Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Grzes997
2017-10-11, 05:44
Autor Wiadomość
Skuti90 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz


Marka: Vauxhall
Model: Astra III
Oznaczenie silnika (symbol): 1.4 XEP
Paliwo: PB
Wiek: 27
Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 1
Wysłany: 2017-10-11, 01:37   [Ekektryka] Tempomat Astra H - czujnik sprzęgła

Mój pierwszy poradnik napisany również na innym forum, więc moderacje proszę o ew. poprawki.

Instalacja tempomatu w Astrze H, 1.4 XEP gdy nie mamy wiązki czujnika sprzęgła, bądź jest niekompletna.

Na początek szukamy wiązki czujnika sprzęgła, powinna to być brązowa wtyczka z czarnym i szarym przewodem. Pomoc Warto również sprawdzić wtyczkę z czujnika hamulca, powinna mieć 4 piny.

W moim przypadku wtyczka była spięta za zegarami razem z główna wiązką.
Zakupiłem więc manetkę wraz z czujnikiem sprzęgła. Po instalacji i zaprogramowaniu op-com, tempomat nie działał.
Zerkamy na schemat i zabieramy się za sprawdzenie instalacji

Sprawdziłem miernikiem czarny przewód we wtyczce sprzęgła, który powinien dawać napięcie po zapłonie, u mnie było wiec polowa sukcesu. Jeśli nie mamy wtyczki ciągniemy przewód do tylnej skrzynki bezpieczników REC i wpinamy się w pin 15.

Czas na sprawdzenie szarego przewodu w złączu X1, które powinno znajdować się lewej stronie (u mnie po stronie schowka) nie zależnie od wersji trzeba zdemontować plastik który znajduje się przy progu. Można ściągnąć uszczelkę drzwi łatwiej będzie zlokalizować klipsy które trzymają ten plastik, podważamy i ściągamy cały plastik.
Jeśli widzimy złącze odkręcamy dwie plastikowe nakrętki na dole i u góry bardziej schowaną dla lepszego dostępu i rozpinamy złącze (ja przed rozpięciem odpiąłem akumulator). Szukamy pinu 38.
W moim przypadku szary przewód dochodził do pinu 38 w żeńskiej wtyczce, ale już nie wychodził z męskiej.


Część główna - przeciągnięcie przewodu z UEC do wtyczki X1.
Narzędzia:
Torx T30, T15 do odkręcenia plastików pod kolumna kierowniczą lub schowka, nasadka 10mm, mały śrubokręt, konektory do przewodów(ew. lutownica i koszulki termokurczliwe), przewód bezpiecznie 3m ( w zależności gdzie musimy go poprowadzić).

Otwieramy maskę i zdejmujemy pokrywy bezpieczników.


Odkręcamy 3 śruby Torx T30 i nakrętkę 10 mm. Delikatnie wyciągamy cały moduł UEC i odkładamy w bezpieczne miejsce.


Wyciągamy złącze XE3 (patrząc od przodu dolne po prawej) i szukamy pinu 27 z szarym przewodem.




Wpinamy się w szary przewód (pin 27) z naszym nowym przewodem (ja użyłem konektorów), który staramy się ładnie puścić po istniejących wiązkach do środka kabiny jak komu wygodnie.


Ja zrobiłem małą dziurę nad główną wiązką i wyszedłem po lewej stronie (u mnie za schowkiem, który zdemontowałem dla lepszego dostępu). W wersjach z kierownicą po lewej stronie można zdemontować plastiki pod kołem kierownicy.

Teraz wpinamy się w szary przewód w złączu X1 na pinie 38. Jeśli ktoś ma ochotę może wpiąć się bezpośrednio we wtyczkę czujnika sprzęgła lub dołożyć pin do męskiej strony złącza X1.


Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Programujemy OP-COM w trzech modułach, ECU, CIM i IPC ( tu czasami się zdarza że nie ma odpowiedniej kontrolki, lecz tempomat i tak będzie działać).

Uruchamiamy oprogramowanie i wchodzimy w zakładkę „Diagnostyka”
Wybieramy rok produkcji naszego auta oraz model.
Widzimy poszczególne sekcje, które pojazdu. Jako pierwszy programowałem licznik (opcjonalnie jak jest kontrolka). Wchodzimy w „Nadwozie”
I wybieramy „ IPC ECU sterownik zestawu wskaźników”
Wybieramy zakładkę „Programowanie”
I po otwarciu kolejnej strony zakładkę „Konfiguracja wariantów programu”
Zostaniemy poproszeni o CAR PASS. Podajemy go i naciskamy „OK”
W zakładce „Tempomat (Cruise Control)” zmieniamy na WYSTĘPUJE i naciskamy PROGRAMUJ.
Potwierdzamy, naciskamy TAK.

Wracamy do zakładki nadwozie i tym razem wybieramy „CIM Moduł kolumny kierowniczej”.
Wchodzimy w zakładkę „Programowanie” i dale jw. "Konfiguracja wariantów programu".
W zakładce „Tempomat (Cruise control)” zmieniamy na występuje i dajemy PROGRAMUJ.
Potwierdzamy, naciskamy TAK.

Sterownik silnika. Wracamy do zakładki z sekcjami pojazdu i wybieramy zakładkę „Silnik”
Wybieramy z listy nasz motor.
Kolejny raz wybieramy zakładkę „Programowanie”
I zakładkę „Konfiguracja wariantów programu”
W „Tempomat (Cruise control)” zmieniamy na WYSTĘPUJE i następnie naciskamy „Wykonaj kodowanie”
Potwierdzamy, naciskamy TAK.
Zamykamy program i odłączamy interface.

W moim przypadku brakowało "tylko" połączenia z złącza X1 do złącza XE3. Nie widzę chyba jednak przeciwwskazań by przy braku wtyczki z czujnika sprzęgła pociągnąć ten przewód bezpośrednio do wtyczki oraz z modułu REC i cieszyć się tempomatem.

Chętnie odpowiem na ew. pytania
Pozdrawiam
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Tempomat w ASTRA G 1.6 XE 2002 r.
torgen Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 3 2017-02-09, 06:18
Grzes997
Brak nowych postów Astra F Wymiana sprzęgła
Koło zamachowe płaskie czy garnkowe?
Rychu Skrzynia biegów 3 2013-08-09, 18:50
szymon 1587cm3
Brak nowych postów [Opel Astra J] sprężyna powrotna pedału sprzęgła
noise6 Skrzynia biegów 0 2013-06-25, 17:41
noise6
Brak nowych postów luźny element sprzęgła kompresora sprężarki astra g 2.0 dti?
miszakoz Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 0 2015-08-20, 13:15
miszakoz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 19