Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil | OPEL
Zaloguj się:



Automatyczne logowanie:


 Wyróżnij się, zobacz co Ci daje rejestracja na naszym forum 

Zalety Rejestracji ?

1. Rejestrując się na forum masz gwarancję , że opisany przez Ciebie problem nie pozostanie bez odpowiedzi.

2. Rejestracja i korzystanie z pełnych zasobów serwisu jest darmowa a Użytkownik nie ponosi żadnych opłat

3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych

4. Masz szansę porównać zdiagnozowaną przez nas usterkę z diagnozą pochodzšcš z warsztatu motoryzacyjnego

5. Dajemy Ci do dyspozycji wiedzę naszych Ekspertów motoryzacyjnych całkowicie bezpłatnie

Nie zwlekaj zarejestruj się i korzystaj z naszych zasobów - Kliknij Tutaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ArKos
2011-07-04, 19:25
Autor Wiadomość
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 442 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6925
Skąd: Ruda Śląska
  Wysłany: 2011-07-04, 18:59   AIRRIDE czyli zawieszenie pneumatyczne

Luźne dywagacje w temacie zawieszenia...

GWINT - kupuje się w celu obniżenia auta i poprawy własności jezdnych (nniżej środek ciężkości) oraz dla poprawienia wyglądu.
Koszt - zależnie od producenta, nawet badziewia to okolice 1000zł, markowe kity to okolice 2-2.5tys zł.

A może by tak airride?

Jeśli do danego modeli są na rynku śladowe ilości gwintów lub nowe kity osiągają niebotyczne kwoty (tak jest z autami: Kadett, Astra F, Calibra, Vectra A) to niezłą alternatywą jest airride.
Ja swój do Calibry mam obmyślany w najmniejszych szczegółach.

Koszty?
Zbliżone do średniej klasy gwintu.
Co zyskuję?
Możliwość szybkiej zmiany wysokości samochodu (kilka sekund) nawet w czasie jazdy, bajer, efekciarstwo, ale przede wszystkim przy niskim zawieszeniu nie trace komfortu jazdy i nie wypadają plomby - w gwincie niestety jest bardzo twardo.

Tak więc podsumujmy koszty pneumatyki:
- poduszki zawieszenia z dostawczaka jakiegoś, iveco czy cuś, wytrzymują po ok. 750kg na sztukę - przednie po 65zł, tylne po 45zł - razem 220zł.
- sztywne przewody miedziane - na przykład hamulcowe z Poloneza - 100zł za całość
- giętkie przewody hamulcowe - 2 sztuki, powiedzmy razem 45zł.
- 8 elektrozaworów LPG, po 35zł sztuka - 280zł... zastanawiam się nad listwami wtryskowymi z sekwencji LPG, np takie Valteki to koszt 120zł za listwę na 4 cylindry, potrzebuję 2 więc wyjdzie 240zł za obie - starczy rozłechtać dysze na 4-4.5mm i bedzie okej.
- zbiornik na powietrze - albo na allegro za 30zł używany zbiornik 24l po kompresorze, albo jakiś malutki po LPG, co mu homologacja minęła. Powiedzmy 30zł po kompresorze.
- manometry wskazujące ciśnienie w każdej poduszce - są dostępne z Kamaza, podwójne, z układu hamulcowego - 15zł sztuka, potrzeba monitorować 4 poduszki więc 2 manometry razem 30zł.
- kompresor na 12v. Albo jakiś oryginał np z aut typu Audi Q7, Touareg albo jakiś offroad. Ważne, żeby nabił z 6-7 atmosfer w zbiornik. Oryginał 400-500zł, offroadowy 350-400zł. Powiedzmy 500zł niech pójdzie.
- wyłączniki elektrycznych szyb jako sterowanie podnoszeniem/opuszczaniem zawieszenia - niech będą po 10zł oplowskie - 2 sztuki, bo osobiście chcę mieć sterowanie razem przednich i razem tylnych kół, a nie każde osobno. Czyli 20zł.
- praca tokarza - wytoczenie pierścieni na wymiar, na każdą poduszkę po 4 pierścienie, czyli razem 16 pierścieni. Niech za każdy policzy 2 dychy na flaszke, to razem 320zł.
- nieprzewidziane wydatki - 150zł.

Podsumowując:
~1700zł materiały. Oczywiście robocizna własna.















Pracy dużo. Robić trzeba z głową, aby było bezpieczne. Ale da się.
Dla mnie gra warta świeczki, bo mam coś, co jest BARDZO rzadko spotykane, a budzi niesamowitą ciekawość i podziw.

Co wy na to?
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 345 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3812
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-05, 06:53   

ArKos napisał/a:
Co wy na to?


Ty się liczysz z naszym zdaniem :-o :lol: znając Ciebie i życie to Calibra będzie miała takie zawieszenie i kropka :lol: a z drugiej strony bajer fajny podoba mi się sam pomysł jak i wykonanie choć troszkę roboty będzie ale co to na Ciebie.
_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 442 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6925
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-05, 12:57   

Grzesiu.... Nie chodzi o to, czy sie licze, czy nie. Chodzi o zapatrywanie na zagadnienie :mrgreen:

Wiadomym jest, że gro osób z racji albo braku wiedzy albo braku umiejętności albo braku narzędzi, pozostaje na usługach mechaników, więc preferują standard: fabryczne zawieszenie.
Są tacy, którzy pomimo wymienienia przeze mnie 3 braków, decydują się na grube modyfikacje zlecając je firmie. Jeden problem: worek pieniędzy trzeba mieć w taki wypadku, bo po rozeznaniu rynku wiem tyle: stawiając Calibrę do firmy która zamontuje mi airride, będę lżejszy o jakieś 4500-5000zł. A przecież kosztorys zrobiłem - 1700zł.

I tu jest pies pogrzebany. Nie wiesz, nie umiesz, nie masz możliwości, to płacisz jakby ze złota było.

Jednym się podoba airride, innym nie, jedni lubią mieć auto tak jak fabryka zbudowała, inni lubią jakieś "usportowione" modyfikacje...

Ja zachorowałem na airride. Auto i tak od święta więc dlaczego nie? Zrobi się raz i będzie na lata.





Jeżdżę po dziurach to pompuję poduchy i jest koza. Jadę po równiutkim, to gleba. A na parkingu mogę położyć go podłogą na asfalt 8-) Wykręci sutki każdemu :-P
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 345 razy
Wiek: 48
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 3812
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-05, 13:23   

Mnie się to fest podoba

_________________
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.

http://microsat.pl - sklep internetowy - dekodery DVB-T, anteny, elektroniczne papierosy, akcesoria
Ostatnio zmieniony przez ArKos 2011-07-05, 15:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Titut Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Ciągle uczę się czegoś nowego



Marka: Opel
Model: Kadett
Oznaczenie silnika (symbol): e16nz
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 24
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 54
Skąd: Korzecko/ Kielce
Wysłany: 2011-07-18, 19:04   

:-o W sumie nie wiedziałem ze mozna takie zawieszenie zrobic juz w takiej kasie.

Arkos ładnie oświetliłes sprawe ;-)
 
 
 
żółwik Sam Naprawiam Audi
Początkujący



Marka: BMW
Model: E36
Oznaczenie silnika (symbol): (M42) 1.8is
Paliwo: PB
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: ze slaskich granic
Wysłany: 2011-07-22, 18:57   

Arkos mozesz zapodac jakis filmik jak pracuje to zawieszenie? chcemy wsadzic takie cos do daweoo leganzy :-) prawdopodobnie w zimie to ruszy jak skompletujemy wszystkie czesci :-)
czy mozna liczyc na jakies podpowiedzi z Twojej strony jas zaczniemy to robic?
_________________
www.p-k-t.com.pl
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 442 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6925
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-22, 19:56   

W pierwszym poście są przecież dwa filmy
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
żółwik Sam Naprawiam Audi
Początkujący



Marka: BMW
Model: E36
Oznaczenie silnika (symbol): (M42) 1.8is
Paliwo: PB
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: ze slaskich granic
Wysłany: 2011-07-23, 13:49   

Ale chodziło mi o film jak pracuje Twoje zawieszenie jak działają drogie AR to ja wiem doskonale :-)
_________________
www.p-k-t.com.pl
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 442 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6925
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-23, 13:55   

Ja jeszcze nie robiłem, ale działa bardzo podobnie jak te markowe - różnica jest jedynie w szybkości.
Po prostu wolniej opada i wolniej się podnosi, nie tak, jak w USA lowridery skaczą.

To auto ma podobny airride do mojej koncepcji, czyli wykonanie made by home:

_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
żółwik Sam Naprawiam Audi
Początkujący



Marka: BMW
Model: E36
Oznaczenie silnika (symbol): (M42) 1.8is
Paliwo: PB
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: ze slaskich granic
Wysłany: 2011-07-24, 14:27   

jak tak działa AR za 1700zł to jest super :!: ale chciałem jeszcze zapytac jak sie na tym jezdzi? komfort jazdy czy nie buja autem w zakretach? czy ew. wieksze cisnienie w butli wieksze zawory ui przewody załatwiły by sprawe szybkosci podnoszenia i opuszczania auta?
_________________
www.p-k-t.com.pl
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 442 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6925
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-24, 14:34   

żółwik napisał/a:
wieksze cisnienie w butli wieksze zawory ui przewody załatwiły by sprawe szybkosci podnoszenia i opuszczania auta?

Szybkość jest kwestią pojemności baniaka z powietrzem, wydajności kompresora oraz średnicy przepływu w układzie - czyli przewodów i przepustowości zaworów. Im większe tym szybciej działa. No ale jest też minus: nie ustawisz precyzyjnie tak jak chcesz, bo to jest cholernie szybkie :mrgreen: A na małym przelocie możesz sobie fajnie i dokładnie ustawić wysokość.

żółwik napisał/a:
jak tak działa AR za 1700zł to jest super

No ale to tylko koszt części. Roboty jest w trzy dvpy i jeszcze trochę.

żółwik napisał/a:
jak sie na tym jezdzi? komfort jazdy czy nie buja autem w zakretach?

Jest to kwestia amortyzatorów. Jak dasz twarde, to nie będzie bujać. Na serii na pewno będzie się trochę kolebać. Poduszka powietrzna zapewnia bardzo wysoki komfort jazdy, nie czuć dziur itp ale niestety jest miękka i ma tendencję do bujania. Twardy amor wytłumi te tendencje.
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Titut Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Ciągle uczę się czegoś nowego



Marka: Opel
Model: Kadett
Oznaczenie silnika (symbol): e16nz
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 24
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 54
Skąd: Korzecko/ Kielce
Wysłany: 2011-07-30, 20:23   

ArKos, odnośnie cen tych poduszek.. to nie pomyliłes sie troche?

Same miechy liczyłes?
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 442 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6925
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-30, 21:11   

Same miechy. Uzbrojona mi niepotrzebna bo i góra i dół inne niż potrzebuję, więc nie ma sensu dawać 190 zeta jak można dać te 7 dych.
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Titut Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Ciągle uczę się czegoś nowego



Marka: Opel
Model: Kadett
Oznaczenie silnika (symbol): e16nz
Paliwo: LPG+PB
Wiek: 24
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 54
Skąd: Korzecko/ Kielce
Wysłany: 2011-07-30, 22:16   

ArKos, to to zwracam honor :-)

Info masz z polskich for/stron ? Jeśli tak to jakich (o ile moge wiedziec :P )
 
 
 
ArKos Sam Naprawiam Audi
Administrator
Ju tokin tu mi madafaka?



Marka: Opel/Opel
Model: AstraG/Calibra
Oznaczenie silnika (symbol): X20XEV
Paliwo: PB
Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 442 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 6925
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-30, 22:22   

W większości bazowałem na zagranicznych. Tak w sumie to googlowałem fotki airride i trafiałem tu i ówdzie. Tak ogólnie to chyba najrozsądniejsze będzie poczytać w ramach poszerzania wiedzy tu:
http://www.air-ride.pl/viewCategory.php?id=9
Wiele rzeczy fabrycznych ale podsuwają pomysły na homemade ;) Przynajmniej mój wydumany air opiera się o fotki i konstrukcje oryginalne.
Robiłem też rozeznanie cenowe części do dostawczaków i ciężarówek, i muszę powiedzieć, że rękawy do resorowania kabiny Scanii też byłyby niegłupie, tylko droższe są...
_________________
Nie pomagam na PW, gg, mail ani telefon - nie pełnię dyżuru 24/24 na zasadzie "hotline". Napisz temat na forum, jeśli chcesz uzyskać pomoc.
PW i EMAIL służy do informowania o ewentualnych problemach technicznych forum i anomalii w jego działaniu.
Jeśli od kogoś uzyskałeś pomoc w rozwiązaniu problemu, kliknij "POMÓGŁ" i podziękuj w ten sposób.


Opel Calibra Cliff Motorsport Edition 0531 - 1997 2.0 16V -> swap 3.0V6
Opel Astra G Caravan Elegance - 1998 2.0 16V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zawieszenie pneumatyczne - opada jedna strona Audi
opada zawieszenie
aldonka17 Podwozie 1 2011-10-09, 13:23
ArKos
Brak nowych postów zawieszenie
biały1971 Podwozie 2 2012-12-03, 13:11
biały1971
Brak nowych postów Zawieszenie
Tigra X14XE 95r
MaQ Podwozie 9 2010-06-23, 23:14
fifek
Brak nowych postów audi 80-zawieszenie
kamil audi Podwozie 1 2012-07-27, 21:57
szymon 1587cm3


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,47 sekundy. Zapytań do SQL: 40