Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kaja29 Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Kaja29



Marka: Ford
Model: Escort
Oznaczenie silnika (symbol): 1.8,1.8TD
Paliwo: DIESEL
Wiek: 36
Dołączyła: 26 Wrz 2010
Posty: 43
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-07-23, 20:04   Ciężki rozruch za 1 razem.

Witam serdecznie,problemów ciąg dalszy z Escortem.
Niestety gdy chce go odpalić pierwszy raz nie zawsze odpali od razu,muszę mu mocno depnąć by zaskoczył i jest ok.
Ale przy rozruchu z pod maski wydobywa się ciemny dym-tak mówi mój znajomy(ja myślę że to siwy)i tak jest przez góra 5 sekund i jest ok.
W jeżdzie jest żwawy,nie muli więc nie wiem co to może być.... :-?
Myśle że akumulator również mam do wymiany,ponieważ gdy za 1 ,czy 2 razem nie odpali to akumulator pada...nie wiem jakie powinien mieć napięcie...
I jeszcze zauważyłam że schodzi prawie całkowicie paliwo z tego małego filtra,węc przed 1 uruchomieniem pompuje ta gumową pompką....
Poradzcie proszę co zrobić?
 
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 431 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4443
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-07-24, 21:46   

Kaja29 napisał/a:
zauważyłam że schodzi prawie całkowicie paliwo z tego małego filtra


To może być przyczyna wszystkich dolegliwości związanych z rozruchem ale kurde zabij mnie na dieslach znam się jak na życiu seksualnym dżdżownic, wiem że jest tam gdzieś jakiś zaworek zwrotny ale gdzie on jest hmmmm,może są tu jacyś specjaliści od tego rodzaju napędu
 
 
automux Sam Naprawiam Audi
Moderator
ManCats



Marka: Hyundai/Opel
Model: Matrix/ Corsa C 2001
Oznaczenie silnika (symbol): 1,6 / Z10XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 143 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 2087
Skąd: ZMC
Wysłany: 2012-07-24, 21:56   

Trzeba zamontować np. taki zawór zwrotny paliwa pomiędzy pompą wtryskową a filtrem paliwa http://allegro.pl/zawor-z...2512281236.html tylko są różne końcówki zależnie jaki masz tam przewód np. fi 6,8,10 itd. :-) Tylko montując musisz zachować kierunek powinna być na nim strzałka.
 
 
Kubus Sam Naprawiam Audi
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Vectra
Oznaczenie silnika (symbol): Z18xe
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 67
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-07-24, 22:21   

Generalnie sprawdź jeszcze szczelnośc całego układu od zbiornika do pompy i z powrotem. Ta pompka ma membranę i ona ze starości czasem niedomaga. A nowy filtr z obudową i pompką to z 200 - 300 zł. Więc zaworek to najtańsze rozwiązanie i powinno pomóc.

Co do akumulatora to możesz go sprawdzić sama woltomierzem. Woltomierz wpinamy w obwód akumulatora (równolegle) i robimy pomiar napięcia które, przy zgaszonym silniku i wyłączonych odbiornikach, powinno być około 12,6V. Nastepnie - nie wypinając miernika - uruchom silnik. Jeśli napięcie odczytywane na woltomierzu podczas uruchamiania będzie poniżej 10,5V to niestety chyba akumulator kończy żywot. Sprawdź jeszcze jakie jest napięcie ładowania przy uruchomionym silniku. Bez włączonych odbiorników powinno być około 14 - 14,5V. A jak nie masz miernika to w jakimkolwiek warsztacie ci to sprawdzą za parę złotych. Aczkolwiek najpierw spytaj o cenęę bo niektórzy zdziercy (niestety wiem z doświadczenia) potrafią zawołać za to nawet 30 zł -
 
 
 
Kaja29 Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Kaja29



Marka: Ford
Model: Escort
Oznaczenie silnika (symbol): 1.8,1.8TD
Paliwo: DIESEL
Wiek: 36
Dołączyła: 26 Wrz 2010
Posty: 43
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-07-25, 20:20   

Zawór zwrotny jest zamontowany,ale może po prostu nie działa.
Jutro kładę się pod auto i sprawdzę szczelność wszystkich przewodów paliwowych.
Więc jutro się odezwę
Dziękuję za dotychczasową pomoc :*
 
 
 
Grzes997 Sam Naprawiam Audi
Administrator
jupikajej madafaka



Marka: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika (symbol): Z16XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 431 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 4443
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-07-25, 21:08   

Kaja29 napisał/a:
Jutro kładę się pod auto



Dobre :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
 
automux Sam Naprawiam Audi
Moderator
ManCats



Marka: Hyundai/Opel
Model: Matrix/ Corsa C 2001
Oznaczenie silnika (symbol): 1,6 / Z10XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 143 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 2087
Skąd: ZMC
Wysłany: 2012-07-25, 21:46   

Kaja29 napisał/a:
Zawór zwrotny jest zamontowany,ale może po prostu nie działa.

Zawór ma za zadanie zatrzymać paliwo w pompie (pomiędzy pompą a tym zaworem powinno być paliwo jak odłączysz przewód) no i zapalać powinien chyba że na wtryskach się zapowietrza (nie jest tam mokro) a to co jest a zaworem zejdzie jak jest nieszczelność
 
 
Kubus Sam Naprawiam Audi
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Vectra
Oznaczenie silnika (symbol): Z18xe
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 67
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-07-26, 23:56   

automux napisał/a:
Zawór ma za zadanie zatrzymać paliwo w pompie (pomiędzy pompą a tym zaworem powinno być paliwo jak odłączysz przewód

Możesz spróbować zamontować przeźroczysty wężyk na tym odcinku i zobaczysz czy paliwo nie schodzi. A co do zaworka to nie lepiej byłoby go zamontowac przed filtrem ?? Wtedy zawsze zostałoby wiecej paliwa - także to we filtrze - i po odpaleniu silnik zdążyłby pociagnąć paliwo ze zbiornika ??
 
 
 
automux Sam Naprawiam Audi
Moderator
ManCats



Marka: Hyundai/Opel
Model: Matrix/ Corsa C 2001
Oznaczenie silnika (symbol): 1,6 / Z10XE
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 143 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 2087
Skąd: ZMC
Wysłany: 2012-07-27, 07:17   

Kubus napisał/a:
automux napisał/a:
Zawór ma za zadanie zatrzymać paliwo w pompie (pomiędzy pompą a tym zaworem powinno być paliwo jak odłączysz przewód

Możesz spróbować zamontować przeźroczysty wężyk na tym odcinku i zobaczysz czy paliwo nie schodzi. A co do zaworka to nie lepiej byłoby go zamontowac przed filtrem ?? Wtedy zawsze zostałoby wiecej paliwa - także to we filtrze - i po odpaleniu silnik zdążyłby pociagnąć paliwo ze zbiornika ??

Można nawet i przy zbiorniku aby było tylko miejsce.
 
 
Corsina Sam Naprawiam Audi
Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Corsa
Oznaczenie silnika (symbol): 1.0
Paliwo: PB
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 08 Sie 2010
Posty: 167
Wysłany: 2012-07-27, 22:43   

Witam.jak tam Kaja dalas radę z autkiem?
 
 
Kaja29 Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Kaja29



Marka: Ford
Model: Escort
Oznaczenie silnika (symbol): 1.8,1.8TD
Paliwo: DIESEL
Wiek: 36
Dołączyła: 26 Wrz 2010
Posty: 43
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-07-29, 15:23   

Witam serdecznie ,długo to trwało ale wężyki posprawdzane.Niektóre wymienione,odpalił za drugim razem.Po 2 godzinach przerwy odpala normalnie.
Miejmy nadzieję że będzie dobrze :-D
Mam jeszcze pytanie odnośnie filtra paliwa,mam założony jakiś polski badziew,wygląda na nowy...ale głowy nie dam sobie urwać.Niestety nie ma nawet mocowania jest zamocowany za pomocą opasek plastikowych :-/
I mianowicie mam od swojego starego essiego filtr Boscha,który był użytkowany 3 miesiące-czy będzie pasował do mojego auta?(stary to 94 rok 1.8D)
I ten ma razem z uchwytem pompkę już do góry.
Będę wdzięczna za odpowiedż :-)
Ps;
Teraz czeka mnie wymiana sprężyn...więc będę musiała uciekać na inny dział...
 
 
 
Kubus Sam Naprawiam Audi
Średnio Zaawansowany


Marka: Opel
Model: Vectra
Oznaczenie silnika (symbol): Z18xe
Paliwo: LPG+PB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 67
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-07-30, 00:12   

Teraz zdaje się że masz taki:
http://ford.auto.pl/filtr...18td-p-258.html
i chcesz zamienić na taki:
http://ford.sklep.pl/pl,p...ml?partner=2069

Z opisu wynika że się da tylko maja różne mocowania. Tylko jeśli był już używany i leżał potem niewiadomo ile to nie wiem czy to dobry pomysł.
 
 
 
Kaja29 Sam Naprawiam Audi
Początkujący
Kaja29



Marka: Ford
Model: Escort
Oznaczenie silnika (symbol): 1.8,1.8TD
Paliwo: DIESEL
Wiek: 36
Dołączyła: 26 Wrz 2010
Posty: 43
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-07-30, 07:22   

Teraz mam ten bez pompki-czyli nr2,a chcę wymienić na ten z tą pompką oryginał :-)
Ale jak piszesz nie ma różnicy to zobaczę jeszcze..bo sporo pracy mnie czeka z essim.
Dziś odpaliłam go o 6 rano,było chłodno i wilgotno na dworze,ale o dziwo odpalił za 1 razem.
Więc temat uważam za zamknięty.
Dziękuję kochani za pomoc :* :*
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów odpala za drugim razem
darekx Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 18 2011-11-30, 19:20
darekx
Brak nowych postów Tym razem nie odpala po zabawie z rozrzadem.....
punciak Silnik benzyna - silnik, osprzęt i układy 0 2010-10-04, 15:15
punciak
Brak nowych postów Dojeżdżajmy do pracy razem - ciekawa stronka
car-matching.pl
prezesik25 Na każdy temat 0 2012-10-28, 22:25
prezesik25
Brak nowych postów Ford escort 1.6 benz MK7 nie za każdym razem odpala
staszekg Elektryka i elektronika 0 2011-11-15, 15:35
staszekg


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17