Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Redakcja | Kontakt | RSS | Statystyki | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2010-09-19, 23:23
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel/VW
Model: AstraG/Calibra/Polo
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 429 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6704
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-02-28, 10:35   [nadwozie] Naprawa mechanizmu biegów Opel

Pierwszą przeważnie do wymiany rzeczą jest bolec na wybieraku (19).



Jeśli nie pomaga, trzeba zakupić:

* zestaw naprawczy, czyli części 9, 10, 11, 12, 13 – całość w ASO kosztuje 65zł
* łącznik (15) – koszt około 35zł

Jeśli po wymianie tych rzeczy nie jesteśmy usatysfakcjonowani, trzeba się zabrać za część przy lewarku. Ja dziś postawiłem na gumę (7) która jest na kulce dźwigni, nie powiem, jest mniejszy luz na gałce.



Można ty wymienić jeszcze części 9, 11, 12, 16, 17 i biegi powinny być jak w nówce. Pokażę pokrótce proces wymiany gumy.

Należy zdjąć mieszek, po prostu złapać tam, gdzie ja, tylko z obu stron i pociągnąć do góry.



Teraz ukazuje nam się bardzo brudna komora (to właśnie starta guma ze smarem). Od razu zaznaczyłem kołek z zabezpieczeniem, który musimy wyjąć. Palcami odpiąć go z drążka i wyjąć.



Teraz możemy wyjąć drążek, zaznaczona guma do wymiany i nowa, dziś zapłaciłem w ASO 16,50zł.



Śrubokręcik – i guma jest nasza.



Oczyścić rowek, założyć nową gumę. Oczyścić drążek ze starego smaru, posmarować nowym (może być pewnie każdy, ja użyłem ŁT 43).



Montaż w kolejności odwrotnej i już mamy sprawne biegi.

Całość z fotkami zajęła mi jakieś 10 minut.

Może dodam sposób regulacji biegów.

Wykorzystam fotkę Darka. Żółta strzałka pokazuje zaślepkę, którą trzeba wyjąć.



Szykujemy sobie kołeczek, wiertło, coś, co ma 4,5-5mm średnicy. Ustawiamy lewarek na luzie, wkładamy kołeczek w miejsce zaślepki, przekręcamy lekko wybierak w prawo, aż kołeczek nam 'wskoczy" w blokadę. Teraz luzujemy śrubę łączącą mechanizm "pająka" wybieraka z dźwignią zmiany biegów (klucz 13mm), dostępna jest od spodu auta. Przydałby się jeszcze ktoś, kto nam przytrzyma drążek.

Ustawiamy drążek w pozycji "luz", w linii biegów 1 i 2, czyli ma dotykać lewej strony obudowy mechanizmu. Jest w mechanizmie jeszcze otwór na zablokowanie dźwigni prętem 5mm, jeśli nikt nie chce nam pomóc. Ja tam wolę pomagiera.

Teraz nurkujemy pod auto i dokręcamy śrubę. Kołeczek out, założyć zaślepkę i mamy ustawione biegi. Nie zapominajcie o zaślepce, ja zapomniałem i ponad litr oleju zgubiłem .

Są skrzynie, w których na zaślepce jest sprężynka, tych się nie wyjmuje, to jest gotowa blokada skrzyni, to się wciska.

Przy historiach z "zaciętym" biegiem, "zniknięciem" kilku biegów trzeba poluzować połączenie drążka z samolotem w pierwszej kolejności.



Autor: ja37

Źródło: http://forum.opel24.com



przypis:
Tego typu mechanizm biegów posiada większość starszych Opli - Corsa A, B, Kadett, Vectra A, Calibra, Astra F, G, Ascona, więc poradnik odnosi się i do nich.
/ArKos/
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [nadwozie] Naprawa mechanizmu wycieraczek Seicento
Fotoporadnik
ArKos Fiat 0 2010-02-27, 18:51
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Naprawa mechanizmu h.ręcznego-tarczobębny Nubira
ursus Daewoo 0 2012-09-28, 13:12
ursus
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [nadwozie] Naprawa klamki Opel Omega
fotoporadnik
Bartas Opel 0 2010-05-08, 20:35
Bartas
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik diesel]Wymiana tulei mechanizmu zmiany biegów (ASB)
Mercedes E klasa W210
Bartas Mercedes 0 2010-04-11, 11:16
Bartas


Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 24