Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2011-03-03, 08:57
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6995
Skąd: z ASO
Wysłany: 2011-02-02, 16:38   Czyszczenie kolektora ssącego Opel 2.0 DTI

Czyszczenie kolektora dolotowego w silnikach DTI
Na przykładzie Opel Astra 2.0 DTL


Przed czyszczeniem należy zaopatrzyć się w nowe uszczelki do kolektora dolotowego, WD40, benzynę ekstrakcyjną lub zwykłą ropę do wyczyszczenia klap wirowych i pokrywy kolektora, gumowe rękawice, 1m przewodu zwrotnego / przelewowego, drobno / cienko ziarnisty papier ścierny oraz sylikon wysokotemperaturowy.

1. Demontujemy plastikową osłonę z góry silnika.

2. Demontujemy rurę od turbiny - A1, A2, A3 (fotografia nr 1)

3. Demontujemy zawór EGR – B (fotografia nr 1)

Fotografia nr 1


4. Odpinamy wtyczkę od czujnika temperatury silnika (przy termostacie) - C (fotografia nr 1) a następnie odkręcamy plastikową osłonę kabli – D1, D2 (fotografia nr 1) oraz odłączamy wtyczkę czujnik ciśnienia doładowania (na pokrywie kolektora z prawej strony) – E (fotografia nr 2). Następnie odpinamy wtyczkę i odkręcamy metalowy uchwyt czujnika położenia wału – F (fotografia nr 2). Przewód gumowy / nadmiarowy - G (fotografia nr 2), który podłączony jest z termostatem i zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego odpinamy od listwy i zostawiamy, a całą osłonę z kablami możemy przymocować, ale po odkręceniu przewodów paliwowych nad chłodnicą wówczas nie jest konieczne odpinanie przewodu sterującego od pompy paliwa.

Fotografia nr 2


5. Odłączamy przewody zwrotne / przelewowe (fotografia nr 3), ciągniemy je do siebie uwaga na trójniki przy ściąganiu z nich przewodów lubią pękać. Obejrzeć dokładnie gniazda przy trawersach (fotografia nr 4) czy nie zostały
w nich kawałki oderwanych przewodów. Często tak się dzieje, ale niewiele osób to sprawdza a potem szukamy przyczyn zapowietrzania się układu paliwowego, chociaż wymieniliśmy przewody zwrotne.

Fotografia nr 3


Fotografia nr 4


6. Odkręcamy przewody paliwowe (metalowe) wysokiego ciśnienia (fotografia nr 5) przed rozkręceniem przy pompie potraktować kilka razy WD40. Można zastosować dwa klucze oczkowe 17 przy odkręcaniu nakrętek przy pompie. Zakładamy przy wtryskach i przekładamy wzdłuż przewodu, aby uniknąć ześlizgnięcia klucza, jeden klucz zakładamy na króciec przy pompie przytrzymując go – H1 a drugim odkręcamy nakrętkę – H2 (fotografia nr 6). Przed odkręceniem najlepiej oznaczyć kolejność przewodów, bo przy montażu nie zastanawiamy się, który teraz przykręcać.

Fotografia nr 5


Fotografia nr 6


7. Odkręcamy śruby z pokrywy kolektora, klucz torx E10 lub nasadowy 8
i zdejmujemy pokrywę. Pokrywa założona jest na dwa kołki ustalające (fotografia nr 7), więc można delikatnie z rozwagą podważać z prawej i lewej strony pokrywy.

Fotografia nr 7


8. Odkręcamy czujnik ciśnienia doładowania z odkręconej już pokrywy, jedną ręką delikatnie okręcamy go a drugą ręką najlepiej kciukiem (przed tym zebrać nagar z tego czujnika) wycisnąć czujnik powinien wyskoczyć, przykręcony jest jedną śrubką i uszczelniony oringiem.

9. Odkręcamy nakrętki z klap zawirowań i demontujemy je – I1/7 (fotografia nr 8) .

10. Czyścimy, myjemy pędzlem benzyną lup ropą delikatnie skrobiemy, aby nie uszkodzić elementów pokrywy kolektora i klap zawirowań. Klapy zawirowań to blaszki, które są zamontowane na osi w lewym otworze po jednej na każdy cylinder. W razie potrzeby prostujemy klapy / blaszki tak, aby po zamknięciu nie było szczeliny - J1/4 (fotografia nr8).

Fotografia nr 8


11. Czyścimy otwory dolotowe w głowicy, skrobiemy je cienkim nożykiem
a następnie przedmuchać sprężarką. Lepszym rozwiązaniem jest założenie na przewód od sprężarki wygiętej i spłaszczonej na końcu miedzianej rurki, posłuży nam jako „skrobaczka” jednocześnie sprężone powietrze wyrzuci cały bród na zewnątrz głowicy (mała wada tego pomysłu, będziemy bardziej brudni).

12. Czyścimy zawór EGR, grzybek szczotką drucianą miedzianą lub papierem ściernym, do wnętrze zaworu pryskamy WD40 przez króciec - K (fotografia nr 9), do którego podłączony jest przewód podciśnieniowy i otwór odpowietrzający - L (fotografia nr 9), usuwamy zawartość poprzez wciskanie grzybka do środka trzymając na przemian zawór króćcem i otworem w dół, bo będzie chlapało. Na koniec wlewamy benzyny ekstrakcyjnej do środka i robimy to, co z WD40. Benzyna dokładnie wyczyści i szybko odparuje. Zawór EGR montujemy na koniec po odpaleniu silnika, zaznaczyłem linią przerywaną ile chowa się grzybek do środka (fotografia nr 9).

Fotografia nr 9


13. Czyścimy cienko ziarnistym papierem ściernym miejsca styku uszczelek
w pokrywie kolektora, klapach zawirowań i głowicy, aby usunąć resztki starej uszczelki. Zakładamy na kawałek drewna o równej powierzchni i ostrożnie zeszlifujemy resztki starej uszczelki tak, aby nie uszkodzić płaszczyzn.

14. Czyścimy zawór ciśnienia doładowania, tu bardzo ostrożnie używałem WD40 i sprężarki tylko do zdmuchiwania nieczystości. Miejsce, które czyścimy wygląda tak jak lejek z małym otworkiem u podstawy.

15. Po tych czynnościach montujemy wszystko w całość (odwrotność rozkładania), można pokusić się o założenie nowych oringów, jeden od rury przy turbinie średnica zewnętrzna 35mm, gr.2mm – A1 (fotografia nr 1) gniazdo na uszczelkę znajduje się w obudowie turbiny, drugi przy zaworze EGR (fotografia nr 10) średnica zewnętrzna 30mm, gr.2mm. Uszczelki kolektora dolotowego montujemy używając sylikonu, wówczas jesteśmy pewni, że połączenia będą szczelne.

Fotografia nr 10


16. Odpowietrzamy układ paliwowy poprzez wyciąganie paliwa z pompy tam gdzie podłącza się przewody zwrotne przy pompie (fotografia nr 11) dużą strzykawką kupioną w aptece na zasadzie wyssania paliwa i zagięcia przewodu tak, aby paliwo nie cofnęło się. Odłączamy strzykawkę od przewodu
i wypróżnieniu strzykawkę z wyssanego paliwa, podpinamy ją z powrotem
i dopiero rozginamy przewód, znowu wyciągamy paliwo i zaginamy przewód
i tak aż nie będzie widać pęcherzyków powietrza, następnie podłączamy zaciśnięty przewód do reszty przewodów wcześniej założonych na wtryskiwacze i rozginamy przewód.
Druga metoda to odpięcie przewodu zwrotnego przy filtrze paliwa (fotografia nr 12) i za pomocą strzykawki wysysanie paliwa z pompy aż przestaną lecie bąbelki powietrza. Metoda mozolna, ale skuteczna.

Fotografia nr 11


Fotografia nr 12


17. Odpalamy autko, podłączamy zawór EGR do przewodu podciśnieniowego - N (fotografia nr 13), ale nie przykręcamy do kolektora, unikniemy wówczas zapisania błędu EGR-u. Jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga psika Plakiem w otwór od zaworu EGR - M (fotografia nr 13) wówczas silnik zaskoczy i będzie pracował, ale nie przestajemy psika jeszcze przez chwilę. Jeśli przestaniemy psika a silnik zgaśnie powtórzyć czynność. Nie wolno psika Plakiem przez przepływomierz. Gdy silnik sam pracuje zgasić i zamontować zawór EGR i odpalić silnik ponownie.

Fotografia nr13


hadzii123
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Czujnik ciśnienia kolektora ssącego
gregor Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 2 2010-08-22, 17:01
mieszko
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [silnik diesel] Klapki zawirowań kolektora ssącego E46 320d
fotoporadnik
ArKos BMW 0 2010-03-08, 09:11
ArKos
Brak nowych postów Opel nie pali strzela z kolektora
MalaMi Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 17 2010-12-08, 13:54
MalaMi
Brak nowych postów opel astra f 1.6 8 v c16nz uszczelka kolektora wydechowego
Gość Podwozie 6 2011-02-22, 23:02
szymon 1587cm3


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 17