Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
raf666 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: opel
Model: omega b
Oznaczenie silnika (symbol): 2.0 16v
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 5
Wysłany: 2010-09-07, 17:52   omega b 2.0 16 v , czujnik wału korbowego/czujnik wałka r.

Przepraszam za kolejny temat o czujnikach,ale rece mi juz opadaja...
Przeszukalem google w poszukiwaniu rozwiazania ,mimo iz watkow na ten temat jest dziesiatki nie znalazlem odpowiedzi na moj problem

Od ponad tygodnia mam problem z moja omega b. 2.0 16v
Auto za nic nie chce odpalic

Po zczytaniu bledow na spinacz okazalo sie ze wywala 2 bledy zbyt niskie napiecie sondy lambda oraz blad czujnika wałkow rozrzadu
Z tego co wiem mimo bledu sondy lambda auto powinno odpalic zabralem sie zatem za czujnik wałka rozrzadu.

Czunik dzisiaj wymienilem - wczesniej sprawdzilem opornosc starego
miał na pinach:
1-2 = 12,3 om
1-3 = 0,0 om
2-3 = 0,0 om

Wedlug informacji znalezionych w necie wzorcowy powinien miec

1-2 ok 13 Om,
1-3 ok 13 Om,
2-3 ok 0,6- 1 Om

Nowy czujnik ktory dzisiaj zalozylem mial:

1-2 9,2 Om,
1-3 9,8 Om,
2-3 0,6 Om

Po wymianie Omega nadal nie odpala ;/
Moje przypuszczenia sa nastepujace:

1. albo nowy czujnik jest do bani
2. albo polecial rowniez czujnik wału korbowego mimo iż nie wywala jego błedu

Czujnik wału z racji na ciezka wymiane jedynie zaizolowalem tasma
Po wypieciu i zczytaniu bledow tak jak powinno pokazuje blad czujnika wału
Dzisiaj jednak zmierzylem dodatkowo opornosc na wtyczce
i wynosi dokladnie tak samo jak w starym czujniku rozrzadu:
1-2 = 12,3 om
1-3 = 0,0 om
2-3 = 0,0 om

z tego co wiem to wzorcowa powinna byc podobna jak w przypadku czujnika rozrzadu.
A zatem wdg mnie przetarł sie kabel od czujnika gdzies na wysokosci kolektora.
Nie chce jednak wyrzucac kasy w błoto na kolejne czujniki i wymiane.

Bede wdzieczny za rady i sugestie.
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6997
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-09-07, 18:40   

mam sprawny czujnik wału
jeśli mieszkasz blisko to podjedź i sobie sprawdzisz - pożyczę ci go

dla mnie czy czujnik wału czy wałka to musi odpalić
chyba że oba padły to nie odpali

mój typ: sterownik silnika
jego mogło trafić, spotkałem sie już z takim wypadkiem

kompa do omegi też mam w razie czego, simtec 56 czyli ten pierwszy, od 98 były simtec 56.5 - inne
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
raf666 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: opel
Model: omega b
Oznaczenie silnika (symbol): 2.0 16v
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 5
Wysłany: 2010-09-07, 19:34   

ArKos napisał/a:
mam sprawny czujnik wału
jeśli mieszkasz blisko to podjedź i sobie sprawdzisz - pożyczę ci go

dla mnie czy czujnik wału czy wałka to musi odpalić
chyba że oba padły to nie odpali

mój typ: sterownik silnika
jego mogło trafić, spotkałem sie już z takim wypadkiem

kompa do omegi też mam w razie czego, simtec 56 czyli ten pierwszy, od 98 były simtec 56.5 - inne


Dzieki wielkie za propozycje ,niestety mieszkam kolo łodzi ;/

Trace powoli cierpliwosc , ale aktualnie nie mam nawet jak sciagnac auto do mechanika
A co gorsza Ci niedaleko maja małe pojecie o temacie ,a dalej nie chce go ciagac bo to automat

Dzisiaj z braku pomyslow kreciłem bardzo długo (czytalem ze przy padnietym czujniku powinien wkoncu zalapac ) po 10 s wydawalo sie jakby chciał zaskoczyc ,ale "kichnal" tylko pare razy i koniec
Objawy miał podobne jak przy odłaczonym całkowicie czujniku wału ,z tym ze gdy czujnik był całkowicie odłaczony "kichał" od razu

Po całym tym odlaczaniu i podłaczaniu czujnika zczytałem błedy ponownie i o dziwo
od teraz pokazuje równiez bład czujnika wału korbowego.

Mozesz mi powiedziec czy po wymianie czujnika wałka rozrządu powinien zniknąc błąd czy trzeba go wykasowac ? w necie jedni pisza ze kasuje sie po 20 poprawnym odpaleniu inni ze po wymianie od razu

dzieki wielkie
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6997
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-09-07, 22:59   

raf666 napisał/a:
czy po wymianie czujnika wałka rozrządu powinien zniknąć błąd czy trzeba go wykasowac ?


nie trzeba nic robić
check engine zgaśnie

raf666 napisał/a:
w necie jedni pisza ze kasuje sie po 20 poprawnym odpaleniu inni ze po wymianie od razu

jeśli po 20 uruchomieniach silnika błąd ten nie występuje, to jest usuwany z pamięci
wcześniej przy zczytywaniu będzie wykazywany
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
raf666 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: opel
Model: omega b
Oznaczenie silnika (symbol): 2.0 16v
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 5
Wysłany: 2010-09-07, 23:36   

ArKos napisał/a:
raf666 napisał/a:
czy po wymianie czujnika wałka rozrządu powinien zniknąć błąd czy trzeba go wykasowac ?


nie trzeba nic robić
check engine zgaśnie

raf666 napisał/a:
w necie jedni pisza ze kasuje sie po 20 poprawnym odpaleniu inni ze po wymianie od razu

jeśli po 20 uruchomieniach silnika błąd ten nie występuje, to jest usuwany z pamięci
wcześniej przy zczytywaniu będzie wykazywany


dzieki
a wiesz moze na jaki torx jest przykrecony czujnik walu korbowego ?
oraz czy po zdemontowaniu bagnetu jest jakas szansa na jego odkrecenie bez odkrecania klimy ?
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6997
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-09-08, 00:15   

ja miałem zwykłą 10
jeśli będzie torx, to zwykłą nasadką 7 lub 8 dasz radę spokojnie go odkręcić
mi nie przeszkadzała obudowa bagnetu ani nic - da się bez odkręcania tego, sprawne paluchy i odrobina sprytu powinna wystarczyć - nie demontowałem nic, tyle że nie miałem klimy
według mnie nie może być tak, że do głupiego czujnika trza kompresor zwalać, powinno się dać go zdemontować bez bólu
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 347 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3829
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-09-08, 06:48   

Czytając Wasze wypowiedzi doszedłem do wniosku że jakoś od tyłu podchodzicie do tej naprawy, a teraz na skróty do przodu, jeśli jest uszkodzony czujnik wałków rozrządu silnik zapali i przechodzi w tryb awaryjny wskazując odpowiedni błąd ale silnik pali, w przypadku uszkodzenia czujnika wału korbowego silnika nie uruchomisz i jak przetarł się kabel to błędu nie pokaże gdyż czujnik jako taki jest widziany przez ECU ale impulsy są zakłócone co skutkuje nie podaniem iskry, myślę że w takich usterkach podstawową rzeczą do sprawdzenia jest czy paliwo jest podawane i czy jest iskra na kablach WN, może się okazać że wywalisz kasę na czujniki które się sprawne, co będzie jak paliwo pompa podaje, na świecach jest iskra, sam miałem taki przypadek w mojej omedze, przyjechałem normalnie do domu a rano już nie można było uruchomić silnika, po sprawdzeniu podstaw czyli paliwo i iskra okazało się że wszystko jest ok a silnik kręci pyka jak by chciał a nie umiał, po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach okazało się że miedzy 3 a 4 miałem przedmuchaną uszczelkę, po wymianie przy której pomagał ArKos omega śmiga do dziś.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
raf666 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: opel
Model: omega b
Oznaczenie silnika (symbol): 2.0 16v
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 5
Wysłany: 2010-09-22, 18:52   

Grzes997 napisał/a:
Czytając Wasze wypowiedzi doszedłem do wniosku że jakoś od tyłu podchodzicie do tej naprawy, a teraz na skróty do przodu, jeśli jest uszkodzony czujnik wałków rozrządu silnik zapali i przechodzi w tryb awaryjny wskazując odpowiedni błąd ale silnik pali, w przypadku uszkodzenia czujnika wału korbowego silnika nie uruchomisz i jak przetarł się kabel to błędu nie pokaże gdyż czujnik jako taki jest widziany przez ECU ale impulsy są zakłócone co skutkuje nie podaniem iskry, myślę że w takich usterkach podstawową rzeczą do sprawdzenia jest czy paliwo jest podawane i czy jest iskra na kablach WN, może się okazać że wywalisz kasę na czujniki które się sprawne, co będzie jak paliwo pompa podaje, na świecach jest iskra, sam miałem taki przypadek w mojej omedze, przyjechałem normalnie do domu a rano już nie można było uruchomić silnika, po sprawdzeniu podstaw czyli paliwo i iskra okazało się że wszystko jest ok a silnik kręci pyka jak by chciał a nie umiał, po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach okazało się że miedzy 3 a 4 miałem przedmuchaną uszczelkę, po wymianie przy której pomagał ArKos omega śmiga do dziś.


odświeżam temat...

omega stoi juz 3 tydzien ;/
ma wymienione czujnik rozrzadu i walu

odpala jedynie na siłe ( 10 sekund krecenia z gazem ) wydajac przy tym dzwieki jakby miala zaraz wyleciec w powietrze
Mechanik nie ma juz pomysłow i każe mi ciagac złoma 40 km do speca od komputerów bo twierdzi ze simtec poleciał ...

Ja jednak wcale nie jestem przekonany ze zwarcie na czujniku wału spowodowało uszkodzenie simteca.

Błedy wywala nastepujace (czujnik wału oraz przepływomierz )
wczesniej były : czujnik wału ,czujnik rozrzadu ,sonda lambda

Gdy juz odpali silnik chodzi jakby nic mu nie dolegało ...
Mechanik sprawdzał okablowanie i mówi ze jest ok

Macie jakies sugestie zanim wywale kase błoto i kupie komputer ?

komputer to simtec 56 20 NT ( jest 99 r ,omega jest z 96 r. a zatem musiał juz wczesniej poleciec )
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6997
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-09-22, 20:18   

raf666 napisał/a:
Macie jakies sugestie


1. czujnik temperatury do ecu
2. przepływomierz

więcej opcji raczej nie widze przy takim zachowaniu silnika

jak wchodzi na obroty?
opornie czy tak jakby nigdy nic?
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 347 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3829
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-09-22, 20:45   

Mam sugestię i myślę że trafną, miałem parę takich przypadków, takie objawy jak ty masz robią się też w czasie zawieszenia zaworu EGR jak zapali jest ok ale zapalić to tylko z gazem i z wielkimi kłopotami, żeby to sprawdzić kup puszkę piwa, uwolni piwko z puszki i zrób z niej zaślepkę EGR i sprawdź jak zapali.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
raf666 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: opel
Model: omega b
Oznaczenie silnika (symbol): 2.0 16v
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 5
Wysłany: 2010-09-22, 21:01   

dzieki wielkie za szybkie odpowiedzi

jak juz odpali to silnik zachowuje sie ok (wchodzi na obroty prawidłowo ,nie jest zmulony )
wyje strasznie bo jest dziura w rurze wydechowej ale to chyba nie ma wiekszego znaczenia

w sobote omega mnie pieknie załatwiła
Mianowicie mechanik kazał sie przejechać i sprawdzić jak sie sprawuje
Przejechałem z 10 km i wszystko było ok ,samochód odzyskal nawet kopa którego mu wczesniej brakowało ,poprawnie chodził na benzynie i gazie ( gdyby nie to ze palił sie czek oraz zapalal jakby miał zaraz odleciec w kosmos mozna byloby pomyslec ze autko jest zdrowe )
ale ... do czasu , wykręciłem aby zawrócic ,zmienilem bieg na przód i nagle obroty zaczeły skakać jak szalone od 1000 do 4 tys i po kilku sekundach zdechł
odpaliłem z trudem ponownie ujechałęm z 3 metry i to samo
działo sie tak jeszcze z 2 razy az akumulator zdechł i już go nie odpaliłem
i musiałem zciagac do mechanika...:/

ps. możecie mi wyjaśnić bardziej łopatologicznie jak sprawdzić egr ( odłączyć przewody i zatkac wlot ? )
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 347 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3829
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-09-22, 21:14   

EGR musisz odkręcić i między EGR a kolektor podłożyć wyciętą podkładkę z puszki po piwie skręcić i odpalić, jeśli pomoże to dobrze jak nie możesz tę podkładkę zostawić bo EGR jest potrzebny jak trypel na h...... :lol:
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6997
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-09-22, 21:46   

lub czujnik temperatury do ecu
jest z tyłu silnika, pod DISem
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów czujnik położenia wału korbowego
mirekvip Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2011-09-12, 21:23
ArKos
Brak nowych postów Sintra 2.2 LPG, czujnik położenia wału
jak wymienić czujnik połozenia wału
patryk26 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 1 2012-09-05, 08:05
ArKos
Brak nowych postów Czujnik położenia wału .Opel zafira A 2.0 DTI
grigorji Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 0 2011-12-10, 13:18
grigorji
Brak nowych postów Wymiary wału korbowego ASTRA 1.4
astra f 1,4 8V
g Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 3 2011-10-16, 20:19
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 29