Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Valdi_33 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
Valdi


Marka: Opel
Model: Vectta B
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 DTL
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2013-08-20, 10:57   Błąd P1220 vectra b 2,0 dtl

Witam mam problem z moją vectrą. Mianowicie w niedziele wróciłem z trasy i czasami na stałych obrotach ok 2500 zaczynał tak jakby poszarpywać. Wczoraj rano odpalił już inaczej niż zwykle zaczął chodzić jak traktor i stracił moc, ale za godzinę było już ok. Dziś rano jadąc z dzieckiem do lekarza auto nie miało sił i warczało jak traktor a po podłączeniu pod komp pokazuje P0400 ale to już od dłuższego czasu a teraz pokazał P1220 i to już zaczęło mnie przerażać bo jakieś 100 tyś km temu była regenerowana pompa wtryskowa. Co mogę zrobić, czy czeka mnie ponowna naprawa pompy? Może coś podpowiecie?
_________________
Valdi
 
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6992
Skąd: z ASO
Wysłany: 2013-08-20, 11:04   

Zależy jak została wykonana regeneracja i z użyciem jakich podzespołów. 100.000km to nie jest ani mało ani dużo, ale jeśli regenerowano niedbale lub z kiepskich elementów to może tak być... Proponowałbym podjechać do fachmana od pomp - niech ją dokładnie zdiagnozuje.
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
bobekas85 Sam Naprawiam Audi
Zaawansowany



Marka: audi
Model: a4
Oznaczenie silnika (symbol): 1,8
Paliwo: PB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 137
Skąd: Siemianowice Slskie
Wysłany: 2013-08-20, 16:53   

witam
P0400 to bład recylkulacji spalin EGR. To by pasowało do obiawow czyli auto nie ma mocy i chodzi jak traktor :) .Zobacz czy do zawora sa podpiete wszystkie podcicnienia.Kiedys miałem małą nieszczelnosc i auto miało podobne obiawy. Sam zawor mozesz sprobowac wyczyscic. To zawsze mniejsze koszta niz regeneracja pompy :-P
_________________
Dla chcącego nic trudnego ............
 
 
Valdi_33 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
Valdi


Marka: Opel
Model: Vectta B
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 DTL
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2013-08-20, 19:00   

Ale po wyczyszczeniu EGR-a P0400 znikł i jest tylko P1220 (patrzyłem opis błędu to stan krytyczny pompy wtryskowej) i nie wiem co dalej mam robić?
_________________
Valdi
 
 
 
bobekas85 Sam Naprawiam Audi
Zaawansowany



Marka: audi
Model: a4
Oznaczenie silnika (symbol): 1,8
Paliwo: PB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 137
Skąd: Siemianowice Slskie
Wysłany: 2013-08-20, 19:03   

1220 regulacja poczatku wtrysku odchyłka regulacji
radze jechac do spec. od pomp jak pisał wyzej kolega
_________________
Dla chcącego nic trudnego ............
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6992
Skąd: z ASO
Wysłany: 2013-08-20, 19:08   

Sprawdź tą pompę i sterownik, póki jeszcze nie jest za późno.

Coprawda dla silnika X20DTH :

P1220
"Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem

Następstwo:

Maksymalna moc została zredukowana."

Procedura kontrolna:

"Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
"Kontrola zmniejszającego się ciśnienia w odcinku wysokiego ciśnienia.
(przeciek, zablokowanie)"

2,2DTH, 2,2DTR, 2,0DTL i 2,0DTH mają VP-44 więc musi się moim zdaniem pokrywać.

Poniżej procedura kontrolna w instrukcji serwisowej (z tego co wiem stosuje ją ASO)

1
Ważne:

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).
Kontrola wycieków w przewodach olejowych.
Kontrola stanu mocowań trójnikowych.
Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.
(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)
Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.
Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień
Kontrola filtra paliwa
Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym
Wskazówka:

Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów


2
Ważne:

Podczas tego testu spełnione muszą być następujące warunki:

Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.

Porównać poniższe parametry listy danych:
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Rzeczywisty początek wtrysku
&
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Pożądany początek wtrysku
Wskazówka:

Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.

Czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?

3

Wyświetlacz testera Początek dostawy :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK

4
Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK

5
Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK

Wskazówka:

Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne

6
Wyświetlacz testera Pożądana masa paliwa : Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

7
Wyświetlacz testera Masa paliwa :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

Tak więc wygląda mi na to, że zdycha nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej. Koszt naprawy pompy 700zl.

Pytanie: czy nie zdarza się przydymianie na biało i postukiwanie?
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Valdi_33 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
Valdi


Marka: Opel
Model: Vectta B
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 DTL
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2013-08-20, 20:14   

Na biało nie dymił nie było żadnych oznak nadmiernego dymienia. Czasami przy ruszaniu potrafił zgasnąć silnik, więc zimą sprawdzano jaki jest kąt wtrysku i wskazywał jak diagnosta z ASO stwierdził że o 5* jest za duży według fabrycznych ustawień, ale z tym nic nie robił bo stwierdził że zmiana kąta może tylko to pogorszyć. A czy mogę dojechać tak do domu czy zostawić już w warsztacie bo jestem w pracy 200 km od domu?
_________________
Valdi
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6992
Skąd: z ASO
Wysłany: 2013-08-20, 20:19   

Nie odpowiem na to pytanie. Za cienki jestem w grzechotnikach...
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Valdi_33 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
Valdi


Marka: Opel
Model: Vectta B
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 DTL
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2013-08-28, 20:09   

Witam! Wstawiłem moją Viki do warsztatu gdzie wcześniej już robili pompę wtryskową, podłączyli pod kompa i według nich padł "zaworek kąta wtrysku" i tu mam pytanko czy jest to możliwe że to taki zaworek? Według nich koszta wahają się od 50 do 300 zł. Może już ktoś miał taki przypadek w swoim aucie?
_________________
Valdi
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 446 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6992
Skąd: z ASO
Wysłany: 2013-08-28, 20:14   

Valdi_33 napisał/a:
według nich padł "zaworek kąta wtrysku" i


ArKos napisał/a:
wygląda mi na to, że zdycha nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej.


Valdi_33 napisał/a:
czy jest to możliwe że to taki zaworek?


:-|
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Valdi_33 Sam Naprawiam Audi
Nowicjusz
Valdi


Marka: Opel
Model: Vectta B
Oznaczenie silnika (symbol): 2,0 DTL
Paliwo: DIESEL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2013-09-22, 17:32   

Witam! Moja Viki już śmiga jak nowa. Wymienili mi w pompie elektrozawór kąta wtrysku, czy jakoś tak to nazwali. Koszt też przyzwoity skasowali mnie na 300 i na razie chodzi super. Dzięki wszystkim za porady na pewno pomogły bo było by drożej. Pozdrawiam!
_________________
Valdi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Vectra C Błąd P0170
Kubus Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 8 2013-11-12, 22:47
Kubus
Brak nowych postów błąd 42 automatycznej skrzyni biegów vectra a
felov Skrzynia biegów 0 2013-05-28, 14:27
felov
Brak nowych postów Błąd 18
kałuż Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 5 2011-11-08, 20:18
ArKos
Brak nowych postów błąd zaworu egr
radzy Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 6 2011-02-22, 20:13
radzy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,58 sekundy. Zapytań do SQL: 33