Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ArKos
2010-04-10, 15:40
Autor Wiadomość
Bartas Sam Naprawiam Audi
Junior Admin
Junior Admin



Marka: Opel
Model: Kadett E caravan
Oznaczenie silnika (symbol): c20ne
Paliwo: PB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 369
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2010-04-10, 15:34   [elektryka]Naprawa przełącznika zespolonego Mercedes W210

Popsuł mi sie kierunek prawy, czasem działał, czasem nie. Używka kolo od 100zl do 200zl, ale po co mam przepłacać, a wiec do dzieła.



1. Odłączamy akumulator, unikniemy bledu SRS po odłączeniu poduszki powietrznej.

2. Koła prostujemy i wyciągamy kluczyk.

3. Odkręcamy 2 śruby z tylu kierownicy typu torx.

4. Odłączamy poduszkę powietrzna i klakson.

5. Odkręcamy kierownice kluczem typu imbus 10, może być przydatna rurka - mocno dokręcone.


6. Odkręcamy 2 śrubki krzyżakiem spirale od poduszek (uwaga żeby sie nie przekręciła, zabezpieczamy taśma klejąca).

7. Odkręcamy 3 śrubki krzyżakiem mocujące przełącznik zespolony i tempomat.

8. Wysuwamy przełącznik zespolony, jest przylutowany na stale, także cala operacje trzeba wykonać w samochodzie.

9. Usuwamy 4 malutkie nity śrubokrętem, które łączą przełącznik zespolony w całość.

10. Czyścimy styki, np. śrubokrętem płaskim.

11. Składamy przełącznik, zamiast nitów zastosowałem malutkie wkręty.

12. Wykonujemy odwrotnie czynności w kolejności od 8 do 1.



To wszystko w zasadzie, przełącznik działa jak nowy, styki były zaśniedziale, wręcz zwęglone. Gdzieś w serwisie słyszałem, ze przełącznik zespolony jest nienaprawialny a tu proszę.



Autor: fabek

Źródło: http://www.w210.pl
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [elektryka] Wymiana przełącznika zespolonego Opel
fotoporadnik
ArKos Opel 0 2010-02-25, 21:50
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wymiana przełącznika zespolonego świateł - seicento.
automux Fiat 0 2013-02-03, 11:00
automux
Brak nowych postów szyberdach mercedes w210
Astro-com Elektryka i elektronika 3 2011-04-17, 05:08
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [nadwozie] Demontaż schowka Mercedes E klasa W210
fotoporadnik
Bartas Mercedes 0 2010-04-10, 15:25
Bartas


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 23