Napraw Sam Swoje Auto Strona główna Home | Kontakt | RSS | Statystyki | Profil
Logowanie:



Automatyczne logowanie:
Uruchom; JavaScript!
Odśwież



Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ArKos
2010-06-02, 19:37
Autor Wiadomość
Bartas Sam Naprawiam Audi
Junior Admin
Junior Admin



Marka: Opel
Model: Kadett E caravan
Oznaczenie silnika (symbol): c20ne
Paliwo: PB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 369
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2010-06-02, 18:49   [tuning] Podświetlane wskazówki Ford Escort

Mam nadzieję że paru zainteresowanym osobom ten opis pomoże w przeróbce zegarów w naszych esiach...



Do przeróbki będzie potrzebne:

* wskazówki do podświetlenia (moje pochodziły z Mondeo mk1 i pasowały bez żadnych przeróbek)
* diody w wybranym kolorze najlepiej Φ3 mm świecące punktowo (jeżeli nie uda nabyć się pod 12V to oporniki do kompletu). U mnie poszło 5 szt.
* wiertło o średnicy diod
* cienkie przewody
* koszulki termokurczliwe lub izolacja
* klej typu "Kropelka"
* zestaw wkrętaków "torx'ów"
* lutownica



Wskazówki przed montażem:




Niestety operacja podświetlania ciągnie za sobą konieczność późniejszej kalibracji wskaźników. Z obrotomierzem i wskaźnikiem temperatury sprawa jest najprostsza - po włączeniu zapłonu obie wskazówki ustawią się automatycznie, w obrotku na 0, w temp. w okolicach najniższej. na temat wskazówki prędkościomierza było opisane w temacie bodajże zmiany podświetlenia zegarów.

Gdy wydłubiemy już wskaźniki z obudowy rozbebeszamy je na czynniki pierwsze, tak żeby w ręku mieć tylko przezroczysty korpus. Należy wywiercić w nim otwór pod diodę. Przed wierceniem trzeba sprawdzić w jakiej max. odległości od ośki wskazówki można wiercić - dioda musi być schowana pod czarnym kapslem wskazówki.

Na przykładzie prędkościomierza - we wskaźnikach benz. i temp. wkleiłem diody w już istniejące otwory pod wskazówkami:



W tym momencie najlepiej przylutować do diod kabelki (i ewent. rezystory). Teraz polutowane diody wklejamy w korpus tak, aby nie wystawały za bardzo ponad zewnętrzną płaszczyznę. W tarczy wycinamy dziurkę żeby nie zasłaniała światła. Tak to mniej więcej wygląda złożone (od spodu):



Analogicznie postępujemy z resztą zegarów...

W obudowie zegarów można zrobić otworek do wyprowadzenia kabli. Ja zasilanie wziąłem z jednej ze ścieżek do żarówek podświetlających tarcze od spodu:



Efekt końcowy:



U mnie tarcze są podświetlone tylko od spodu.



Autor: Deem-Essi

Źródło: www.fordescort.pl
Ostatnio zmieniony przez ArKos 2013-04-04, 16:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linki sponsorowane
Naczelny Wódz :)



Auto : Sam Naprawiam
Pomógł: 21 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 120
Skąd: Forum
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2010-06-29, 22:35   

Opel Corsa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Niezależny serwis Opel / Ford w Siemianowicach zaprasza!
ArKos Ogłoszenia komercyjne 0 2018-01-02, 18:20
ArKos
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [tuning] Short Shift - jak założyć Ford Cougar
fotoporadnik
Bartas Ford 0 2010-05-06, 11:19
Bartas
Brak nowych postów ford escort 97
wymiana wahaczy
pioterasek2019 Podwozie 2 2011-07-16, 11:57
pioterasek2019
Brak nowych postów Ford Escort 1.8 TD
Długo kręci zanim zapali
sip5 Silnik Diesel - silnik, osprzęt i układy 5 2012-03-11, 18:39
fel=x


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Karty plastikowe Karty plastikowe

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 19