Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
groch10 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 16
Wysłany: 2015-06-23, 16:43   Jaka skrzynia do astry G x16xel?

Witam,
Jestem nowy na forum, więc wybaczcie jeśli ten temat sie pojawił. Mam astre G 2002 rok z silnikiem z16xe, niestety silnik odmówił już współpracy- zatarł się. Mam możliwość kupić silnik od kolegi x16xel (wiem że jest w dobrym stanie i niedużym przebiegiem). Chciałbym się dowiedzieć czy skrzynie biegów którą mam w swojej asterce będzie pasowac do tego silnika? Czy wystarczy wyjąć mój silnik i wsadzić nowy i wszystko będzię ok, czy coś jeszcze musiałbym zmieniać? Będę bardzo wdzięczny za pomoc :)
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 548 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8003
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2015-06-23, 17:45   

Osprzęt silnika jest inny. Skrzynia będzie pasować.
 
 
groch10 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 16
Wysłany: 2015-06-23, 21:02   

ArKos dziękuję za informację. Tak jak piałem jestem świeżak i staram się jakoś to forum ogarnąć żeby robić wszystko tak, żeby nie utrudniać innym korzystania z niego. Ogólnie to mogę kupić nie tylko silnik x16xel ale całą astrę z tym silnikiem (koledze gościu wjechał w bok i ma szkodę całkowitą, odda mi to auto za 1200zł, więc będę miał całą masę cześci do niej, komora silnika jest nie naruszona, cvały osprzęt również), więc gdybyś był tak miły i powiedział mi co dokładnie powinienienem przełożyć żeby ten silnik u mnie działał jak należy to naprawdę bym był wdzięczny :) Przekładkę już kiedyś robiłem ale to w daewoo i generalnie z identycznym silnikiem, wiec była tylko zamiana i wszystko działało od razu :]
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 548 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8003
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2015-06-24, 06:24   

Do odpalenia X16XEL potrzebujesz oprócz silnika z osprzętem:
1. wiązka elektryczna silnika
2. sterownik
3. pętla immobilisera wokół stacyjki
4. pestki immo z kluczyków (transpondery) - należy je podmienić z tymi, które są obecnie w kluczykach. Jeśli zostaną stare i po prostu dodasz nowe np trzymając je obok pętli to nie odpali.
 
 
groch10 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 16
Wysłany: 2015-06-24, 11:31   

Yhm, rozumiem. Tak wygląda ta astra którą kupię http://www.fotosik.pl/pok...1da972a78f.html Można powiedzieć, że jest cała, odpala normalnie i jeździ ale zostawia 4 ślady więc miała iść na złom. Rozumiem o co chodzi z wiązką i sterownikiem :) Co kluczyków to ja miałem jeden a rozbitek ma dwa, czyli najlepiej chyba będzie przełożyć stacyjkę z pętlą i zamki, to powinno działać no i będę miał zapasowy kluczyk z pilotem, co o tym myślisz ArKos? No i jeszcze jedno istotne pytanie, co dokładnie z osprzętu silnika x16xel miałbym przełożyć? Kolektory i co jeszcze? Czy mocowanie i łapy od mojego z16xe bedą pasowały do x16xel?
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 548 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8003
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2015-06-24, 15:33   

groch10 napisał/a:
najlepiej chyba będzie przełożyć stacyjkę z pętlą i zamki,

Po co?
Starczy pętlę wokoło stacyjki - oba czipy będą pozwalały na odpalenie, a problem drugiego kluczyka jest banalnie prosty: DOROBIĆ. Są surowe kluczyki oplowskie. Za 3 dychy unikasz całego dnia zabawy z przekładaniem stacyjki i zamków.

groch10 napisał/a:
co dokładnie z osprzętu silnika x16xel miałbym przełożyć? Kolektory i co jeszcze? Czy mocowanie i łapy od mojego z16xe bedą pasowały do x16xel?

Skoro masz wiązkę z X16XEL razem ze sterownikiem, to wkładasz CAŁY KOMPLETNY X16XEL. Żadnego osprzętu nie zmieniasz. Łapy te co są przykręcone do X16XEL też - nawet ich odkręcać nie trzeba. Sory - jej, bo jest jedna przy rozrządzie.
 
 
groch10 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 16
Wysłany: 2015-06-24, 16:15   

Masz rację, kwestia kluczyków tutaj byłaby bardzo ułatwiona robiąc to w ten sposób :D

Ok, silnika nie ruszam tylko całego wyjmuje i przekładam ze wszystkim co przy nim jest, tylko łapę przy rozrządzie musiałbym założyć od mojego z16xe, tak?

A układ chłodzenia? Będą pasowały wszystkie węże?

Wybacz, że tak dopytuje o wszystko, trochę jak laik ale chciałbym to zrobić naprawdę porządnie i pojeździć jeszcze trochę moją czarnulką :)
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 548 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8003
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2015-06-24, 19:01   

groch10 napisał/a:
Wybacz, że tak dopytuje o wszystko, trochę jak laik tylko łapę przy rozrządzie musiałbym założyć od mojego z16xe, tak?

Ale z czytaniem ze zrozumieniem też są zaciachy :P
ArKos napisał/a:
Łapy te co są przykręcone do X16XEL też - nawet ich odkręcać nie trzeba. Sory - jej, bo jest jedna przy rozrządzie.


groch10 napisał/a:
A układ chłodzenia? Będą pasowały wszystkie węże?

Powinno być to samo.
 
 
groch10 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 16
Wysłany: 2015-06-24, 19:09   

Tak z ciekawości to powiedz, czy Ty pracujesz w serwisie opla? ;>
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
capo di tutti capi



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 548 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8003
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2015-06-24, 19:57   

Pracowałem.
 
 
groch10 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz



Marka: Opel
Model: Astra
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 16
Wysłany: 2015-06-24, 20:06   

Fajnie :) jak już się zabiorę za robotę i nasuna mi się jakieś pytania/problemy to będę pisał, ok? :)

[ Dodano: 2015-06-25, 13:28 ]
ArKos, a mógłbyś mi powiedzieć czy głowica od x16xel pasuje do z16xe?

[ Dodano: 2015-06-26, 10:52 ]
Czy ktoś zna odpowiedź na powyższe pytanie? Proszę o pomoc- pilna sprawa.

[ Dodano: 2015-06-26, 11:03 ]
No chyba, że powinienem skierować to pytanie w innym dziale, jeśli tak to proszę admina o taką informację i dokonam zmiany ;)
 
 
bubu1769
Nowicjusz


Marka: Opel
Model: Vectra B
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE/X16XEL
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 1
Wysłany: 2018-01-11, 11:23   

Pozwólcie że odkopie trochę temat.
Ostatni popełniłem wymianę silnika Z16XE na X16XEL w Vectrze B, z tą małą różnicą że sterowanie i osprzęt zostało od Z16XE.
Mocowania wszystkie pasują, osprzęt w większości jest kompatybilny (brak kanałów od EGR w głowicy X16XEL), jedyna większa modyfikacja to przerobienie czujnika wału z mocowanego w bloku na mocowany przy kole pasowym (kwestia wymiany wtyczki). Jedyny mankament jaki na razie zauważyłem to prawdopodobnie przesunięcie sygnału na kole pasowym względnie tego co podawał pierścień na wale, skutkuje to zbyt późnym zapłonem a co za tym idzie słabą mocą i ogromnym spalaniem. Puki co przesunąłem szczelinę klina na kole pasowym co znacznie poprawiło osiągi ale muszę to jeszcze dopracować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SWAP X14NZ na C16SE/X16XEL - jaka kompatybilność?
smk001 Napęd - silnik, skrzynia biegów 0 2012-04-12, 07:36
smk001
Brak nowych postów [Renault 19] Jaka skrzynia biegów bedzie pasować
konrad509 Skrzynia biegów 9 2013-10-25, 21:05
konrad509
Brak nowych postów ściągacz i sprężyny do astry
co kupić?
Dawid Podwozie 9 2012-03-01, 19:47
Krhid
Brak nowych postów SWAP z Omegi B 2,0 do Astry F 1,4
Czy da rade ??
Bobi Napęd - silnik, skrzynia biegów 8 2011-01-22, 20:02
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 31