Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 439 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6851
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-05-02, 13:54   [elektryka] Naprawa siłownika klapki wlewu paliwa A6 C5

Klapka wlewu po zamknięciu centralnego zamka również powinna być zamknięta. Siłownik posiada plastikowy trzpień, który wysuwając się wchodzi w ucho klapki uniemożliwiając jej otwarcie. U mnie wogóle go nie było - mogę się jedynie domyślać, że popękał i odpadł...
Da się to załatwić domowym sposobem. Roboty sporo ale efekt zadowala w pełni.

Zaczynamy oczywiście od demontażu i tu musimy wyrwać prawy boczek bagażnika i wywlec suba... Po kolei:
1. wyjąć roletę
2. położyć tylne oparcia
3. zdemontować boczek prawy, czyli:

Odkręcamy śrubkę (śrubokręt krzyżak) w plastiku trzymającym końcówkę rolety:



odkręcamy śrubkę (śrubokręt krzyżak) w plastiku osadzenia kasety rolety



Odkręcamy 2 śruby krzyżakowe z uchwytu do mocowania bagażu (prawy dolny region bagażnika na boczku):



Dobrze jest dla własnej wygody zdjąć chromowany próg bagażnika, zamocowany 4 wkrętami na torx (o ile pamiętam T25). Boczek na kilka mm wchodzi pod niego i przy zdejmowaniu boczka może i obleci, ale przy zakładaniu na pewno będzie kicha.

Odkręcamy imbusem 5 kołek zatrzasku oparcia kanapy tylnej i odchylamy tapicerkę do przodu:



Energicznie pociągamy do siebie górę boczka:



Potem pociągamy do góry boczek w rejonie wyprowadzenia pasa bezpieczeństwa i boczek można położyć w bagażniku...
Aby wyjąć suba, to trzeba odkręcić 3 śrubki na klucz 8:



I można wyszarpać suba do góry i gotowe:



Luzujemy o kilka obrotów 2 śrubki krzyżakowe, które trzymają siłownik na kratownicy:



Jak to jest z tym trzpieniem... W klapce mamy uszko:



W to uszko po zamknięciu auta powinien wejść trzpień, który wychodzi z wnęki wlewu paliwa - z takiej gumowej osłonki... Ja zastosowałem zwykły pręt stosowany w uniwersalnych zestawach centralnych zamków - ma ok. 2-2.5mm grubości. Może to być szprycha motocyklowa lub cokolwiek innego, co spełni funkcję trzpienia:



W kratownicy otwory do mocowania siłownika pozwalają na regulację stopnia wysunięcia trzpienia w położeniu "otwarte" więc mamy pewien margines błędu jeśli chodzi o obliczenie długości trzpienia. Największy dowcip polega na tym, że ów drut wygiąć należy w kształcie przypominającym literę "Z". Oś symetrii otworu we wnęce wlewu paliwa i oś symetrii siłownika są przesunięte o ok. 4cm i mniej więcej tego typu dziwność trzeba wystrugać. Mądre byłoby zastosowanie miękkiego drutu miedzianego lub grubego tinolu (cyna z kalafonią w środku) jako wzorzec wygięcia. Czyli kawałek wyginamy metodą prób i błędów i mierząc czy pasuje do siłownika uzyskujemy w końcu to co trzeba - na tej podstawie wyginamy twardy pręt i po sprawie. Ja od razu poszedłem na żywioł temu i kształt tego trzpienia dziwny nieco jest... Przedobrzyłem z tymi 4cm bo na oko wyginałem i trzeba było skrócić - za nisko mi wyszło... No ale bez trudu nie ma cudu.





Po wygięciu pręta i sprawdzeniu że gra i buczy, kombinerkami wepchałem go w otwór w siłowniku. Wszedł bardzo ciasno i nieźle siedzi, więc nie robiłem nic więcej - oporów cięgno nie ma żadnych więc i nie wyrwie go nic.

Po zamontowaniu siłownika z powyginanym prętem testujemy. Jeśli okej, to składamy burdelik do kupy i cieszymy się działającym zamknięciem klapki wlewu paliwa :)
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [elektryka]Wymiana siłownika zamka centralnego hyundai coupe
fotoporadnik
Bartas Hyundai 0 2010-04-22, 15:10
Bartas
Brak nowych postów Klapka wlewu paliwa do corsy b
catherine7 Nadwozie 2 2014-05-29, 20:45
Krhid
Brak nowych postów Klapka wlewu paliwa VECTRA b -ASTRA f
Czy sa identyczne?
maciekchn Nadwozie 3 2011-02-20, 21:21
ArKos
Brak nowych postów Jak otworzyć awaryjnie klapkę od wlewu paliwa ?Pilne
Iwonka@ Elektryka i elektronika 2 2013-05-03, 21:49
Iwonka@


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 21