Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Valdi_33 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
Valdi


Marka: Opel
Model: Vectta B
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 DTL
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 17
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2013-08-20, 10:57   Błąd P1220 vectra b 2,0 dtl

Witam mam problem z moją vectrą. Mianowicie w niedziele wróciłem z trasy i czasami na stałych obrotach ok 2500 zaczynał tak jakby poszarpywać. Wczoraj rano odpalił już inaczej niż zwykle zaczął chodzić jak traktor i stracił moc, ale za godzinę było już ok. Dziś rano jadąc z dzieckiem do lekarza auto nie miało sił i warczało jak traktor a po podłączeniu pod komp pokazuje P0400 ale to już od dłuższego czasu a teraz pokazał P1220 i to już zaczęło mnie przerażać bo jakieś 100 tyś km temu była regenerowana pompa wtryskowa. Co mogę zrobić, czy czeka mnie ponowna naprawa pompy? Może coś podpowiecie?
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 486 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7386
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2013-08-20, 11:04   

Zależy jak została wykonana regeneracja i z użyciem jakich podzespołów. 100.000km to nie jest ani mało ani dużo, ale jeśli regenerowano niedbale lub z kiepskich elementów to może tak być... Proponowałbym podjechać do fachmana od pomp - niech ją dokładnie zdiagnozuje.
 
 
bobekas85 Sam Naprawiam Audi
Zaawansowany



Marka: audi
Model: a4
Oznaczenie silnika (symbol): 1,8
Paliwo: PB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 137
Skąd: Siemianowice Slskie
Wysłany: 2013-08-20, 16:53   

witam
P0400 to bład recylkulacji spalin EGR. To by pasowało do obiawow czyli auto nie ma mocy i chodzi jak traktor :) .Zobacz czy do zawora sa podpiete wszystkie podcicnienia.Kiedys miałem małą nieszczelnosc i auto miało podobne obiawy. Sam zawor mozesz sprobowac wyczyscic. To zawsze mniejsze koszta niz regeneracja pompy :-P
 
 
Valdi_33 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
Valdi


Marka: Opel
Model: Vectta B
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 DTL
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 17
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2013-08-20, 19:00   

Ale po wyczyszczeniu EGR-a P0400 znikł i jest tylko P1220 (patrzyłem opis błędu to stan krytyczny pompy wtryskowej) i nie wiem co dalej mam robić?
 
 
 
bobekas85 Sam Naprawiam Audi
Zaawansowany



Marka: audi
Model: a4
Oznaczenie silnika (symbol): 1,8
Paliwo: PB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 137
Skąd: Siemianowice Slskie
Wysłany: 2013-08-20, 19:03   

1220 regulacja poczatku wtrysku odchyłka regulacji
radze jechac do spec. od pomp jak pisał wyzej kolega
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 486 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7386
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2013-08-20, 19:08   

Sprawdź tą pompę i sterownik, póki jeszcze nie jest za późno.

Coprawda dla silnika X20DTH :

P1220
"Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem

Następstwo:

Maksymalna moc została zredukowana."

Procedura kontrolna:

"Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
"Kontrola zmniejszającego się ciśnienia w odcinku wysokiego ciśnienia.
(przeciek, zablokowanie)"

2,2DTH, 2,2DTR, 2,0DTL i 2,0DTH mają VP-44 więc musi się moim zdaniem pokrywać.

Poniżej procedura kontrolna w instrukcji serwisowej (z tego co wiem stosuje ją ASO)

1
Ważne:

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).
Kontrola wycieków w przewodach olejowych.
Kontrola stanu mocowań trójnikowych.
Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.
(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)
Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.
Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień
Kontrola filtra paliwa
Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym
Wskazówka:

Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów


2
Ważne:

Podczas tego testu spełnione muszą być następujące warunki:

Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.

Porównać poniższe parametry listy danych:
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Rzeczywisty początek wtrysku
&
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Pożądany początek wtrysku
Wskazówka:

Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.

Czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?

3

Wyświetlacz testera Początek dostawy :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK

4
Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK

5
Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK

Wskazówka:

Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne

6
Wyświetlacz testera Pożądana masa paliwa : Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

7
Wyświetlacz testera Masa paliwa :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

Tak więc wygląda mi na to, że zdycha nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej. Koszt naprawy pompy 700zl.

Pytanie: czy nie zdarza się przydymianie na biało i postukiwanie?
 
 
Valdi_33 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
Valdi


Marka: Opel
Model: Vectta B
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 DTL
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 17
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2013-08-20, 20:14   

Na biało nie dymił nie było żadnych oznak nadmiernego dymienia. Czasami przy ruszaniu potrafił zgasnąć silnik, więc zimą sprawdzano jaki jest kąt wtrysku i wskazywał jak diagnosta z ASO stwierdził że o 5* jest za duży według fabrycznych ustawień, ale z tym nic nie robił bo stwierdził że zmiana kąta może tylko to pogorszyć. A czy mogę dojechać tak do domu czy zostawić już w warsztacie bo jestem w pracy 200 km od domu?
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 486 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7386
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2013-08-20, 20:19   

Nie odpowiem na to pytanie. Za cienki jestem w grzechotnikach...
 
 
Valdi_33 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
Valdi


Marka: Opel
Model: Vectta B
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 DTL
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 17
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2013-08-28, 20:09   

Witam! Wstawiłem moją Viki do warsztatu gdzie wcześniej już robili pompę wtryskową, podłączyli pod kompa i według nich padł "zaworek kąta wtrysku" i tu mam pytanko czy jest to możliwe że to taki zaworek? Według nich koszta wahają się od 50 do 300 zł. Może już ktoś miał taki przypadek w swoim aucie?
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel
Model: Mokka/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): B14NET
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 486 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 7386
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2013-08-28, 20:14   

Valdi_33 napisał/a:
według nich padł "zaworek kąta wtrysku" i


ArKos napisał/a:
wygląda mi na to, że zdycha nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej.


Valdi_33 napisał/a:
czy jest to możliwe że to taki zaworek?


:-|
 
 
Valdi_33 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
Valdi


Marka: Opel
Model: Vectta B
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 DTL
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 17
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2013-09-22, 17:32   

Witam! Moja Viki już śmiga jak nowa. Wymienili mi w pompie elektrozawór kąta wtrysku, czy jakoś tak to nazwali. Koszt też przyzwoity skasowali mnie na 300 i na razie chodzi super. Dzięki wszystkim za porady na pewno pomogły bo było by drożej. Pozdrawiam!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Vectra C Błąd P0170
Kubus Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 8 2013-11-12, 22:47
Kubus
Brak nowych postów błąd 42 automatycznej skrzyni biegów vectra a
felov Skrzynia biegów 0 2013-05-28, 14:27
felov
Brak nowych postów astra g 2,0 dtl brak mocy
po wymianie wysprzeglika i półosi nie mam mocy w silniku brak przyspieszenia
tkluj Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 4 2012-11-05, 22:57
tkluj
Brak nowych postów układ chlodzenia opel astra l dtl
szybko łapie wyzszą temperature przy więkrzych prędkościach.
pewel1 Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 7 2010-06-23, 22:55
Grzes997


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 18