Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
DanielSzczecin Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
DanielSzczecin


Marka: Opel
Model: Insignia
Oznaczenie silnika (symbol): CDTI
Paliwo: DIESEL
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-10, 12:49   Niskie ciśnienie oleju opel insignia 2.0 160 km diesel

Witam wszystkich forumowiczów.

Otóż mój problem dotyczy dłuższego postoju auta. Samochód zazwyczaj na noc stawiam na ulicy i z rana gdy odpalam silnik wyskakuje mi komunikat koło 30 sekund do 40 sekund niskie ciśnienie oleju - wyłącz silnik.

Czy wiecie może co może byc przyczyna owego komunikatu?
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 556 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8046
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2015-01-10, 17:26   

DanielSzczecin napisał/a:
Czy wiecie może co może byc przyczyna owego komunikatu?

Niskie ciśnienie oleju...
Powiem wprost: masz kiepsko, bo koszty będą spore.
Do demontażu misa olejowa. Po jej demontażu weryfikacja stanu uszczelniacza smoka pompy oleju (sam uszczelniacz nie jest drogi) ale cena demontażu misy daje w kość. Jeśli masz auto z manualną skrzynią, to w ASO demontaż i montaż misy kosztuje ok. 1000zł, ponieważ trzeba zdemontować skrzynię biegów - 2 śruby z misy olejowej są schowane pod dwumasem.
Po wymianie uszczelniacza i montażu misy olejowej pomiar ciśnienia oleju wskaże, czy pompa oleju jest sprawna, czy wymaga wymiany. Pompa jest droga - od razu mówię. O używce możesz zapomnieć, bo możesz kupić badziew na wykończeniu, który będzie powodował komunikat znany ci obecnie.
Proponuję nigdzie nie jeździć tym autem - zatrzesz silnik na panewkach.
 
 
DanielSzczecin Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
DanielSzczecin


Marka: Opel
Model: Insignia
Oznaczenie silnika (symbol): CDTI
Paliwo: DIESEL
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-11, 02:02   

ArKos gdybym wcześniej przeczytał Twoja wiadomosc to w ogole bym go nie odpalal. Dzisiaj z rana (mówimy o sobocie) podjechalem do chlopakow skasowac bledy z komputera bo zapomnieli i wrocilem pod dom (w maxie 10 km) i tak sobie stal az do godziny 20:00 -stej.

Przy uruchomieniu silniaka znowu pojawił sie ten sam komunikat i po krótkiej pracy silnik zgasł. Także obawiam się, że Twoje przypuszczenia się spełniły... ;)

Teraz mam do Ciebie pytanie. Czy jeśli okaże się, że panewki są zatarte... Czy musze sciągac głowice silnika? I czy według Ciebie operacje naprawy uda się zrobic z dołu silnika włacznie z wymiana panewek?
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 556 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8046
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2015-01-11, 09:02   

Da się to zrobić bez ściągania głowicy pod warunkiem, że korbowody nie będą nosić śladów przegrzania. Po prostu nowe panewki, nowy wał, nowa pompa oleju, czyszczenie kanałów olejowych z opiłków i może być dobrze. Oczywiście musi zostać zdemontowana skrzynia. Tak naprawdę wygodniej będzie zdemontować silnik i robić go na stojaku - znacznie poręczniej.
Jeśli korbowody będą przegrzane, to góra do ściągnięcia i demontaż tłoków z korbowodami celem ich wymiany.
Tak czy siak już masz koszty liczone w tysiącach. Robocizna + panewki i wał + pompa oleju = ok. 2500 na teraźniejszym etapie.
 
 
DanielSzczecin Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
DanielSzczecin


Marka: Opel
Model: Insignia
Oznaczenie silnika (symbol): CDTI
Paliwo: DIESEL
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-19, 20:25   

ArKos zdecydowaiśmy, że wyciągamy cały silnik tak jest dużo poręczniej. I co do wału to też masz racje. Stary wał korbowy jest tak krzywy, że poprostu nadaje się tylko na złom. Blok silnika trafił do moto-szlifu, a ja aktualnie jestem w trakcie poszukiwania używanego wału korbowego. Myśle, że cała cała impreza ... wyniesie dużo mniej niż zakup używanego silnika, a ja przynajmniej będę wiedział co mam.
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 556 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8046
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2015-01-19, 21:07   

DanielSzczecin napisał/a:
cała impreza ... wyniesie dużo mniej niż zakup używanego silnika

Te silniki są drogie, bo padają jak muchy. 5000-5500 to niemało, a nie wiadomo co się kupi.
 
 
marh1 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: opel
Model: insignia
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 cdti
Paliwo: DIESEL
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-02-20, 10:39   

Witam!
Ja też jestem na etapie, takiego remontu. Powiedz jakie panewki założyłeś pod ten wał, bo do isnsigni w żadnych katalogach nie występują i ile Cie skasowali na Kurzej za zrobienie bloku?
 
 
Dan Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
Młodszy grzebacz


Marka: Opel
Model: Insignia
Oznaczenie silnika (symbol): A20DTH
Paliwo: DIESEL
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 1
Wysłany: 2015-09-11, 01:48   

Eh mnie też ta usterka dopadła, panewka stuk puk ale co najlepsze komunikatu o niskim ciśnieniu brak, dopiero na drugi dzień jak do mechanika podjeżdżałem to sie pojawił komunikat na chwile jak stałem na światłach na biegu jałowym po dodaniu gazu komunikat znikał.

Wał już kupiłem (stan bdb i wizualnie i parametrami), pewnie jeszcze trzeba bedzie korbowód wymienić ten na którym sie panewka posypała ale właśnie teraz kwestia panewek:

główne są z zamkiem i rożnią się numerem cześci i kolorami (czerwony, niebieski, żółty, brązowy, zielony i czarny) należało by jakoś dobrać kolory do wymiarów na wale, gdzie moge znalezć wymiar wew. śr. panewki?

kolejne pytanie to czy potwierdzacie ze panewki korbowodowe są bez zamkowe?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Niezależny serwis Opel / Ford w Siemianowicach zaprasza!
ArKos Ogłoszenia komercyjne 5 2018-05-24, 18:41
ArKos
Brak nowych postów Niskie ciśnienie oleju - 2.0 cdti - Insignia, Astra, Alfa
kaliope Mechanika 0 2017-12-28, 21:43
kaliope
Brak nowych postów Pękniety wałek rozrządu opel insignia 2.0 160 km diesel
DanielSzczecin Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 3 2015-01-10, 17:28
ArKos
Brak nowych postów Opel monowtrysk niskie ciśnienie paliwa
autominus Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 2 2016-11-24, 06:18
Grzes997


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 25