic? Zalewasz filtr paliwa do pelna ropa, obojetnie czy przez odpowietrznik, czy przez odkrecony wezyk. Układ musi byc zalany do pelna.
Teraz szkoly sa 2;
- wsiadasz do auta, odpalasz i utrzymujesz wyzsze obroty przez minute powiedzmy. Silnik moze przebierac, slabo sie wkrecac itp Jak sie wypowietrzy to zacznie pracowac normalnie.
- jedna osoba kreci silnikiem, druga luzuje odpowietrznik na pompie i gdy zacznie leciec czyste paliwo to zakreca - silnik odpala.

Na koniec dobrze jest zagrzac silnik i pojezdzic kilka km na wyzszych obrotach. Jak pompa dostanie obrotów to przepchnie kazdy pecherzyk powietrza. Nastepnego dnia okaze sie czy jest dobrze. Najwazniejsza oczywiscie szczelnosc przed pompa wtryskowa.

Isuzu niestety ma pompe w trudno dostepnym miejscu...

Przy okazji wyczysc króćce zasilania i powrotu bo mogly sie przytkac
_________________
 
 
 
grzechrud
Nowicjusz


Marka: opel
Model: astra
Oznaczenie silnika (symbol): x17dtl
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 5
Wysłany: 2012-12-29, 16:23   

Mam ten sam problem z moim oplem. po dłuższym postoju zapowietrza się. Wymieniłem wszystkie podkładki miedziane, świece żarowe grzeją pompa regenerowana. Zauważyłem problem z filtrem a mianowicie kiedy napełnię go po brzegi ropą po przebyciu kilku km a postoju paru godz. zostaje paliwa w filtrze tylko na dnie pod końcem tej rurki. założyłem zawór między filtrem a pompą i tak myślę czy nie założyć jeszcze między bakiem a filtrem jak myślicie?? czemu tak się dzieje ?? do czego jest ta rurka w filtrze ?? potrzebna jest czy mogę ją uciąć ?? ;p p może to przez nią cofa sie paliwo do baku ?? pozd kto coś wie niec pisze ;;))
 
 
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1985
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2012-12-29, 17:06   

rurka w filtrze musi byc, w starszych konstrukcjach jej nie bylo i bardzo latwo sie zapowietrzal - powietrze ucieka do góry. Dzieki niej nawet gdy filtr jest tylko w polowie wypelniony ropa to sie nie zapowietrzy.

Zaworek wystarczy miedzy pompą a filtrem, bo najwazniejsze zeby paliwo z pompy nie wrocilo do filtra.

grzechrud napisał/a:
Zauważyłem problem z filtrem a mianowicie kiedy napełnię go po brzegi ropą po przebyciu kilku km a postoju paru godz. zostaje paliwa w filtrze tylko na dnie pod końcem tej rurki


To juz nie jest ok, albo pompa za slabo ciagnie, albo cos jest nie tak na drodze zbiornik/filtr. Spójrz pod auto, moze zagiety przewód, moze przytkane sitko w zbiorniku.
Czesto w króccach osadza sie taki szlam a to skutecznie moze przytkac cienki przewód paliwowy
_________________
 
 
 
grzechrud
Nowicjusz


Marka: opel
Model: astra
Oznaczenie silnika (symbol): x17dtl
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 5
Wysłany: 2012-12-29, 17:38   

ok dziki. A myślisz że przytkane sitko w baku może być przyczyną?? a może te paliwo się cofa jest taka możliwość?? bo objawy są takie rano przy temp. 0 stopni pali ok tylko lekko go zadławi, gdy spada poniżej 0 muszę jego długo kręcić aż za długo... czasami akumulator wysiada... gdy silnik się rozgrzeje nawet kilka stopni pali z dotyku... gdy postoi przez noc problemy są te same... tak jakby zapowietrzony... z góry dzięki za rady:) może zaworek by pomógł między bakiem a filtrem ?? ;p p
 
 
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1985
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2012-12-29, 19:21   

grzechrud napisał/a:
myślisz że przytkane sitko w baku może być przyczyną??


Pewnie ze tak.

grzechrud napisał/a:
a może te paliwo się cofa jest taka możliwość??


Masz juz zaworek, jeden dobry wystarczy.

grzechrud napisał/a:
gdy spada poniżej 0 muszę jego długo kręcić aż za długo... czasami akumulator wysiada


Nie szukałbym przyczyny w paliwie. Ale jesli jestes przekonany to zrob test. Podaj mu paliwo bezposrednio z banki. Jesli zimny odpali dobrze to wina jest w ukl zasilania.

grzechrud napisał/a:
gdy silnik się rozgrzeje nawet kilka stopni pali z dotyku.


Ten typ silnika juz tak ma, najgorzej go uruchomic zimnego, a jak juz odpali to bedzie chodzil dopóki paliwo sie nie skonczy.

Zrób test z paliwem bezposrednio podanym do pompy. Jesli sie nic nie zmieni to świece, koncówki wtrysków, kompresja, kąt wtrysku.

Dodatkowo moge podpowiedziec bo mialem ten silnik. Są rózne rozruszniki (bosch - szybkie i wolne) ja u siebie mialem najwolniejszy i sprezanie na nim wychodzilo 25-26barów, po załozeniu najszybszego sprezanie wzrosło do poziomu 30-31barów - krecił bardzo szybko a to podstawa przy zimnym silniku.
_________________
 
 
 
grzechrud
Nowicjusz


Marka: opel
Model: astra
Oznaczenie silnika (symbol): x17dtl
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 5
Wysłany: 2012-12-29, 20:11   

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie jak jest mało paliwa w filtrze to zaczyna coś pstrykać jak by o czymś informowało dzisiaj zrobiłem test, zalałem strzykawką cały filtr odpalam i eureka nie cyka to coś co wcześniej dawało znaki przy jeździe. dzwięk dochodzi znad bezpieczników pod kierownicą. ale po przejechaniu 15 km znowu zaczęło cykać he he
 
 
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1985
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2012-12-29, 22:23   

Na przewodzie paliwowym jest czujnik. Przypuszczam ze słuzy razem z czujnikiem temperatury jako włacznik dla podgrzewacza filtra paliwa. Jesli filtr jest pusty to naturalnie nie powinien wlaczac grzałki bo ta sie spali.

Nigdy jakos nie bylo okazji zeby to sprawdzic dokladnie. W wolnej chwili spojrze na schemat.
_________________
 
 
 
grzechrud
Nowicjusz


Marka: opel
Model: astra
Oznaczenie silnika (symbol): x17dtl
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 5
Wysłany: 2012-12-30, 13:02   

A jak zrobić ten test bezpośrednio do pompy ? Odkręcić od filtra ten przewód i zaczepić do niego butelkę z paliwem ?? ;)
 
 
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1985
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2012-12-30, 14:05   

Dokładnie. Przed nocka, na cieplym silniku wąż którym ciagnie paliwo do butelki. Odpalic, niech pochodzi chwile. Butelka musi byc nad pompą, paliwo ma opadac do pompy własnym ciezarem

Rano odpalic
_________________
 
 
 
grzechrud
Nowicjusz


Marka: opel
Model: astra
Oznaczenie silnika (symbol): x17dtl
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 5
Wysłany: 2012-12-30, 18:54   

Hmm a jak myślisz bo między filtrem a pompą mam zaworek zwrotny wstawiony i paliwo które ten zaworek blokuje powinno wystarczyć na odpalenie bez żadnych problemów?? Chodzi mi o paliwo które znajduje się w tym przewodzie ;) chyba pojadę na ustawienie kąta wtrysku...

[ Dodano: 2013-01-01, 14:40 ]
Zrobiłem test z paliwem podanym bezpośrednio do pompy rezultat jest taki że po odpaleniu zostawiłem go z tą butelką przychodzę po godzinie a stan paliwa w butelce zmalał :D wniosek pompa zasysa paliwo i leci od razu do przelewów. Jak myślisz co jest przyczyną ??

[ Dodano: 2013-01-02, 09:49 ]
Problem rozwiązany. Nie chciałem już siębawić w wykręcanie z pompy wtryskowej zaworka zwrotnego lub też elektro włącznika. Zdecydowałem się na najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie a mianowicie na przewodzi powrotnym zamontowałem kranik od chłodnicy he he były też pomysły co do elektor włączników z instalacji gazowej ale nie chciałem ryzykować bo może czasami się nie otworzyć i wtedy by był problem :D he he a więc zasada działania mojego kraniku jest bardzo prosta otwieram maskę zamyka zaworek na noc rano otwieram maskę i zaworek również i pojechał ! :D he he może to prowizoryczne ale dla mnie najlepsze i najwygodniejsze rozwiązanie :) koszt mojej naprawy wyniósł 8 zł :D kranik 5,50 + dwie opaski ;) ) i oczywiście odrobina czasu ;) Jeżeli ktoś chce mogę wstawić zdjęcia z mojego patentu ;) pozdrowienia a Wielkie dzięki za ten pomysł z podaniem bezpośrednio do pompy paliwa żeby nie to pewnie już bym wyjmował bak :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów opel astra 1.7 td isuzu gaśnie po wypuszczeniu na luz
isuzu 1.7 Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 1 2013-07-21, 16:13
szymon 1587cm3
Brak nowych postów Astra F X18XE ciężko odpala, gaśnie i nierówno pracuje
Trudno się odpala, za niskie obroty na biegu jałowym, duszenie się silnika, brak mocy
dexterix Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 0 2012-10-30, 11:49
dexterix
Brak nowych postów Obroty silnika nie od razu spadają .
pitergonzo Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 9 2010-12-09, 20:22
pitergonzo
Brak nowych postów Opel Zafira A pali po chwili gaśnie
Maniekx Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 10 2012-02-22, 14:32
szymon 1587cm3


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,62 sekundy. Zapytań do SQL: 36