Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
luciusz
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): Z14XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 63
Wysłany: 2012-08-09, 15:31   Jak sprawdzić moduł zapłonowy silnik z14xe?

Jak można sprawdzic czy nie ma przebicia w module zapłonowym Astra G z14xe. Auto przy ruszaniu dławi sie przez 2 sek potem ok. Na LPg strzela.
Czy wystarczy w ciemności poobserwować? wyjąłem moduł niby końcówki trochę na biało są ośniedziałe, ale to chyba normalne. Biały nalot jest od środka "przewodu" i minimalna ilość prawie (niewidoczny) z 2 cm powyżej styku ze świecą. Sam nie wiem czy to jest to. Czy można podpiąć pod jakiś czytnik, miernik itp?
_________________
luciusz
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
automux Sam Naprawiam Audi
Moderator
ManCats



Marka: Opel,Fiat
Model: VB / Seicento
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV / 900
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 141 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 2034
Skąd: ZMC
Wysłany: 2012-08-09, 20:55   

luciusz napisał/a:
niby końcówki trochę na biało są ośniedziałe,


To przedłużki z innego silnika i są jasne ale przebicia wyglądają tak :
Zrobiłem fotki siwych bo czarnych już nie znalazłem





Na czarnych przedłużkach przebicie wychodzi na biało.
_________________
Jeżeli piszę bez polskich znaków, to piszę z komórki.
Robert
 
 
 
luciusz
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): Z14XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 63
Wysłany: 2012-08-09, 22:18   Wygląd czarnych

Cholera nie miałem jak zrobić zdjęć. Te obrączki to oplatają cały przewodzik? Tak mi się zdaje. U mnie ten biały nalot to bardzo słaby, taki jakby talkiem albo mąką ktoś sypnął, schodzi po starciu palcem. W miejscu styku ze świecami +/- 2 cm w górę. Po środku nic, czarne. Czyli ma sie rozumieć że jak jest przebicie to szlag trafia izolacje i pali plastik? Jutro zrobię rysuneczek i wkleję jakoś. Dzięki za fatygę i zrobienie zdjęć ;-) . Muszę jeszcze poczytać o budowie tego modułu. To są cztery oddzielne cewki połączone jednym ze źródłem prądu czy jak?

[ Dodano: 2012-08-09, 23:06 ]
Byłem właśnie na świeżym powietrzu z moim autem :-o . Może nie było ciemno jak w d...... u murzyna i nie miałem ze sobą spryskiwacza z woda,ale ściągnąłem pokrywę silnika i loknąłem na moduł. Ja tam żadnych iskierek nie widzę. A może by na mokro go jeszcze potraktować. Chodż logicznie myśląc przedłużki idą w dól i są niewidoczne. Widać tylko wierzch modułu. Czy przy silnym przebiciu byłoby widać iskry z dołu? A te pierścionki to tylko nalot czy plastik wypalony ma być?
_________________
luciusz
 
 
automux Sam Naprawiam Audi
Moderator
ManCats



Marka: Opel,Fiat
Model: VB / Seicento
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV / 900
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 141 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 2034
Skąd: ZMC
Wysłany: 2012-08-10, 07:38   

To jest nalot nie wypala dziur a przedłużki masz schowane więc nie ma co u ciebie pryskać wodą. podmień ze szrotu na próbę.
_________________
Jeżeli piszę bez polskich znaków, to piszę z komórki.
Robert
 
 
 
luciusz
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): Z14XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 63
Wysłany: 2012-08-10, 09:54   

Też tak mi sie wydaje i zamierzam podmienic na próbę z innego samochodu. U mie to białe tylko w miejscu zetknięcia ze świecą jest. Ale to chyba normalne, tak mi sie zdaje. Cały problem w tym, że auto strzela na LPg a benzyna Ok. Każdy mówi co innego. Że na benzynie bedzie dobrze a na gazie to już nie, I co mam zrobić? Jak na benzynie wszytsko śmiga a LPg wali jak z moździerza?
_________________
luciusz
 
 
Wasyl Sam Naprawiam Audi
Zasłużony



Marka: Opel
Model: Kadett, Senator
Oznaczenie silnika (symbol): c20xe, c30se
Paliwo: PB
Pomógł: 19 razy
Wiek: 24
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 634
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-10, 11:09   

A nie lepiej wykręcić świece, wsadzić je w moduł, odciąć paliwo i jeden kręci rozrusznikiem, a drugi patrzy na ew. przebicia?
 
 
 
automux Sam Naprawiam Audi
Moderator
ManCats



Marka: Opel,Fiat
Model: VB / Seicento
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV / 900
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 141 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 2034
Skąd: ZMC
Wysłany: 2012-08-10, 11:57   

Wasyl napisał/a:
A nie lepiej wykręcić świece, wsadzić je w moduł, odciąć paliwo i jeden kręci rozrusznikiem, a drugi patrzy na ew. przebicia?

Bardzo dobry pomysł ;-)
_________________
Jeżeli piszę bez polskich znaków, to piszę z komórki.
Robert
 
 
 
luciusz
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): Z14XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 63
Wysłany: 2012-08-10, 13:22   

No tak, ale czy wtedy tego co trzyma nie pie....... prądem o dużym natężeniu jak jest przebicie. Tez o tym myślałem, ale co z silnikiem wtedy. Rozrusznik go kreci a cylindry zalewane są wtedy paliwem chyba. Ja te iskry to gdzei maja niby sie pojawić. Na połączeniu przedłużki i świecy? Chyba nie, raczej na przedłużce.

[ Dodano: 2012-08-10, 13:26 ]
A g....... tam są dwie wiązki od modułu. Jedna jest na kostce, drugą taką na 5 cm długości się przykreca razem z modułem do silnika. Nie da chyba rady takiej próby dokonać.
_________________
luciusz
 
 
Wasyl Sam Naprawiam Audi
Zasłużony



Marka: Opel
Model: Kadett, Senator
Oznaczenie silnika (symbol): c20xe, c30se
Paliwo: PB
Pomógł: 19 razy
Wiek: 24
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 634
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-10, 13:58   

luciusz napisał/a:
No tak, ale czy wtedy tego co trzyma nie pie....... prądem o dużym natężeniu jak jest przebicie.

Nie, bo moduł z wciśniętymi świecami będzie leżał na silniku, a on będzie tylko patrzył

luciusz napisał/a:
Tez o tym myślałem, ale co z silnikiem wtedy.

No nijak nie odpali...

luciusz napisał/a:
Rozrusznik go kreci a cylindry zalewane są wtedy paliwem chyba.

Jak odepniesz pompę paliwa, to nie zaleje silnika

luciusz napisał/a:

A g....... tam są dwie wiązki od modułu. Jedna jest na kostce, drugą taką na 5 cm długości się przykreca razem z modułem do silnika. Nie da chyba rady takiej próby dokonać.


Wyciągasz moduł, przekręcasz go o 45 stopni fajkami do siebie, kładziesz tam gdzie leżał, masujesz końcówki świec i wsio
 
 
 
luciusz
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Astra G
Oznaczenie silnika (symbol): Z14XE
Paliwo: LPG+PB
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 63
Wysłany: 2012-08-10, 14:09   

Pompy odciąc niestety nie umiem, a u mnie biały nalot taki schodzacy po wytarciu palcem to sie znajduj tylko w miejscu styku ze swiecą, szczególnie "od środka" i jest go mało o wiele mniej niż na zdjeciach. Czy tak ma być?

[ Dodano: 2012-08-10, 14:13 ]
"A te iskry to gdzie maja niby sie pojawić. Na połączeniu przedłużki i świecy? Chyba nie, raczej na przedłużce"
Czy możnaby jeszcze dostać odpowiedx na to pytanie? ;-)
_________________
luciusz
 
 
Wasyl Sam Naprawiam Audi
Zasłużony



Marka: Opel
Model: Kadett, Senator
Oznaczenie silnika (symbol): c20xe, c30se
Paliwo: PB
Pomógł: 19 razy
Wiek: 24
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 634
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-10, 14:58   

luciusz napisał/a:

"A te iskry to gdzie maja niby sie pojawić.

Niby gdziekolwiek między modułem a świecą.

luciusz napisał/a:

Pompy odciąc niestety nie umiem

Podnosisz tylną kanapę i wyjmujesz wtyczkę z pompy, chyba, że masz zewnętrzną, to klękasz przy prawym tylnym kole i to samo co pod kanapą
 
 
 
szymon 1587cm3 Sam Naprawiam Audi
Moderator
Diesel niet :(


Marka: Opel
Model: vectra
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6 8V (x16sz)
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 125 razy
Wiek: 27
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 1984
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2012-08-10, 19:21   

Wasyl napisał/a:
Podnosisz tylną kanapę i wyjmujesz wtyczkę z pompy, chyba, że masz zewnętrzną, to klękasz przy prawym tylnym kole i to samo co pod kanapą


Pod maska jest przekaznik, pod którąś osłona z bezpiecznikami kolor rózowy/fioletowy
_________________
 
 
 
Wasyl Sam Naprawiam Audi
Zasłużony



Marka: Opel
Model: Kadett, Senator
Oznaczenie silnika (symbol): c20xe, c30se
Paliwo: PB
Pomógł: 19 razy
Wiek: 24
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 634
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-11, 10:03   

szymon 1587cm3 napisał/a:

Pod maska jest przekaznik

Jeśli jest od samej pompy, to jak najbardziej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Fiat Uno 1.0ie 97r. - moduł zapłonowy
blizu Elektryka i elektronika 1 2011-06-03, 22:28
Grzes997
Brak nowych postów Katalizator z14xe, jak sprawdzić
luciusz Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 10 2012-08-08, 16:10
automux
Brak nowych postów Fiat Punto 1,1 97r z LPG - układ zapłonowy i obroty
Auto gasnie obroty faluja
punciak Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 25 2011-01-12, 11:40
punciak
Brak nowych postów AUDI A6 C5 zalany moduł konfortu
BOMBA63 Elektryka i elektronika 2 2010-09-04, 09:44
BOMBA63


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 29