Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
profil84 Sam Naprawiam Audi
Początkujący


Marka: Ford
Model: Escort
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 30
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 41
Wysłany: 2011-06-04, 17:05   [Ford Escort mk7 1.6]Hamulce przód,tłok sie nie chce schować

Jakiś czas temu jak silnik zaczął się bardziej grzać po około 15min jazdy, zjechałem na bok i zobaczyłem że przednie lewe koło jest bardzo gorące, pomyślałem że klocki już są skończone i trze o metal. Kupiłem zestaw klocków na przód, wiozłem się do wymiany od prawego koła, klocki były tam tylko trochę zużyte ale zmieniłem na nowe, ledwo wcisnąłem tłok o kilka potrzebnych mm które mi brakowały do wciśnięcia na klocki układu z tłokiem.
Zabrałem się za lewe "chore" koło, 1 klocek był zużyty do 0 na 2 były jeszcze troszkę okładziny.
Włożyłem klocki i próbowałem wcisnąć tłok i nic, ani drgnie, użyłem zacisku do drewna, taki na prowadnicy, mocny ale nic nie pomogło, zjechałem aż rączkę na zacisku przez kombinerki, tłok ani drgnie.
Sprawdziłem blaszkę która jest przy amortyzatorze i która trzyma przewód, wszystko z nim w porządku, płyn hamulcowy do hamulca dochodzi, nie wiem co to może być, proszę o info osoby które miały podobny przypadek i jak sobie z nim poradziły.
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 445 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6955
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-06-04, 18:38   

Według mnie rdza albo brud zrobiły swoje. Guma osłaniająca tłoczek mogła gdzieś pęknąć. Najlepiej byłoby kupić zestaw naprawczy zacisku - około 50-60zł i wymienić. Jak wyjmiesz stary tłoczek to pewnie na jego powierzchni będą zdrowe wżery. Można ewentyalnie odkręcić zacisk, wymoczyć go w nitro i spróbować rozruszać. Jeśli jednak nabawił się wżerów, to niestety wymiana - może zacząc przeciekać.
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
profil84 Sam Naprawiam Audi
Początkujący


Marka: Ford
Model: Escort
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 30
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 41
Wysłany: 2011-06-04, 23:03   

No i będę się musiał zaopatrzyć w ten zestaw naprawczy i spróbować bo:
Pęknięcie jest na gumce otaczającej tłok, z kolei mój tłok jest gładki w dotyku na całym obwodzie oprócz górnego upapranego paska i wygląda tak:



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


Proszę o jego ocenę gdyż ja jestem żółtodziobem w naprawie samochodu i ciągle się uczę.

Tak się zastanawiam czy to że płyn nie cofa się z pod tłoka to nie wina jakiejś pompy?? Czy to może powodować rzeczywiście to pęknięcie na gumie??
No i co do tego pęknięcia to nie jestem pewien czy nie zrobiłem go sam jak wyciągnąłem tłok bo w nie ukrywam że próbowałem po wyciągnięciu go wcisnąć tylko że zauważyłem że jak się go wciska to gumka ładnie się składa ale jak już wspomniałem jestem żółtodziób i mogłem coś przeoczyć w związku z tą gumką.
No i jak wcześniej było przerwane to płyn by nie wyciekał?? bo przejechałem prawie 1000 km z tą usterką (konieczna podróż) a płynu hamulcowego nie ubyło.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 345 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3815
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-06-05, 07:07   

Moim zdaniem tłoczek jest ok, kup tylko nowe gumy czyli ta co jest w zacisku i osłonka, wszystko dobrze wyczyść pozakładaj nowe gumy a tłok wciskaj na smar, jest do tego celu specjalny smar ale doskonale radzi sobie i często stosuje smar o nazwie Nivea kosmetyczna :lol: poskładaj wszystko odpowietrz a potem proponował bym zdjęcie zacisku z jarzma i dokonaniu próby kolega musiał by Ci delikatnie naciskać na pedał hamulca a Ty obserwujesz czy wychodzi potem spróbować go wcisnąć jak nie będzie zbyt dużych oporów to poskładaj wszystko i jazda w drogę.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
profil84 Sam Naprawiam Audi
Początkujący


Marka: Ford
Model: Escort
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 30
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 41
Wysłany: 2011-06-05, 09:24   

Ok, jutro się zastosuje do wskazówek bo dziś już nigdzie gum nie kupie w swojej okolicy :/ szkoda.
W związku z tym mam jeszcze "żółte" :-D pytania jeśli można:
1. Czy gumkę która otacza tłok mogę wsadzić po jego wciśnięciu?? Bo boję się że mogę zniszczyć nową gdy przez nią będę wciskał tłok.
2. Jak się odpowietrza?? :cry:
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 445 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6955
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-06-05, 09:39   

profil84 napisał/a:
Czy gumkę która otacza tłok mogę wsadzić po jego wciśnięciu??

Tak. Tłok wsuń w gumę do 1/3 długości, osadź gumę w zacisku a potem delikatnie wsuwaj tłok. Na końcu gumkę osadzisz na zewnętrznym rowku tłoka.

profil84 napisał/a:
Jak się odpowietrza??

Czytaj forum...
http://forum.samnaprawiam...mulcow-vt45.htm
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
profil84 Sam Naprawiam Audi
Początkujący


Marka: Ford
Model: Escort
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 30
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 41
Wysłany: 2011-06-09, 13:50   

Dziś wyczyściłem zacisk, założyłem nowe gumy, wsadziłem zacisk i wcisnąłem, jednak musiałem odkręcić całkowicie zacisk i na ziemi wcisnąć tłok zaciskiem do Drewna (zastosowałem smar Nivea :) ).
Dodam że jak poprzednio wyciągnąłem tłok to wylałem cały płyn hamulcowy jaki wylewał się z zacisku aż przestało lecieć z niego. Teraz jak wcisnąłem tłok to dolałem 200 ml płynu, jednak w zbiorniczku jeszcze było, no i po dolaniu spadło do poziomu przed dolaniem czyli mało.
Później wykonałem próbę:
-zacisk ściągnięty z jarzma
-odpalony silnik
-wciskałem kilkakrotnie pedał hamulca a TŁOK nie wychodzi :( jak tak wciskałem to silnik tracił obroty aż się zdziwiłem :(
-pedał hamulca był o wiele miększy

Nie wiem co dalej bo nie jestem pewien czy to nie świadczy o jakiejś innej usterce albo po prostu czy nie muszę dolać więcej płynu???? bo skoro odkręciłem zacisk od wężyka to na pewno mam zapowietrzony cały układ
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 345 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3815
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-06-09, 14:49   

Musisz odpowietrzyć układ hamulcowy nie starczy dolać płynu, w wężach jest powietrze w zacisku pewnie też, na naszym forum jest manual jak się to robi.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
profil84 Sam Naprawiam Audi
Początkujący


Marka: Ford
Model: Escort
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 30
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 41
Wysłany: 2011-06-09, 16:02   

Przepraszam ale ogólnie mam od nie dawna auto i nie wiem czy mam abs :/
na tablicy mam kontrolkę od świateł długich i hamulca ręcznego (teraz też się pali bo płynu mało) no i jest jeszcze 3 kontrolka przy nich ale jest pusta.
Te trzy kontrolki to te po prawej od zegara, w kupie.
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 445 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6955
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-06-09, 16:09   

profil84 napisał/a:
nie wiem czy mam abs

To weź na jakiejś drodze gruntowej kawałek się rozpędź i wbij na chama pedał hamulca. Jak poleci z zablokowanymi kołami to nie ma, jak będzie "kopanie" na pedale hamulca to jest. Proste.
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
profil84 Sam Naprawiam Audi
Początkujący


Marka: Ford
Model: Escort
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 30
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 41
Wysłany: 2011-06-09, 16:49   

To muszę najpierw zrobić hamulec, czyli według porady odpowietrzyć a nie wiem jaki manual wybrać--dla abs czy nie :/
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 345 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3815
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-06-09, 17:00   

Na pewno mnie tu przeklną ale a nie widzę różnicy czy układ ma abs czy tez nie odpowietrzam zawsze tak samo i działa.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 445 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6955
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-06-09, 17:59   

profil84 napisał/a:
nie wiem jaki manual wybrać--dla abs czy nie


A posta wyżej czytałeś, czy tylko udajesz?
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
profil84 Sam Naprawiam Audi
Początkujący


Marka: Ford
Model: Escort
Oznaczenie silnika (symbol): 1.6
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 30
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 41
Wysłany: 2011-06-09, 20:46   

Mission accomplished :)

Hamulce gitara
Pedał hamulca miękki (wcześniej był twardszy ale to na pewno przez zablokowany lewy tłok :) )

Jeszcze tylko elektryka ;p



P.S.
Zapraszam do mojego tematu w dziale "Elektryka i Elektronika" 8-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów ford escort mk7 hamulce abs
Michstrz Podwozie 0 2012-05-26, 20:04
Michstrz
Brak nowych postów Ford escort RS mk7 95r zgasł i nie chce odpalić , pali bezp
majbiker Elektryka i elektronika 0 2013-02-23, 11:16
majbiker
Brak nowych postów [Escort mk7 96r 1.6] El. szyba, przód prawa, nie działa
profil84 Elektryka i elektronika 2 2011-06-21, 16:38
profil84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [podwozie] Wymiana wahaczy przód Escort mk5
fotoporadnik
ArKos Ford 0 2010-03-05, 14:07
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 30