Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2011-03-03, 08:57
Autor Wiadomość
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 345 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3812
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-02-09, 20:10   Naprawa układu paliwowego Opel Corsa C oraz pochodne

Poradnik poświęcony problematyce zasilania w paliwo.

Samochód nie chce zapalić co zrobić, są dwie możliwości albo układ zapłonowy jest uszkodzony lub układ paliwowy, bardzo prostą sprawą jest kontrola czy pompa paliwowa podaje paliwo
odkręcamy kapturek na listwie wtryskowej


w środku jest normalny wentyl jak mamy w kołach, wentyl możemy nacisnąć i sprawdzić czy jest ciśnienie paliwa


jeśli nic nie tryska można ten wentyl wykręcić a na gwint dać kawałek węża i spróbować zakręcić rozrusznikiem


w normalniej warunkach paliwo powinno płynąc wężem, jeśli nic nie płynie zdejmujemy wąż i wkręcamy wentyl oraz kapturek.

Mamy wstępną diagnozę, pompa nie podaje paliwa, czyli może być brak zasilania pompy lub sama pompa jest uszkodzona

pompa jest zabezpieczona bezpiecznikiem 20 A i jest zasilana poprzez przekaźnik


Bezpiecznik można wizualnie sprawdzić lub zmierzyć miernikiem, ja do takich celów stosuję probówkę z kawałkiem kabla który jest przyczepiony do masy a probówkę przykładam do poszczególnych elementów które chce sprawdzić
po ocenie wzrokowej bezpiecznika wyjmujemy przekaźnik i sprawdzamy czy jest on zasilany, napięcie na sprawdzanym styku jest cały czas bez przekręcania kluczyka


W celu sprawdzenia samego przekaźnika należy kawałek kabla z probówką dać do końcówki tak jak na zdjęciu oraz włożeniu przekaźnika i próbie zakręcenia silnika rozrusznikiem


lampka probówki powinna się zapalać, jeśli się pali można przyjąć że zasilanie pompy w komorze silnika jest sprawne i przechodzimy do samej pompy

Pompa w Oplu jest pod tylnym siedzeniem pasażera i jest zasłonięte plastikową pokrywą którą należy zdjąć


Czyścimy wszystko z pyłu i piasku najlepiej jest to albo wydmuchać sprężonym powietrzem lub użyć odkurzacza, jest to bardzo ważne gdyż wyjmując pompę nie jest zalecane by do baku dostał się piasek
Zdejmujemy wtyczkę zasilającą pompę, wtyczka ma cztery przewody dwa cienkie z czujnika poziomu paliwa oraz dwa grube z zasilania pompy, w tym wypadku czerwony kabel to plus a brązowy minus, kontrolę rozpoczynamy od sprawdzenia zasilania probówką, między kolorem czerwonym a brązowym powinno pokazać się napięcie podczas kręcenia silnikiem


by sobie ułatwić pracę można wyjąc przekaźnik pompy i zmostkować styki jak na zdjęciu w ten sposób mamy stały plus na czerwonym kablu przy pompie, jeśli żarówka nam się pali wiemy już że cały układ elektryczny pompy jest sprawny a awarii uległa sama pompa


Uwaga kolejne prace należy wykonać ze szczególną ostrożnością, żadnego ognia, iskrzących lamp etc będziemy pracować bezpośrednio przy paliwie

Zdejmujemy mostek z przekaźnika, węż zasilający i powrotny, węże są wyposażone w standardowe zaciski które trzeba ścisnąć i pociągnąć wąż


Pokrywa pompy jest dociśnięta pierścieniem, który należy odkręcić, ja do tego celu używam tępego śrubokręta oraz gumowego młotka, w pierścieniu są owalne otwory w które trzeba delikatnie uderzać na przemian we wszelkie otwory, jak będziemy uderzać tylko w jeden pierścień nam się będzie kantował i go nie odkręcimy
Jak już mamy go odkręcony dźwigamy pokrywę pompy do której biegną dwie kostki które rozpinamy oraz wąż z wkładu pompy i dajemy pokrywę na bok


Obudowę pompy wyjmujemy ściskając trzy uchwyty, i oddalamy się z wyjętym modułem na stół


W celu wyjęcia wkładu pompy musimy zdjąć najpierw sitko
sitko jest zabezpieczone pierścieniem samo zaciskowym i między sitko a obudowę pompy wkładamy śrubokręt i delikatnie podważamy raz z jednej raz z drugie strony aż nam sitko zeskoczy


Następnie zdejmujemy górne mocowanie pompy poprzez ściśnięcie trzech uchwytów.


Wyjmujemy uszkodzony wkład pompy


Wymieniamy nowy wkład i całość składamy w odwrotnej kolejności uważając przy wkładaniu sitka by pierścień samozaciskowy był na swoim miejscu


Obudowę pompy wkładamy do baku i wpinamy kostki oraz wąż do pokrywy pompy

Wkładamy pokrywę i zakręcamy pierścieniem

Zakładamy węże oraz kostkę zasilającą i na przekaźniku robimy mostek kontrolny, pompę powinno być słychać i jeśli wszystko jest ok. zakładamy przekaźnik i uruchamiamy silnik

Gotowe


Grzes997
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Naprawa układu paliwowego Corsy C
szuriamek Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 1 2010-08-09, 13:56
ArKos
Brak nowych postów Jaki dodatek do ON do czyszczenia układu paliwowego?
KubaK Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 7 2011-07-30, 21:47
skomandos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Czyszczenie układu podciśnień Opel 2.0 DTi
hadzii123 - konkurs
ArKos Opel 0 2011-02-04, 18:57
ArKos
Brak nowych postów Nieszczelność układu wspomagania kierowniczego Opel Kadet
Arkom Podwozie 9 2013-06-23, 11:27
ArKos


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 18