Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
holcu Sam Naprawiam Audi
Administrator



Marka: Kia
Model: Sorento
Oznaczenie silnika (symbol): 2.5 CRDi
Paliwo: DIESEL
Zaproszone osoby: 480
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 625
Skąd: Sarajevo
Wysłany: 2010-05-12, 09:39   Honda CRV, 00 r. Woda z silnika do zbiornika wyrównawczego

Nasz czytelnik posiada Honde CRV z 2000 roku. Auto wyposażone w zagazowany silnik benzynowy. Problem naszego czytelnika, polega na tym, iż przy dynamicznej jeździ, woda zostaje wyrzucona do zbiorniczka wyrównawczego a następnie na zewnątrz pojazdu przez co bardzo szybko rośnie temperatura

Chcąc usunąć usterkę Użytkownik wymienił


- termostat
- przestawił mieszalnik gazu poniżej poziomu korka chłodnicy
- ciśnienie w cylindrach równe jest 12.5, dzięki czemu wnioskuje, że uszczelka spod głowicy jest w dobrym stanie

Proszę o radę oraz ewentualne wskazówki co jeszcze mógłby sprawdzić.
_________________
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 449 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7042
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-05-12, 12:12   

Cytat:
- ciśnienie w cylindrach równe jest 12.5, dzięki czemu wnioskuje, że uszczelka spod głowicy jest w dobrym stanie


nie wiem jak honda, ale na przykładzie forda scorpio:
kanały chłodzące głowicy posiadały "korki", których nieszczelność powodowała wywalanie płynu
sytuacja miała miejsce tylko na zagrzanym silniku, pomiar kompresji był ok, na niskich obrotach też zjawisko nie występowało
dopiero przy mocno zagrzanym silniku i na wyższych obrotach powstawało ciśnienie w układzie chłodzenia
lekarstwem było wykręcenie "korków" i wkręcenie ich na klej do metalu
wczesniej pół silnika wymieniono - głowica była prześwietlana i przechodziła próby szczelności w zakładzie regeneracji głowic, 2 nowe uszczelki głowicy, planowanie bloku...
konkretnie był to silnik 2,0 DOHC EFI
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
Opel Mokka Cosmo - 2014 1.4T
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 349 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3863
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-05-12, 14:10   

Ja bym stawiał jednak na tę uszczelkę pod głowicą, mimo równego ciśnienia w cylindrach które mierzy się na kręcącym rozruszniku, jak Kolega napisał rzecz dzieje się podczas dynamicznej jazdy co skutkuje wzrostem temperatury i w tej sytuacji może powiększać się jakieś mikro pęknięcie na uszczelce, głowicy lub nawet bloku silnika, moja propozycja zdjąć głowice sprawdzić uszczelkę a głowicę dać do planowania, poskładać wypróbować.
 
 
prezesik25 Sam Naprawiam Audi
Zasłużony
VAG grupa



Marka: Volkswagen
Model: golf 3 i fiat stilo 5D
Oznaczenie silnika (symbol): 1.4 ABD i 1.9 JTD
Paliwo: LPG+PB
Zaproszone osoby: 103
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 379
Skąd: Łęczyca / Daszyna
Wysłany: 2010-05-12, 15:35   

też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Przerabiałem to u siebie już 2x. Wywalało płyn przez zbiorniczek, wymieniałem termostaty, korki zbiorniczka itp. Uszczelka pod głowicą skorodowała między płaszczem wodnym a cylindrem, spaliny z komory spalania przedostawały się do układu chłodzenia, ciśnienie w układzie rosło i wywalało przez zbiorniczek.
Słyszałem przypadki, że nawet węże od płynu mogą pękać takie ciśnienie potrafi sie wytworzyć.

Radzę wymienić uszczelkę pod głowicą + planowanie, no i ori uszczelka pod głowicę.

U mnie uszczelka (zamiennik) za 15 zł wytrzymała 3 lata (90 tys.km) i skorodowała w w/w miejscu. Kupiłem ori uszczelkę za 60 zł i narazie 20 tys.km jest spokój.
_________________

 
 
 
rafi195 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
sam naprawiam



Marka: opel
Model: omega
Oznaczenie silnika (symbol): 2,5 TD
Paliwo: DIESEL
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 10
Skąd: małopolska/Chrzanów
Wysłany: 2010-05-12, 15:42   

najpierw bym sprawdził podmienił korek od zbiorniczka wyrównawczego..jak nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia i temp. rośnie wtedy szybko.
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 449 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7042
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-05-12, 17:19   

rafi195 napisał/a:
najpierw bym sprawdził podmienił korek od zbiorniczka wyrównawczego..jak nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia i temp. rośnie wtedy szybko.


w oplu zdecydowanie tak

tyle że nie wiadomo, czy honda ma takie samo rozwiązanie

w oplu korek robi właśnie takie jaja - konkretnie zaworek zwrotny pod korkiem który odpowiada za odpowietrzenie układu chłodzenia i utrzymanie właściwego ciśnienia na poziomie 1,5 bara, ale czy honda to ma? :roll:
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
Opel Mokka Cosmo - 2014 1.4T
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 349 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3863
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-05-12, 18:48   Re: Honda CRV, 00 r. Woda z silnika do zbiornika wyrównawcze

Dokładnie ArKos rozpisujemy się a właściciel Hondy milczy, druga niepokojąca mnie sprawa to jest
holcu napisał/a:
Nasz czytelnik posiada Honde CRV z 2000 roku.


Czy nasi czytelnicy nie mają klawiatury, z całym szacunkiem dla Admina „holcu” dziś to już trzeci taki temat
TU MOŻNA POCZYTAĆ , I TU
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 449 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7042
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-05-12, 19:05   

fakt, nieco dziwne podejście ludzi do własnych problemów

czasem nawet z pozoru mało istotna informacja na temat problemu może okazać się rozwiązaniem

poczekamy co napisze holcu...
domyślam się, że dostał maila numer pierdylion czterysta siedemdziesiąt, a treśc zaczyna się od:

"witam... czytam wasze forum i mam problem z samochodem..."

najprostsza rada dla czytających:

załóż konto i opisz problem - na pewno znajdzie się grupa ludzi chcąca pomóc w jego rozwiązaniu :-P
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
Opel Mokka Cosmo - 2014 1.4T
 
 
rafi195 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
sam naprawiam



Marka: opel
Model: omega
Oznaczenie silnika (symbol): 2,5 TD
Paliwo: DIESEL
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 10
Skąd: małopolska/Chrzanów
Wysłany: 2010-05-12, 22:13   

ArKos napisał/a:


w oplu zdecydowanie tak

tyle że nie wiadomo, czy honda ma takie samo rozwiązanie


chociaż nie miałem z tym modelem odczynienia ale na pewno ma.każdy mobil ma podobne rozwiązanie układu chłodzenia..
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 349 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3863
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-05-13, 05:39   

Honda CRV ma podobny układ chłodzenia jak nasze stare Polonezy, zbiorniczek jest bez ciśnieniowy a zaworek zwrotny jest w korku na chłodnicy i tam może tkwić problem, może starczy odkręcić wyczyścić i po kłopocie.
 
 
holcu Sam Naprawiam Audi
Administrator



Marka: Kia
Model: Sorento
Oznaczenie silnika (symbol): 2.5 CRDi
Paliwo: DIESEL
Zaproszone osoby: 480
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 625
Skąd: Sarajevo
Wysłany: 2010-05-13, 09:05   

ArKos napisał/a:

poczekamy co napisze holcu...


Tak jak wspomnieliście są to pytania, które nadesłano na maila. A tak jak Arek mówi różne tam rzeczy czytam, ale to to jeszcze pikuś - gorzej jak dzwonią, że trzeba im coś tłumaczyć, albo przekonują Cię ze jesteś w błędzie, czy wyrazić swoje zadowolenie bądź niezadowolenie.

Postanowiłem jednak, że ze względu na to, iż w przyszłości jakiś user może mieć podobny problem wpisze w googlarkę i jeśli poruszymy my ten problem u siebie na forum to userowi wywali się nasza strona na czołowym miejscu - więc poniekąd kliknie i być może z nami zostanie - stąd głównie tym się kierowałem, gdyż różnych sposobów szukam aby zdobyć Użytkownika.
_________________
 
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 349 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3863
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-05-13, 12:21   

holcu dobrze by było jak by jeszcze na koniec była informacja co było przyczyną usterki i jak została usunięta, zadając pytanie przez czytelnika „co to może być” my piszemy i domyślamy się jak daną usterkę usunąć i czasem bywa że pomysłów jest dużo a usterkę usunięto w jeden sposób który warto by opisać na forum.
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 449 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7042
Skąd: z ASO
Wysłany: 2010-05-13, 13:01   

dlatego ja jestem przeciwny dziecinnym zachowaniom dorosłych

auto to nie zabawka
to rzecz, od której niejednokrotnie zależy czyjeś zdrowie i życie (bezpieczeństwo) a ludzie traktują to lajtowo

kurde, lepiej wydać kase na telefon, pitolić i biadolić, zamiast za darmo założyć konto i opisać problem?
mało tego, na forum foty można dostać do pomocy, można odpowiadać na zadawane pytania pomagające zlokalizować źródło problemu

ja wiem, walka o użytkownika, przyjazność dla użytkownika, ale pewnych rzeczy robić się nie powinno

dlatego też podtrzymuję swoje zdanie, które mam od początku:
samnaprawiam to nie jest hotline 24h, gdzie sie dzwoni i sie dostaje poradę
to jest forum dyskusyjne i portal, które stanowią swoistą biblioteke i z której trzeba korzystać czyli wykazać minimum zaangażowania - książki też się same nie czytają

holcu

mam propozycję
umieść w widocznym miejscu portalu i dodatkowo w oczoyebnym kolorze, że wszelkie problemy techniczne rozwiązujemy tylko i wyłącznie na forum a nie przez telefon

zyskujemy tym samym kilka rzeczy:
1. uciekamy od niewygodnych telefonów, w niewłaściwym miejscu i niewłaściwym czasie - każdy ma jakieś prywatne życie i każdy chce mieć spokój
2. nie bierzemy odpowiedzialności za klienta - źle zrozumie czy przekręci coś, co usłyszał, zrobi, popsuje a potem będzie miał wielkie pretensje "bo tak mu powiedziano" - w wypadku forum mamy czarno na białym o co pytał, jak pytał, co mu powiedziano i jak zalecono
3. zamiast upierdliwych telefonów mamy dodatkowego użytkownika piszącego na forum, a jego problem jest kopalnią wiedzy dla następnych ludzi czytających forum
4. nie mamy jakiegokolwiek pożytku z udzielonego wsparcia - idea forum nie polega na skupianiu się na jednej osobie, z samej definicji forum to publika, to ludzie a nie człowiek

przemyśl to Łukasz
ja byłem, jestem i będę przeciwny takim telekonferencjom - po prostu grzecznie kończę rozmowę "przepraszam, nie mogę teraz rozmawiać, proszę opisać swój problem na forum - gwarantuję, że pomoc zostanie udzielona"

i koniec dyskusji...
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
Opel Mokka Cosmo - 2014 1.4T
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 349 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3863
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-05-13, 13:34   

:jupi: Brawo Arek jestem za tym i w pełni Cię popieram :jupi: hasło tygodnia Kostek na Prezydenta :lol2: :lol2:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów wybija wodę ze zbironicza wyrównawczego Honda Civic VI 1.6
gwizdek1982 Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 18 2012-06-03, 20:08
ArKos
Brak nowych postów HONDA CRV - przegrzewanie silnika
HondaB20Z1 Instalacje LPG 9 2013-03-31, 09:00
Arkom
Brak nowych postów Przegrzewanie sie silnika w trakcie jazdy - Honda CR-V
hitchee Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 4 2011-04-18, 22:11
hitchee
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana zbiornika paliwa Vectra B
fotoporadnik - od maniek02
ArKos Opel 0 2011-08-21, 13:38
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,52 sekundy. Zapytań do SQL: 36